Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

airamanna skrev 2010-09-21 11:30:13 följande:
    med lite början igår och fullt utslag idag är är jag så hungrig  i princip hela tiden, att jag inte vet var jag ska ta vägen... tidigt tecken kanske.... (säger hon som nyss sa att hon var helt inställd på att det inte blir något plus denna gången heller....)

Åh, hoppas, hoppas, hoppas!!
    Själv har jag haft massa skumma gravsymptom senaste tiden, som svullna bröst och har kissnödig hela tiden..
    Men, nu är det utslag på ÄL-stickan så.. Skengraviditeten är nog över!
    Dags å sexxa.. :-P
  • Mamaobabba
    Mamaobabba skrev 2010-09-22 17:53:55 följande:
    Uppdaterar lite..

BIM-lista 

beingboring - BIM ca 15/8
    Mammaobabba - BIM ca 6/10
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4 
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5
    Är lite långsam.. Och lite för snabb. Var ju som sagt var ganska okänsligt att lägga upp den här igen nu när det inte stämmer i alla fall. Förlåt!

Men, vi kan väl försöka hålla den lite uppdaterad, ändå..
  • Mamaobabba
    Isabellee skrev 2010-09-24 15:15:04 följande:
    Har glömt att gå in och läsa.
    Håller tummarna för dom som väntar på plus.

Dessvärre blir det inga fler barn här på ett tag.
    Fick reda på för 2 veckor sedan att min sambo vart otrogen i 1 månads tid.
    Första gången var när jag fortfarande blödde efter missfallet :(

Men men.. Håller tummar och tår fö er.
    Fy, vad jobbigt!!!
    Många varma kramar!!!
  • Mamaobabba

Åh, vad mycket som händer, å vad gruppen krymper.

Lycka till alla, ta hand om er och varandra nu!

Kommer sakna er som pausar lite nu.. Hoppas ni tittar in ibland.

beingboring; hoppas ni får svar snart, å att ni får ett glatt besked! Hjärta

Xperia; Lycka till med operationen! Hoppas det ökar era chanser att bli gravida! Hjärta

Själv fortsätter vi att försöka. Å ska se till att få till en utredning nu också.

Många, många varma kramar!!

• Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-30 20:44:38 följande:
    jag kan inte riktigt hålla mig härifrån känns ju som att vi blivit lite sammansvetsade i vårt lilla kämpande gäng... så kommer att hänga kvar men kanske lite mindre. Vi har inte slutat försöka bara försökt sluta tänka så mycket på det

lycka till du med!!!

varma kramar till dig oxå!
    Åh, vad glad jag blev när vår, på senaste tiden så tysta tråd, ploppade upp igen på favoriter!!

Låter som en bra grej, att inte stressa så mycekt kring det! Sex kan man ju nästan inte få för mycket av! Drömmer

Hoppas allt går fint för er nu. Keep us posted! Hjärta

Tusen kramar.
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-09-30 23:08:07 följande:
    Tack för tankarna mamaobabba! Japp nu är operationen överstökad! Så skönt! Har drömt mardrömmar i flera veckor om att de ska "råka" ta bort livmodern och äggstockarna... men enl. läkarna ska de vara kvar :D

kramar i mängder till alla!
    Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-05 22:38:55 följande:
    Tack för tankarna! Förstår att du är ledsen! Blir också så trött på denna väntan och alla dessa tankar som bara kommer. När ska ni utredas?
    miljarder kramar!
    Vi har ingen tid för utredning, har redan varit i kontakt med kliniken närmast oss innan MA:t, men de ville inte ta emot oss pga lång kö.
    Men, vi ska ringa i dagarna igen, tycker inte att det är okej att neka oss hjälp. Har kollat på vårdguiden och det står att de bara ska ha ca 3 v väntetid jämfört med ex. "Mamma Mia" som har mer än 12 v.
    De ville att vi skulle vända oss till en privat klinik förra gången, men vi får se vad de säger nu, och hur det går.
    Vill ju bara veta att allt "står rätt till" eller vad det är för "fel", så vi kan slappna av..

Nåja, inga ÄL-tester den här månaden, ska som airamanna släppa lite på kontrollbegäret/behovet.. Får se hur det går.. Heh.

Ta hand om er alla, vi ses när vi ses.. Man är ju som sagt lite beroende av att kolla här!

Kramar i mängder!
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-06 07:11:20 följande:

Hej alla tappra bebistillverkare!

Hoppas hoppas att ni alla får ett efterlängtat Plus på stickorna snarast!!
    Idag har vi vart hos BM och lyssnat på hjärtljuden, härligt! En livligkrabat där inne....
    På onsdag om en vecka är det dags för RUL, längtar. Efter det tänkte vi göra det helt officiellt och jag tänkte "avslöja" min identitet även här

KRAM till Er alla!!!

Hjärta

Oh, vad skönt att allt går bra! Hjärta Och så spännande med RUL!
    Kul också att få se "vem du är"!
    Önskar er all lycka med bebben Baby
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-06 22:57:52 följande:
    Hej igen vännen! Märkligt att de nekar er! Ring och se till att de sätter igång en utredning! Hur länge har ni försökt? Lyckorkamar  i mängder!
    ..mm, jag tycker också att det är skumt!Obestämd
    Men, de var så de sa sist jag ringde. Fick t.om numret till en privat klinik av dem?!
    Men, vi ska tjata och gnata tills de släpper in oss!
    Vi har försökt i snart två år nu.. Tog ut min hormonspiral i slutet av oktober -08.
    Därav tanken att starta utredning redan i våras, men sen ville de ju inte hjälpa oss och medan vi fnulade på en lösning så blev vi ju gravida så sen lät vi det ju bara vara.
    Men nu, med tanke på MA:t och att de inte vill "ta sig" igen efter det så känns det som att det är mer än dags att söka hjälp!
    Hoppas på det bästa nu..
    Hur mår du nu då? Läker du okej?

Kramar, kramar å mera kramar.
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-07 21:02:16 följande:
    ja ja jag tycker det låter mer än lovligt skumt! Ligg på! Vi har nu försökt i mer än 2 år (juni 2008) och vi la också ner utredningen när vi blev gravida i mars. Då hade vi iofs fått tid för patientskola och läkarbesök så utredningen var ju "klar". Sen blev det missfall och då har vi tappat tid på IVF, dels eftersom vårt besök blev bortbokat och dels eftersom jag blev tvungen att ta röda hund spruta (vilkor för ivf om man inte har antikroppar). Sen fick vi ny tid och då ville de inte göra ngt förrän jag tagit bort myomet. Nu ska jag vänta tills första mensen efter operationen och sen får jag ringa!!! argh...  Men men jag har nästan helt sluta blöda pga operationen och nästa vecka (15:e okt) ska jag troligtvis få min mens och då kan jag ringa!! Yes!

kramar i mängder!
    Åh, skönt att höra att du läker och att det är på G för er del nu!!
    Själv missade jag telefontiden till gyn på Huddinge idag, så nu får vi vänta till efter helgen..
    Jobbigt att vänta.
    Provade ringa "min" gynekologmotagning, men de tog fortfarande inte emot mig för basutredning?! Fast det står på hemsidan.. Jag fattar nada.
    Men, som sagt.. Huddinge får det bli!
    Hoppas mensen kommer som den ska!
    Varma kramar!!
  • Mamaobabba

Hej alla!!

Oj, vad kul att kolla in här, när ni skriver så mycket!!

Välkomna tillbaka ni som pausat lite!! Ni har, som tidigare sagts, varit saknade!

Orkar inte skriva så mycket mer idag.. Helt slut, jobbar järnet just nu!!

Men, jag tittar in snart igen och kollar hur det är med er alla, fina, starka, underbara tjejer! Hjärta

Kramar i mängder!!

BTW; beingboring; Se till att kicka de där nedrans cellerna rejält nu!! Håller alla mina tummar och tår för dig nu!!!! Hjärta

• Mamaobabba

Hej alla underbara brudar!

Skönt att så många av er är tillbaka! Har ju saknat er.. Och skönt att höra att ni mår bra!

Airamanna; vad starkt av dig att våga ta hjälp! Skönt att kuratorn verkar bra och att du ska få komma till BM! Hjärta

Xperia; Härligt, härligt!! Skönt att nu är på banan igen!

Beingboring; Gött att behandlingen är klar nu och att du är glad och hoppfull! Du är stark och bra, och jag håller alla tummar och tår för dig att kryobehandlingen gjort susen! Hjärta

bomullshuvve; Grattis till giftermålet!! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt! Och underbart att höra att det går bra för dig, kula å allt!

Nu är det jag som pausar lite.. Behöver mest lite själaro och att få fokusera på bra saker!
    Men, jag kikar in här hela tiden och kollar läget!!
    Tror jag har rätt bra koll på ÄL och sånt fortfarande men, jag pausar från det ständiga stick-kissandet!

Så.. Jag lägger väl till mig på BIM enligt vad jag tror..

BIM-lista
    Mamaobabba - ca 29 oktober
    beingboring - ca 10 November
    airamanna - ca 15 november

BF-lista
    Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)
    Bomullshuve 6/4-11 (enligt sista mens)

Massa varma kramar till er alla!

• Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-25 23:52:34 följande:

Heheha - kul att det finns fler som går igång på excel och planering här :) Tanken är jag ska för vart och ett av tipsen ska fylla i varför man ska ha det, när man ska ta det, hur man ska ta det, var man kan hitta det och kostnaden. Tänkte även dela in det i vad mannen kan göra och vad kvinnan kan göra... Än så länge har filen inneburit att jag varit och köpt grapejuice... inte så gott men vad gör man inte...

kramar!

Jag har hört om rosenrot också, att man ska ta mellan mens och ÄL.. För att öka chanserna. Inte provat dock.. Meeen.. det kanske du redan hade med på din organiserade lista?!
  • Mamaobabba

Hej alla "gamla" brudar och välkomna ni nya! Sorgligt att ni behövt hitta hit, men trevligt att vi blir fler som kan peppa varandra!

Här är det jobbigt just nu.. Orkar ingenting.. Fick min mens idag, BIM +6..
    Även om jag kissat negativt på gravstickorna så är det klart jag hade fått upp hoppet.
    Så, så, så ledsen...

Men, det är kul att titta in och läsa om allt händer!
    Håller alla mina tummar och tår för er som ska väntar på Plus och till dig Xperia som ska påbörja behandlingen! Vad spännande!

Många varma kramar.Hjärta

• Mamaobabba

Hej och tack för allt pepp, alla finingar!! Hjärta

Väljer att hantera den här månadens nederlag väldigt moget; med en sockerchock!!
    Godis är gott när man är ledsen..
    Blir träning igen imorgon för att reglera lite dock..

Tack för att ni finns!

Många, långa, varma kramar!

• Mamaobabba

Åh!!!!! Grattis, grattis både airamanna och Sommarbebis till era plus! Vad underbart!! Hjärta

Orkar inte vara så aktiv just nu.. Men, jag kikar ju in ibland och läser!

Så kul!!

Och heja alla ni andra, underbara tjejor! Snart får det väl vara vår tur?

Kramar i mänger!!

• Mamaobabba

Hej alla nya och gamla i tråden!

Jag har saknat er men helt enkelt inte orkat vara här.. För mycket tankar och sorg.
    Ville vara glad för alla som fick plus, men det slutade bara med att jag satt och storgrät för att det inte var vår tur.. Är fortfarande jobbigt, vi har ju "hållt på" i två och ett halvt år snart, så.. ja.. det är lite jobbigt!! Men.. Jag tittar in lite iaf!

Grattis till alla nya pregosar! Underbart för er!Skål

Och välkomna ni nya i gruppen men, jag beklagar att ni behövt komma hit till oss..

Xperia; jag beklagar verkligen! Massa varma kramar!   Hjärta

Vi har just påbörjat vår fertilitetsutredning, så imorgon bär det av till lab för att göra en hiskelig massa blodprover, och så ska maken min lämna spermieprov.
    Sen nästa cykel är det dags för ännu fler prover..
    Känns skönt att vi äntligen är på G, att vi ska få hjälp! Glad

Massor av varma kramar till er alla!

Hoppas ni

• Mamaobabba

Hej alla finingar!

Kikar in lite igen och blir så glad att det händer så mycket bra saker här!

Grattis till era fina UL, VUL och KUB-tester, blir glad i hela hjärtat och kroppen att det går så bra för er.

Ta hand om er och njut.

Hoppas att det snart får vara vår tur också.

Kärlek och kramar i mängder. Hjärta

• Mamaobabba

Hej alla!

Och tusende grattis till både plus och "vår" första bebbe!! Underbart att komma tillbaka till den här tråden och se att det nästan blivit en gravidtråd.. Skrattande

Vi har påbörjat fertilitetsutredningen nu, tagit alla prover och så, och hittills finns det inga fel..
    Känns ju bra, men också, faktiskt lite jobbigt.. När man inte vet varför det inte vill sig liksom.
    Nåja, nu ska vi bli remitterade till Huddinge iaf, så får vi se hur det går med det hela! Känns kul och spännande. Kanske får vi också vara gravida snart!

Har mått illa hela dagen.. skumt. Så... naturligtvis kunde jag inte låta bli att testa mig. Och det var en svagt, svagt streck.. :-O Så jag testade igen, två gånger.. men, då var det inte nå mer streck.. så det kanske bara var längtan.. suck.
    Men, det var lite roligt en stund, och hjärtat började slå i hundraåttio.
    Hoppas ju vi får kissa positivt snart vi med!!

Hoppas ni har det bäst allesammans! Ta hand om er, bebisarna och magarna.
    Tusende kramar och lyckönskningar! Hjärta

• Mamaobabba
    beingboring skrev 2011-03-23 09:45:56 följande:
    Hej mamaobabba, jag håller tummarna för att det kanske tagit sig den här gången ändå! Och har det inte det så ska det göra det snart! Sådetså!

Skönt att utredningen kommit igång även om ni inte fått några direkta svar. Vad händer då ni blir remitterade till Huddinge?

Stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, jag håller också tummarna, sådär lite i smyg... ömma bröst också, men det har jag iofs alltid innan mens också, så det är egentligen inget tecken.

Jadu.. Jag vet inte riktigt vad som händer då.. Det finns ju fler undersökningar att göra, så jag antar att det blir det, som står på schemat. Så, vi väntar och ser, när vi blir kallade.
    Gynekologen skulle skicka in remissen inom en vecka, så snart blir vi väl ställda i kö i alla fall! Så.. sen blir det väl till att nuppa under tiden vi väntar och hoppas att det vill ta sig!

Stora kramar! Hjärta
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-23 08:19:19 följande:
    Mamaobabba, skönt att det går framåt med utredningen även om ni inte fått nåt svar på varför det inte vill sig. Du ska se att snart har du ett litet pyre i magen också.

Många styrkekramar till dig / er!!
    Tack fina! Vi hoppas och håller tummarna för oss..

Många varma kramar!
Svar på tråden Missed abort