Missed abort
AAE skrev 2010-07-30 10:44:05 följande:
Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).Hoppas nu verkligen att du är gravid! (håller tummarna)
Jag har helt avstått från alkohol förutom vid mens eftersom rönen och forkningen går i sär i åsikterna om när fostret tar som mest skada, och huruvida blodet passerar över vid tidig graviditet eller ej. Så, jag tror att det är bäst att avstå, eller så gör jag iaf.
Sen finns det ju såklart så många som inte vetat om att de varit gravida, druckit och allt har gått finfint.. Men, om man ändå planerar barn så kan man ju lika gärna vänja sig vid tanken på ett liv utan alkohol..
Håller som sagt var tummarna för dig nu. Hoppashoppas det blir plus!