Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

AAE skrev 2010-07-30 10:44:05 följande:
    Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev  foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).
    Vad bra att du kollade upp det! Och skönt att hon gav så bra svar på alla frågor!
    Hoppas nu verkligen att du är gravid! (håller tummarna)
    Jag har helt avstått från alkohol förutom vid mens eftersom rönen och forkningen går i sär i åsikterna om när fostret tar som mest skada, och huruvida blodet passerar över vid tidig graviditet eller ej. Så, jag tror att det är bäst att avstå, eller så gör jag iaf.
    Sen finns det ju såklart så många som inte vetat om att de varit gravida, druckit och allt har gått finfint.. Men, om man ändå planerar barn så kan man ju lika gärna vänja sig vid tanken på ett liv utan alkohol..
    Håller som sagt var tummarna för dig nu. Hoppashoppas det blir plus!
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-07-31 16:21:18 följande:
    Ja, jag är förmodligen konstig.... men idag har jag fyndat Mammakläder på POP. De har ju en helt galen rea just nu!! Jag är ju knappt gravid (v.5) men det var ju så galet bra pris att jag var tvungen. Hoppas jag kan ha dem sen när man blir större... hehe...
    Hmm... det här var kanske helt fel att skriva här kom jag på nu. Elakt till och med. Men jag ville bara dela med mig till nån hur knäpp jag är, och jag vågar inte riktigt blogga om det lixom...
    Åh, men jag tycker det är underbart!
    Jäjj för reafynd och jäjj för att leva på hoppet! Klart du kommer få ha dina kläder, jag håller alla mina tummar och tår för det!
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-07-31 16:36:05 följande:
    Tack! Ju längre jag skrev i inlägget desto elakare kände jag mig.. trycka upp min lycka i era ansikten lixom. Det är inte alls meningen....
    Men.. Så ser iallafall inte jag det! Är så glad att några av oss har chansen att vara lyckliga!
    Lever ju lite "genom er" tills det är min tur.
    Och.. Man måste ju få vara lycklig så länge man har orsak till det! Njut nu!
    Kram!!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-01 18:04:59 följande:
    Hej hej! Jag hoppas att alla haft en underbar helg, det har iaf jag. Nu är jag FRU!!!  Vi har ju inte haft sex på nästan två veckor så när vi kom till hotellet i fredags var det dags att börja ta igen det, var ju tvungen att leva lite i synd Sen blev det så klart rajjrajj på bröllopsnatten också. Nu hoppas jag på att min man ska vakna sanrt så vi kan fortsätta ha lite skojj
    Grattis frun! Hoppas du haft en underbart bra bröllop. Låter ju iaf som att bröllopsnatten böev lyckad!
  • Mamaobabba
    Evve81 skrev 2010-07-31 18:43:51 följande:
    Men jag tycker också att det ju det som liksom ger hopp. Att man ser att ni andra lyckas. För mig  har det ju "bara" gått 2 veckor sedan mitt MA men jag är skräckslagen att jag inte ska kunna bli gravid igen. Klart du ska handla!

Det jag spontant känner är att jag verkligen är rädd för att det ska hända något igen om j/när jag blir gravid. Jag kommer kräva ett tidigt vul om/när jag blir gravid igen...... Det hoppas jag verkligen att man inte ska bli nekad.
    Nej, jag tror inte du blir nekad.. Jag hade blödningar och oro innan MA och min BM nästan tvingade på mig ett tidigt VUL för att minska min oro. Så jag har svårt att tro att du inte skulle kunna få det.
    Känner också att det kommer att bli svårt att koppla av och njuta om/när jag blir gravid.
    Vet inte alls hur jag skulle reagera och hur mycket jag skulle klara av att verkligen leva med lyckan.
    Men, jag hoppas jag kan njuta och vara glad. För det är ju min devis. Att verkligen unna mig att vara lycklig å njuta när jag hara anledning till det.
  • Mamaobabba
    Isabellee skrev 2010-08-04 19:09:05 följande:
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
    Välkommen till tråden, tråkigt att du behövt hitta oss dock. Beklagar ditt MA!

Min läkare sa att man gärna skulle vänta till efter första mensen för att veta att allt har kommit igång ordentlig, så att man inte får falska plus pga pendlande hormoner. Man behöver inte vänta med sex så länge man slutat blöda, men hon tyckte att man skulle använda kondom
    Dock har jag just haft ÄL nu, så vi inväntade inte den första mensen..
    Har ju varit så utdraget för mig och jag har testat negativt för HCG alla gånger jag kollat, så jag tror att det är okej.
    Men, som sagt.. Man ska nog iaf se att ÄL eller mens kommit igång så man inte bli besviken om man får ett falskt plus.
    Lycka tillQ
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 23:34:23 följande:
    Min läkare sa att man kan inte säga hur hög risken för att få missfall igen är oavsett hur många mensar man får då det är som att kasta på en tärning, dvs slumpen som avgör om man nu inte har en historia med upprepade missfall...

Tror att jag har haft äl precis och fick nu ett skrämmande påstående av en kompis. Hon sa att man inte ska ha sex dagligen då killen inte hinner producera tillräckligt med bra spermier då. Vet ni nåt om det? Slog mig att BM rekommenderade ju varannan dag för att bli gravid och vi som är nygifta har ju haft sex minst en gång om dagen sen i fredags och nu blir jag nojjig att jag sabbat mina chanser genom för mycket sex...
    Åh, kanske är det så..
    Att man har bäst möjlighet vid sex varannan dag, men jag tycker man fortfarande ska få sexa och njuta när man känner för det, oavsett om det är en gång i veckan eller varje dag, flera gånger om dagen. Försök att inte tänk inte på de eventuella missade chanserna, föroppningsvis var ju sexet njutningsfullt och underbart!
    Tror man vinner på det i längden..
    Jar ju också en stress att fånga ÄL och sexa när det ska var som mest fertilt, men jag försöka släppa lite på det och bara njuta. Vill inte förlora den biten.

Och.. skönt att höra att ni haft en bra bröllopshelg då iaf! Flört
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-08-04 20:05:06 följande:
    bläää, tant röd kom igen, och alldeles för tidigt denna gången... trodde först och hoppades att det kunde va nidblödning eftersom det kom så tidigt och så lite först och jag aldrig haft så där långsam start på mensen, men nu är det alldeles för mycket för det så får väl inse att det inte blev något plus denna månaden heller... fan va besviken man blir, även om man försöker att inte hoppas för mycket....
    fy, vad tråkigt och jobbigt! klart man hoppas, liksom..
  • Mamaobabba

Lägger in mig också;

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011