-
Det beror väl lite på vad man har varit med om tidigare och vad man har för BM. Min BM sa att hon hade trådar att dra i och så att hon kunde skicka remiss för VUL och extra UL pga att vi gick så långt med våra tvillingar och för att jag har tvillingar i släkten så jag ska slippa oroa mig så mycket. Men hon rekommenderade att jag skulle göra VUL först i vecka 8-10 då man kan se hjärtat picka också..Evve81 skrev 2010-08-11 20:19:13 följande:jag frågade igår då jag tog om mitt blodvärde hos bm hur det funkar när man blir gravid om man vill ha ett vul för att se att allt är OK. Då fick jag till svar att det kan man få MEN man får betala det själv. dvs 300 kr. Så funkar det i mitt landsting. Den dag jag blir gravid så kommer jag göra det! -
Jag är inne på dag 3 med nutrilett nu och det går förvånansvärt bra, men jag tror att det beror på att man har semester och att killen också kör med pulver. Men sen blir det till att äta nyttigare och träna, men träna är mitt stora problem då jag gärna skulle ha nån att träna med så jag inte lika lätt kan ursäkta mig för att inte gå och träna.
Jag har BIM den 17:e och jag kund einte låta bli att testa imorse, men det var negativt
Vet med mig att jag kommer bli grymt besviken om jag får min mens nu. Jag födde ju flickorna den 1/3 och jag tycker att min kropp borde ha återhämtat sig nu. Men det blir helt enkelt till att börja leva sundare, både jag och killen så att vi kan öka våra chanser på så sätt om vi inte skulle vara gravida nu... -
Visst blir man besviken när tant röd kommer på objudet besök.
Jag kommer verkligen deppa totalt om jag får min mens nu... Hur länge ska jag behöva gå ogravid. Känns som var och varannan i min omgivning berättar om att de ska ha barn..
Pratade med min BM idag om nutrilett och hon tyckte att det var dumt att bara äta 500kcal om dagen om jag skulle råka vara gravid, hon tyckte att det var bättre om jag körde det under en mens-period om jag absolut kände att jag var tvungen.
Vill ju verkligen inte riskera nåt så imorgon börjar jag med Viktklubb istället. Ska även besöka gymmet och se hur det ser ut. Vi har ju inte besökt det som ligger här sen vi flyttade hit för 2½ månad sedan. -
Går i valet och kvalet om jag nu när vi ska iväg och handla om jag ska köpa hem ett grav-test ifall om... Men då vet jag att jag antagligen inte kommer kunna låta bli att testa så det är nog lika bra att inte köpa nåt...
-
Tänk på att de ggr du haft ömmande bröst och andra symptom så har det inte gått vägen. Håller tummarna för att du får göra ett VUL så snart som möjligt men jag tror inte att du har nåt att oroa dig för.bomullshuve skrev 2010-08-14 15:02:38 följande:Jag känner mig mer och mer orolig för varje dag hurvida det finns nått liv där inne?? Mina bröst är inte speciellt ömma (ser jag som ett dåligt tecken) och jag känner mig inte direkt gravid heller... 1,5 vecka kvar till första träffen med BM, känner mig deppig idag... Känner just inga symptom mer än utebliven mens och enlig FL är jag i vecka 6+2
Jag köpte inget test idag. Så vi får se hur det går, köper ett på Tisdag om den inte dykt upp då så jag kan testa på onsdag innan vi beger oss till mamma
Håller alla tummar å tår, men jag har ställt in mig på mens för att skydda mig själv lite...
-
Håller helt med dig! Så du Anonym(målmedveten) som inte ens vågar stå för vem du är kan ju leta reda på nån annan tråd att skriva i. Bye byeMamaobabba skrev 2010-08-15 00:52:00 följande:Ursäkta mig.. Men, varför skriver du ens här.
Klart att vi som skriver här vet att det det är vanligt med missfall.
Men, alla hanterar det olika, för vissa av oss är det svårare än andra, det är därför den här gruppen finns.
För att vi som skriver här har kännt behov av stöd.
Du som inte behöver det stödet behöver ju inte bemöda dig med att gå in här och klanka ner på oss.
Alla hanterar sorg, stress och förlust olika och det är inte upp till någon annan att döma.
Så du kan faktiskt fara å flyga! -
Då var det antagligen kört den hrä månaden också
Nu när jag var på toa så var det lite ljusrött blod i flytningarna (brukar inte ha så och har inte direkt känt av mensen som jag brukar heller) men jag antar att det är den som är på intågande... Den ska dock inte komma förrän på tisdag eller onsdag... -
Låter hur häftigt som helst med NY, har alltid velat åka dit.Mamaobabba skrev 2010-08-15 00:38:41 följande:Det är nog säkert så, att kroppen behöver pausa lite.. Känns helt okej ändå, det visar ju att kroppen förhoppninigsvis funkar som den ska!
Känns mest jobbigt för att jag kommer vara bortrest nästa ÄL, ska med storasyster till New York då. Superskoj, men jag vill ju sexxa då! Får väl sexxa som tusan innan å hoppas att några av spermierna är extra levnadskraftiga!
Hoppas ni får det toppen där och jag hoppas att du får sällskap av ett par seglivade spermier
-
Tror att de som skriver så där mest vill ha en reaktion och skapa en diskussion i brist på annat i livet. Tycker dock att det är väldans fegt att skriva nåt sånt och klanka ner på andra när personen själv inte ens vågar stå för vem den är. Ingen människa har rätt att döma en annan. Men tyvärr är världen full av skitstövlar...Mamaobabba skrev 2010-08-15 01:16:21 följande:Ja, fyf*n, blir så förbenad på folk som känner behovet av att racka ner på andra!
Skulle gå och sova men sitter mest å kokar inombords av att mänskan ens hade mage att skriva sådär. GAH! Tar inte så illa vid mig själv, men jag tycket det är fruktansvärt respektlöst!
Heja oss med respekten och empatin i behåll! -
Då var mensen ett faktum!
så idag känner jag mig totalt värdelös som inte lyckats bli gravid ännu trots massor av sex. Födde flickorna den 1/3 så man tycker ju att kroppen borde vara sugen på att bli gravid igen...