Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Xperia, jag undrar hur lång tid efter ÄL får man nidblödning? När hade du ÄL och hur lång cykel har du för du har ju BIM 2 dagar efter mig så jag är lite nyfiken

• sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2010-09-01 21:52:59 följande:
    Jag tror att jag hade ÄL i fredags, har 25-28 dagars cykel.. De senaste gångerna har det slagit på ungefär tre dagar.. Tror att man kan få nidblödning 2-3 dagar efter att ägget har fäst. Men måste lägga in en brasklapp: jag är inte hundra hundra på att det var en nidis! Men men .. förra gången jag var gravid så var det "samma" färg och kom ungefär som nu så kanske kanske....

Det hade varit häftigt om vi kunde plussa samtidigt!
    Håller tummar och tår för oss båda, man vill ju helst veta redan nu om man blivit gravid eller ej... Men hoppet lever man ju på iaf
  • sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 06:48:05 följande:
    Va på inskrivning på MVC igår och träffade min BM (samma som vid MA) Hon är så underbar!
    Idag är det då dags för kub-testet, eller själva UL men vi får ju alla svar på hur det ser ut i dag......
    *biter på naglarna*....tänk om......
    Hoppas att allt såg bra ut Berätta gärna hur det gick... Kramar
  • sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2010-09-02 21:03:16 följande:
    ja hade varit så härligt! kommer på mig själv med att omedvetet minska på kaffeintaget och undvika vissa ostar...
    Håller tummarna för oss!
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
  • sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    Nej vad trist, men jag hoppas att allt går er väg... Håller tummar och tår för er...

Många miljoner triljoner kramar
  • sommarbebis 2010

Mamaobabba; välkommen hem. Jag hoppas att du haftd et underbart!

Själv hade jag en riktigt trevlig kväll igår, det blev totalt två små glas rödvin och en svag drink för min del, alldeles lagom kändes det som. Har dock spytt idag men jag tycker mig inte kunna vara bakis på det där lilla. Värst var det när jag var på gymmet och var tvungen att springa på toa titt som tätt. Inga stora spyor men iaf... Hoppas ju självklart på att det betyder att det är ett litet yngel där inne som inte gillar alkohol

• sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-09-05 21:12:18 följande:
    det hade jag inte heller gjort innan.. jag red ut huvudvärken (tror att det är migrän men aldrig utrett att det är så) utan tabletter, tog ca 3 dar innan det var helt borta, men det gick. så nu hoppas jag verkligen att det blir en bra ÄL som vi prickar denna månaden.... 

Välkommen hem Mammaobabba!! 

Om det är migrän s¨kan du gå till läkaren och be om citodon som du får äta som gravid efter vecka 8, det fick jag när jag väntade flickorna. Hade dock tur då min migrän avtog mer och mer ju längre graviditeten fortlöpte. Har dock börjat komma tillbaka igen...

LKycka till! Starkt kaffe kan också vara bra om du har migränkänningar då det vigdar blodkärlen...
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-09-08 06:53:14 följande:
    Hej alla fina brudar,

det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.

I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.

Och välkommen hem mammaobabba! Hur har ni haft det i det fantastiska äpplet?
    Tror jag kan tala för alla i tråden att vi har full förståelse om du inte orkar vara aktiv, men att vi finns här för dig om du vill ventilera. Ta hand om varandra nu! Många styrkekramar <3
  • sommarbebis 2010

Jag har BIM på Söndag och jag har lovat mannen att jag ska testa på söndag morgon innan jag går till jobbet om den inte kommit så, för han åker iväg med jobbet tre dagar sen... Hoppas hoppas, vill ju så gärna och nu börjar det kännas som om alla i min omvining ska ha barn när som helst eller redan har fått...

• sommarbebis 2010
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 14:47:12 följande:
    Jag är så otroligt ledsen nu. Har haft det mycket kämpigt i mitt liv med sjukdom och otur otur otur. Till sist har jag lyckats gå vidare och äntligen efter ett halvår blev jag gravid och allt var underbart! Vi gjorde tidigt ultraljud v6 och såg pickande hjärta. Fick komma på ett läkarbesök nu i måndags, förrigår, och då frågade de om jag ville kolla att allt var som det skulle när jag ändå var där. Inget hjärta pickade längre och hade varit stilla ca 3 dagar tror de. Gjorde 2 till ultraljud efter det på gynakuten med samma trista svar.  Nu väntar jag på skrapning imorgon. Har blödigt pyttelite idag men har inte kommit mer. Jag har panik inombords och kämpar för att orka och hoppas på att snart vara gravid igen, vi vill försöka så snart allt är okej igen. Jag har läst denna tråd de första 40 sidorna och kände att jag ville skriva och försöka få hoppet att ta över paniken.
    Jag skrapades och det var inte så bra som jag hoppats, förlorade stooora mängde blod och istället för 15-20 minuter som det skulle ta så tog det närmare en timme. Fick även bli intuberad pga att min andning påverkades av min stora mage( skrapades dagen efter förlossningen av flickorna (v20) inte så konstigt. Råkade även ut för infektion efteråt. Men det är ju en väldigt liten procent som råkar ut för det så det ska nog gå bra för dig.

Inte meningen att skrämmas eller så...

Styrkekramar!
Svar på tråden Missed abort