Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...
    Jag fortsätter att hålla i allt jag kan...
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-12-15 17:55:27 följande:
    Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.

Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta.

Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Hjärta
    Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!
    Åh så härligt, jag fortsätter hålla mina tummar och tår ända tills liten väljer att titta ut... Jag kommer vara blå vid det laget, men det är ok...

Ha en underbar semester, se upp med ficktjuvar i Kuala Lumpur om ni ska dit, de är tyvärr rysligt skickliga....

Kram!
  • bomullshuve

God Jul på er alla, och nu ska ni veta att 2011 blir ett fantastiskt år för oss alla!!! (Jag känner det i lilltån, hihi).

God Jul och Gott Nytt 2011!!!!!

• bomullshuve
    Xperia skrev 2010-12-23 19:28:38 följande:
    Hänger på bomullshuve och önskar er alla en.....

alldeles fantastiskt GOD JUL och ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR!

lite ego: Fick idag veta att jag är gravid!! Livet leker!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
    Grattis!!!
    mammiz83 skrev 2010-12-26 12:11:26 följande:
    Minus
    Nä, bläää.......
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Skönt att du har så bra BM som hjälper dig och fixar UL. Spännande att se om det är en eller flera...

Kram på er alla!
  • bomullshuve

Hej mina vänner, för ja.. det känns som vi blivit lite vänner här inne!

Jag kikar in för att berätta att jag nu är fru. I lördags sa vi JA till varandra. Det var en fantastiskt fin dag!
    Idag går jag in i vecka 28, tiden börjar gå snabbt nu...

Jag vill gratulera till de + som kommit sen jag var inne sist, men jag vill också beklaga att fler fått uppleva MF igen och att det tillkommit nya till tråden... (alltså anledningen till varför de söker sig till vår tråd).
    Många kramar till er alla!

• bomullshuve

Jag är beräknad till den 10e april och gick in i vecka 29 idag. Mår bra, kasst järnvärde bara och därmed kass mage också pga järntabletterna. Tröttheten har kommit tillbaka men jag har varit lite krasslig så det kan ju hänga ihop med det också...

• bomullshuve

Yeeeeeey vilken glädjetråd det här börjar bli!

Jag är i vecka 34 nu, och är sedan i måndags hemma på HP. Besvär som börjar komma nu; Foglossning, halsbränna (varje dag, flera gånger om dagen), nattkissning och knasiga drömmar...

• bomullshuve
    beingboring skrev 2011-03-10 11:42:16 följande:
    Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.
    Jag kan inte annat än att hålla med, det här är en så skön tråd med så underbara människor. Många trådar här på FL är så otrevliga i tonen, här är bara härliga stöttande tjejer!!

Jag är nu i vecka 36. Var på tillväxtultraljud i måndags och det visade sig att bebisen ligger 20% + på viktkurvan. Det gjorde mig livrädd typ. Tänk om det blir en 5kilosklump? Dock sa barnmorskan att allt inom +/- 22% fortfarande ligger inom normalspannet, men det är klart man blir lite nervös.
    Idag har jag börjat packa BB-väskan. Skitsvårt! Jag har ingen aning om vad jag ska ha med mig, eller hur mycket...

Grattis till nya plus och nu hoppas vi på ännu flera sånna... Det här tråden ska vändas till den mest positiva på hela familjeliv!
  • bomullshuve
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Första bebisen i tråden! Välkommen till världen och stort Grattis till familjen!

Fler + i tråden. Det här är en bra tråd! Grattis!!
  • bomullshuve
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:05:17 följande:
    här är lillasyster polkagrisbebis

Å vilken fin liten polkagris!!
  • bomullshuve
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 14:39:33 följande:
    Tack alla !!!
    Nu har hon fått ett namn oxå och "slipper" enbart kallas lillasyster, bebis eller lillgris
    Lovis blev det efter ett (bra?) tags funderande...

Kram och kärlek till er alla!!!
    Jättefint och inte så vanligt... Jag närmar mig BF med stormsteg och vi är inte överens om namn ännu...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:10:25 följande:
    Spännande! Namn är jätte svårt, men jag tror att det kan bli lättare när man får träffa det lilla miraklet öga mot öga...
    Hur har det gått med packandet av BB-väskan då?
    Jodå, den är typ packad... så gott det går nu lixom, sen har vi skrivit en lista som sitter på kylskåpet med det som inte går att packa ner förrän det är dags så att säga.
  • bomullshuve
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 17:37:17 följande:
    vad tror ni att det är? eller vet ni?

vet hur det är det där med att vara överens hur långt är det kvar?
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:09:20 följande:
    Vilket härligt namn, jätte fint och jag gillar att det inte är så vanligt.

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
    Vi vet inte, men jag tror att vi båda tror mer att det är en tjej än en kille...
    Imorgon måndag går jag in i vecka 38, så det är dags när som helst nu typ. Hoppas jag i alla fall....
  • bomullshuve
    Choccolat skrev 2011-03-25 12:30:44 följande:
    Hej på er!

Jag är  ny här och jag hittade hit för att jag febrilt försöker läsa på om allt vad gäller misfall, MA osv. Är idag i v 7+3 tror jag (första knyttet). Gjorde ett VUL för 3 dagar sen och man kunde inte se något pickande hjärta. Läkarn trodde kanske att jag inte var så långt gången som jag trodde och jag ska på nytt VUL på torsdag nästa vecka. Men denna oro och denna väntan!!!!!

Men så trillade jag som sagt in här.. Härligt! Vilken positiv tråd! Från att bara tänka nattsvarta tankar kom jag på mig själv att lungt känna att; ja.. om detta går åt skogen så kommer vi få fler chanser..  Det är den bästa tanken jag haft sedan i tisdags. Fasen va glad jag blev att läsa om den lycka som uttrycks av så många här!
    Jag få tacka för att min sinnesstämning känns något lättare! =)
    Vad roligt att du känner så... Den här tråden har hängt med ett tag, så vi har lyckats vända det svartaste mot glädje och det visar sig fler och fler plus i tråden...

Vi hoppas så klart att de ser ett hjärta på nästa ultraljud, det kan ju faktiskt vara så att det var lite för tidigt...
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2011-04-26 08:11:36 följande:
    Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..
    Ja här har det verkligen hänt grejer. Jag känner väl att jag lämnat tråden typ...
    Elsa blir imorgon 4 veckor, tiden har verkligen rusat iväg... Jag är hemma och njuter av att vara med henne och längtar efter varje helg då pappan är hemma mer också...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2011-04-26 13:17:57 följande:
    Ja tiden går fort nu även för denna "gamling" är i vecka 28 nu, har dock riktiga problem med foglossning, har läkartid nästa vecka så då får jag se om jag blir sjukskriven ännu mer än det jag är nu..
    Jag hoppas att det går bra för er andra "nya" i tråden också.
    bomullshuve skrev 2011-04-26 09:46:14 följande:
    Ja här har det verkligen hänt grejer. Jag känner väl att jag lämnat tråden typ...
    Elsa blir imorgon 4 veckor, tiden har verkligen rusat iväg... Jag är hemma och njuter av att vara med henne och längtar efter varje helg då pappan är hemma mer också...
    Vad härligt det låter, längtar verkligen efter jag också Följer din blogg
    Vad trevligt att du följer min blogg. Jag har sett några kommentarer här och var. Jag följde din, men den funkar inte längre så jag antar att du slutat...
  • bomullshuve

Här är en till gamling som knappt är inne på FL längre. Jag är hemma och njuter av min Elsa på 3,5 månad.

Svar på tråden Missed abort