Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Anonym (ledsen) skrev 2010-05-06 11:45:25 följande:
    heja heja !
    Bara att säga åt honom att lägga upp sig idag när han kommer hem från jobbet

När jag var gravid sist så hade jag inga som helst symptom så jag håller tummarna för dig!
  • sommarbebis 2010

Vd f-n är det här, jag fick min mens den 27/4 och blödde fram tills i söndags och så helt plötligt igår så började det komma blodiga och slemmiga flytningar, jag gjorde även ÄL-test igår men det visade negativt. Har liknande flytningar idag. Nån som vet vad det kan vara? Min förra mens (den första efter skrapningen) var som vilken annan mens som helst.

Bomullshuve: GRATTIS, jag är så glad för din skull och jag hoppas verkligen att du får göra ett tidigt UL så du slipper gå och fundera

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-09 11:19:34 följande:
    Började blöda idag. Åkte in. På sjukan säger hon att testerna är negativa och att jag inte är gravid. Hon säger att det är min mens som kommit. Jag tror på tidigt missfall eftersom jag gjort positiva test hemma...
    Nej vad tråkigt! Det blir lite som "uppsom en sol och ner som en pannkaka" eller vad man säger. Är verkligen ledsen för din skull, men vi får försöka ta nya tag tillsammans och peppa varandra.

*styrkekramar*
  • sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-10 13:41:26 följande:
    Neeej vad tråkigt bomullshuve. Ibland vet man inte hur man orkar...men det gör man. Hoppas att vi kan fortsätta följas åt till ett plus, som stannar...  Jag plussar fortfarande med clear blue och det står fortfarande 3+. Ringde gyn igen idag och ska få komma in imorgon. Är dock säker på att jag ej är gravid utan att även jag fick ett tidigt missfall, vill bara kolla så att det inte är någon infektion eller annat. Har haft feber och känt mig väldigt trött i en vecka nu... men inga gravsymptom alls, bara ont i äggledarna om vartannat.
    Hur gick det idag? Jag hoppas att det inte var MF men var det så, får vi ta nya tag tillsammans.

Jag har ÄL idag och hoppas att det ska lyckas den här gången...

Bomullshuve, Hur mår du? Måste vara jätte jobbigt!

*styrkekramar*
  • sommarbebis 2010

TS, GRATTIS! Vad glad jag blir för dig.. Du ser att det inte alltid behöver vara gravidsymptom
    Det lilla blodet kan ju bero på om du gjorde en gyn-undersökning idag.

Berätta hur det går, förresten, vilken julklapp det kan bli <3

• sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-11 20:56:36 följande:
    ja, jag hoppas det.... de petade ju å grejade. ska boka ett privat ul om 2 veckor iallafall, tänker inte gå runt och tro att jag är gravid med ett dött foster i 6 veckor igen som jag gjorde förra gången bara för barnmorskan vägrade mig ett tidigt ul. Tack för era grattis. Ni är så fina.
    Min BM är jätte tillmötesgående och har lovat mig tidiga och extra UL om jag lyckas bli gravid. Man tycker ju att de borde förstå ens oro...

Nu får du hålla tummarna för oss andra
  • sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-14 23:24:49 följande:
    Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande...Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...
    Nej usch och fy! Vi som verkligen behövde dne här graviditeten allihop i den här tråden. Jag hoppas verkligen att fostret mår bra på Måndag, annars finns vi här för dig, vet att det inte är mycket till tröst just nu.

Många många styrkekramar till dig <3
  • sommarbebis 2010

Hoppas verkligen att våran otur kan vända snart...

kram på er alla!

• sommarbebis 2010

TS, hur har det gått idag? Har tänkt jätte mycket på dig och jag hoppas att det inte var som ni befara...

Kramar

• sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-17 12:32:10 följande:
    hey vännen.jag har tid klockan två så jag vet inte ännu. Är så nervös å bara darrar i hela kroppen.Men jag började blöda ännu mer i lördags + en stor klump på ca 5 cm så jag väntar det värsta. jag är bara så rädd för jag vill inte bli skrapad igen, blev ju skrapad 2 ggr förra gången.min sambo vägrar tro att det är missfall, det är oxå jobbigt att han inte vill inse fakta, att det troligaste är just att det är ett till missfall...
    Det är jobbigt att försöka se realistiskt på en sån sak när man förlorat ett barn tätt inpå innan... Det låter ju inte så bra det där med blödningen, men det kanske bara var en klump med koagulerat blod ^^...

Själv har jag lovat min sambo att jag inte ska ta nåt grav-test innan BIM vilket gör mig tokig har ju BIM den 25/5...

Kramar
Svar på tråden Missed abort