• Xperia

Missed abort

airamanna skrev 2010-10-28 11:00:31 följande:
    Tjuter lite för din skull!!! Underbart härligt!!! Skrattande

Stor kram till dig och lycka till på onsdag!
    tack för tjut Skrattande
    Kastar iväg tonvis med kramar!
  • Xperia
    Gladairamanna skrev 2010-10-29 13:50:21 följande:
    mmmm kramar är alltid mysigt
    mmm Glad
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-10-30 16:39:55 följande:
    Måste bara berätta nått härligt!

Igår träffade jag några av mina allra bästa och närmaste kompisar och efter en jävla jobbevecka så bröt jag ihop fullständigt, av både den ena, den andra och den tredje anledningen, är väldigt känslig just nu och tål väldigt lite... och fick så fantastiskt stöd av dem så jag blev så rörd och glad och ännu mer ledsen, man är ju lite konstig, när nån säger nått snällt så sprutar tårarna ännu mer... 

Jag har ju på nått sätt misstolkat allt som andra sagt utifrån mitt eget konstiga försvarssynsätt och trott att ingen förstår och att alla bara tycker att jag ska tänka positivt och se framåt, men dom hade snarare varit orolig för mig för att jag inte varit ledsen färdigt och sörjt förlusten utan bara kört på, viket är helt sant, det är ju precis så jag gjort....  det kändes så fantastiskt skönt att ha dem och få höra någon annan, utöver kuratorn, säga det som har börjat gå upp för mig, det är en sorg - du "får/ska" vara ledsen... låt det ta den tid det tar. 
    Åh vilken härlig berättelse och vilka fina vänner du har! Allt har sin tid- även sorgen. Gråt gråt och gråt igen tills det inte finns några tårar kvar. Ibland måste man få bryta ihop fullständigt för att kunna bli hel igen! kramar i mängder
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-02 08:03:53 följande:
    hej tjejer! får ja hänga med här?
    har försökt få barn i över tre år varav de senaste två bestått av utredningar och IVF, 5 ivf:er krävdes det för att få uppleva mitt livs första plus på stickan.
    Men lyckan blev kortvarig, på första VUL i v 8 visade det sig att fostret dött någon vecka tidigare. Tre dagar senare var missfallet ett faktum, detta är nu 3 veckor sen.
    Nu står vi på ruta ett igen, och får börja om med nya behandlingar. så jäkla tungt!
    för tillfället väntar jag på att mensen ska komma igång igen så att vi kan påbörja behandling inför ev återföring av frysta embryon.
    men jag har ingen aning om när den kan tänkas komma! hur snart efter era ma/mf har ni fått tillbaka er mens?
    Välkommen hit! Beklagar allt du fått gå igenom men vi ska nog försöka peppa fram ett ordentligt pluss igen!
    kramar!
  • Xperia
    Hej hopp alla!
    Har varit på nedreglering och uppregleringsmöte idag och redan i morgon startar behandlingen! SkrattandeKänner mig nervös och förvirrad på hög nivå. Känns som det är mycket att hålla reda på. Så rädd att göra fel och/eller glömma någon dos.

kramar och lycka till alla
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-11-03 20:20:03 följande:
    Oj vad spännande Skrattande

kan du inte berätta lite mer om vad det är som ska hända nu, är helt novis i behandlingsdjungeln.... men så mycket förstår jag att det  passar sig med ett ordenligt Lycka till och många hållna tummar och tår!!!!

kramar och tumhåll!
    heh - tack för pepp och lycka till!Hjärta
    Är också totalnovis på behandlingen och har lätt (läs: stor) släng av nojighet! Men men ska försöka ta det stegvis så att det inte känns övermäktigt. Första fasen startar nu i morgon på dag 21. Då ska man nedreglera sina hormoner med Suprefact morgon och kväll. Detta ska man köra till första mensdagen då man ska ta graviditetstest (får inte vara gravid i nästa steg) och ringa IVF för att få veta när man ska köra hormonstimuleringen.

När de sagt ok får man börja med hormonstimuleringen. Detta gör man tillsammans med hormonnedregleringen fast en gång per dag (kväll) i ca 7 dagar. Därefter ska man göra ett ultraljud på dag 8-9 för att kolla hur många äggblåsor man fått..  Detta är så långt jag lärt mig än så länge. Blev så mastigt att ta sig igenom så jag delade upp det lite :)

kramar och tummhåll till dig med!
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-04 09:58:27 följande:
    xperia: Tack för välkomnandet! Oj så spännande med behandlingsstart!  Är det första behandlingen?Är det något du undrar över i den här behandlingsdjungeln är det bara att fråga mig. Jag är allt annat än novis omkring det här med ivf-behandlingar.
    Lycka till!
    Hej mammiz83! Jo det är första behandlingen! Har redan en fråga! Hade du också nedreglering med Suprefact via spruta? Hur noga/hård var du på att ta dem i rätt tid? Jag ska på en middag nästa vecka och vill ta det hemma. Tror du att det är ok att justera kvällstiden med en halvtimme i taget för att hamna i rätt fas och har du också hört att det är max 2-3 timmar som det får vara i tidsskillnad?
    Kramar!!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-11-04 15:06:17 följande:
    Hej alla "gamla" brudar och välkomna ni nya! Sorgligt att ni behövt hitta hit, men trevligt att vi blir fler som kan peppa varandra!

Här är det jobbigt just nu.. Orkar ingenting.. Fick min mens idag, BIM +6..
    Även om jag kissat negativt på gravstickorna så är det klart jag hade fått upp hoppet.
    Så, så, så ledsen...

Men, det är kul att titta in och läsa om allt händer!
    Håller alla mina tummar och tår för er som ska väntar på Plus och till dig Xperia som ska påbörja behandlingen! Vad spännande!

Många varma kramar.Hjärta
    Oceaner av stora varma peppkramar!Hjärta
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-11-04 21:11:14 följande:
    Hej och tack för allt pepp, alla finingar!! Hjärta

Väljer att hantera den här månadens nederlag väldigt moget; med en sockerchock!!
    Godis är gott när man är ledsen..
    Blir träning igen imorgon för att reglera lite dock..

Tack för att ni finns!

Många, långa, varma kramar!
    massor med kramar tillbaka!
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-04 22:27:17 följande:
    mamaobabba: ibland är socker det enda som kan trösta...

xperia: japp, har nedreglerats 2 gånger med suprefact-sprutor. du kan absolut rucka på tiden en halvtimme, det gör ingen som helst skillnad. det skulle faktiskt kunna diffa ett par timmar utan att det alls påverkar resultatet.
    åh - det låter ju jättebra! Kanske man kan sluta noja för det då...Hur är det med förvaring? Är det ok om man har det rumstempererat? Ska resa bort nästa helg och vet inte om det finns minibar på hotellet..

kram!
Svar på tråden Missed abort