Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Tack alla !!!
    Nu har hon fått ett namn oxå och "slipper" enbart kallas lillasyster, bebis eller lillgris
    Lovis blev det efter ett (bra?) tags funderande...

Kram och kärlek till er alla!!!

• Tant Pruselius
    bomullshuve skrev 2011-03-20 15:46:11 följande:
    Jättefint och inte så vanligt... Jag närmar mig BF med stormsteg och vi är inte överens om namn ännu...
    vad tror ni att det är? eller vet ni?

vet hur det är det där med att vara överens hur långt är det kvar?
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:09:20 följande:
    Vilket härligt namn, jätte fint och jag gillar att det inte är så vanligt.

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
    underbart, dem 17v springer iväg ska du se..Nått namn på lut? köpt vagn?.Kram !
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-03-21 08:35:27 följande:
    Gud vad spännande.. Då är det ju verkligen dags snart! Tänk vår andra trådbebis. Hjärta
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:30:49 följande:
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av bilden, tänkte att Ni har ju vart med från dag ett många av Er....
    Hjärta
    Vilken ljuvlig liten dotter ni fått! Sötare än nyspunnet socker.. Nästan så man får hål i tänderna
    Och fint namn, uttalas det som Lovis i Ronja eller som LovIs med betoning på i:et?
    som ronjas mamma Lo-vis

Lycka till, let us know hur RUL gick!!!

KRAM
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-03-21 18:03:30 följande:
    Fint! Väldigt fint till och med!

RULet gick alldeles utmärkt. Bebisen var alldeles perfekt såklart och hjärtat slog fint. Dock var den inte lika samarbetsvillig den här gången som under KUB-testet så bilden vi fick med var väl inte sådär..jättesöt. Haha. Men.. så himla mysigt att se den rumla runt i magen och vinka och sparka med benen. Blev framflyttade en dag så nu är BF den 19/8. Går in i vecka 20 på lördag!
    ooo så spännande !!!! Grattis till lyckat ul kompis!
    KRAM
  • Tant Pruselius
    airamanna skrev 2011-03-22 11:35:22 följande:
    Härligt att höra!!!!!

Tant P: Lovis är jätte fint!  gillar dessutom känslan av Ronjas mamma, väldigt positiv för namnet! 

bomullshuve: Wow vad tiden går

kramar 
    precis så känner vi ! Gillar oxå Lovis (ronjas mammas karaktär) tycker hon är en bra förebild...
    och vår älsta tjej heter Tuva så vi tycker det funkar fint tillsammans...
  • Tant Pruselius
    Choccolat skrev 2011-04-04 08:55:12 följande:

Knyttet lever inte....

Fick reda på det i torsdags och allt har varit en jävla dimma sedan dess.. Imorrn framkallas ett missfall.. FY FAN för att gå omkring med alla grav-symptom, svullen mage osv.. Känner smått panik för jag vill bara bli "normal" så att kroppen kan återhämta sig, att vi kan börja försöka igen så att hoppet tänds..
    Känns så tomt och så sjukt bissarrt!!!! Här sitter jag på jobbet (!?!?!) och inväntar tisdagen så att jag kan få missfall?!?!??!?!

Jag vill påstå att jag inte kände något på mig.. Men å andra sidan så hittade jag in hit.. slump? Tur i alla fall att jag redan innan såg massor av era solskenshistorier... Tror det gör mitt helvete liiiite lättare!

Gråter j*vla s*it !!!! Det är så fruktansvärt detta...
    *styrkekramar*
  • Tant Pruselius

Hur mår Ni alla? Här lunkar det på lilla Lovis är nu 8månder. Hon har fått 2 tänder och livet är bara det bästa!
    Stor stor kram !Hjärta

Svar på tråden Missed abort