Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

airamanna skrev 2010-11-02 07:53:52 följande:
    Usch, stackare! krasslig är inte kul, du får bädda ner dig i soffan med en stor halsduk, filt och rykande kopp te och kurera dig! 

Förstår vänt-känslan, är himla trist. Jag ska vänta ännu längre... tror det är bim runt 15 nov,

krya på dig-Kramar 
    Ja men då ligger vi ju hyffsat nära varandra iaf! Spännande.

Vet att det här kommer bli en sån här gång då jag kommer bli sktledsen om mensen kommer. Det har varit så mycket med cellförändringar och ditten och datten så nu tycker jag verkligen att det ska vara min tur. Vill så gärna bli gravid före den 10 dec då vi skulle haft BF. Dessutom har min syster precis blivit gravid och väntar sitt andra barn. Fantastiskt kul men jag vill ju också... Dessutom skulle det ju vara hur härligt som helst att få ungefär samtidigt som henne.

Tack för kramarna! {#emotions_dlg.flower}
  • beingboring
    mammiz83 skrev 2010-11-02 08:03:53 följande:
    hej tjejer! får ja hänga med här?
    har försökt få barn i över tre år varav de senaste två bestått av utredningar och IVF, 5 ivf:er krävdes det för att få uppleva mitt livs första plus på stickan.
    Men lyckan blev kortvarig, på första VUL i v 8 visade det sig att fostret dött någon vecka tidigare. Tre dagar senare var missfallet ett faktum, detta är nu 3 veckor sen.
    Nu står vi på ruta ett igen, och får börja om med nya behandlingar. så jäkla tungt!
    för tillfället väntar jag på att mensen ska komma igång igen så att vi kan påbörja behandling inför ev återföring av frysta embryon.
    men jag har ingen aning om när den kan tänkas komma! hur snart efter era ma/mf har ni fått tillbaka er mens?
    Klart du får vara med! Livet är verkligen inte rättvist och jag önskar att du inte behövde skriva här utan att din graviditet hade gått bra. Det förtjänar ni verkligen efter alla era turer. Hoppas att din mens kommer igång strax! För mig dröjde det ca 6 veckor men jag hade lite problem med infektioner och behandlingar fram och tillbaka. För de flesta har det nog tagit ungefär en menscykel.

Hoppas som sagt att den kommer igång snart och välkommen hit, det här är en väldgt fin grupp där man får vara ledsen och glad och arg helt i sin egen takt med ett underbart stöd från alla fina brudar. Kram!
  • beingboring

Hallå brudar!

Är hemma idag och känner mig krasslig. Har mått illa hela natten och morgonen och eftersom det går magsjuka just nu vågade jag inte chansa på att åka till jobbet. Känner mig alldeles frusen och uschlig.

Trodde först att det kanske var ett tecken på något att jag mådde illa och gjorde ett gravtest idag men det visade negativt och jag borde ha BIM idag eller imorgon så det borde ha visat positivt nu om jag var gravid.. Rynkar på näsan Är det inte konstigt att man aldrig vänjer sig utan blir lika besviken och ledsen varje gång? Det är nu sex månader sedan vårt MA. Iofs har jag ju behandlat cellförändring under tiden också men jag tycker ju att det får vara nog nu. Det gick ju så enkelt förra gången, varför tycks det omöjligt nu? Suck, suck och dubbelsuck.

Förlåt att jag bara ältar och pladdrar om mig själv. Ledsen och trött bara. Orka vänta en hel jävla månad till nu... Vill så gärna få det där pluset före den 10 dec då vi hade BF. Nu när min syster är gravid mitt sitt andra också så hade det varit så underbart att få dela det med henne..

• beingboring
    airamanna skrev 2010-11-10 11:07:52 följande:
    usch, krasslig är inte roligt... krya på dig!

Förstår precis dina känslor med otåligheten och besvikelserna... är också inne på sex månader sen nu... och hade det väldigt enkelt förra gångerna. Hade noll koll och sexade då och då bara (och inte alls varannan dag eller så utan mer sällan)

Man får älta och pladdra hur mycket som helst, det är därför vi är här! Vårt BF skulle varit runt 19 november, hinner med en BIM innan dess nu i nästa vecka, men har inga större förhoppningar alls. För min del har alla andra fått barn nu, hade typ minst 7 kompisar och bekanta som fått sen i juni fram till nu, så jag blir nog rätt ensam nu när jag inte fick vara med samtidigt som dem... du ser, nu börjar jag oxå älta och pladdra...

slänger över en hel drös med kramar och hoppas att du kryar på dig snart och att det var fel på testet
    Tack för ditt svar! Det värmer så mycket att veta att man inte är ensam... Hjärta

Jag fick utslag på ÄL-test den 28 oktober så jag borde som sagt få min mens idag eller imorgon. Nu har jag börjat känna av lite mensvärk också så det är säkert på gång. Men korkad som man är så hoppas jag såklart fortfarande också att jag visst på något magiskt vis skulle ha blivit gravid.

Jag gjorde en abort med mitt ex för några år sen. Då blev jag gravid efter att ha haft sex EN gång oskyddat utan att ens fundera på om jag hade ÄL eller inte. Min senaste graviditet som slutade i MA var också på första försöket och jag har nog försökt övertala mig själv att det skulle vara lika lätt den här gången för att palla MA:t. Att tänka att "jag har lätt för att bli gravid så vi är snart där igen".. Nu har det som sagt gått sex månader och inget har hänt. Egentligen bäst att inte tänka på det men det är, som ni vet, så svårt när man precis ska få/har fått mens. Jag har också flera kompisar som ska få barn. Två av mina bästa vänner ska få i december precis som vi skulle ha fått och jag tycker att jag inte hör annat än om folk som blir gravida. För någon vecka sedan hade vi två vänner till min sambo på middag som ska få barn i mars. Dom vet inte om vårat missfall och satt och pratade om sin bebis hela tiden. Jättegulligt men så himla jobbigt. Speciellt då det visade sig att de är inskrivna på samma MVC som vi var och tjejen började visa bilder från förlossningsrummet. Ville typ bara skrika att "jag vet hur dom ser ut, du behöver inte visa" men drack lite extra vin istället för att kompensera. Alltid något liksom. Jag menar jag är ju jätteglad för deras skull men vi då? Haha...bittra tjejen liksom.
  • beingboring

Just nu känns det sjukt tungt och ledsamt allting. Har mensvärk så den borde dyka upp snart. Eftersom vi inte försökte förra månaden så var det inte så tungt när mensen kom men den här gången känns det verkligen förjävligt. Min sambo är borta med jobbet i tio dagar och allt jag vill är att krypa ihop i en boll och bara gråta. Jag orkar inte mer. Varför får alla andra men inte vi? Det känns verkligen som att ALLA är gravida just nu. Kan inte låta bli att jämföra och känna mig avundsjuk. Nu ska min sambos ex få barn också. Fyfan vad livet känns orättvist idag.. Gråter

• beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-11 08:43:28 följande:
    Hej tjejer!

Har inte varit inne på evigheter, kände att det stressade mig för mycket och att jag behövde fokusera på mig och mitt välbefinnande.
    Hur går det för alla och hur mår ni?
    Jag har en glädjande nyhet, som jag inte visste vem jag skulle dela det med om det inte vore er, ni var dom första jag tänkte på. Testade positivt i morse Men är så nervös över att det inte ska gå vägen den här gången heller.

Kramar
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärta

ÅH vilken lycka! Blir så glad för er! Som ni kämpat och nu äntligen! Måste kännas fantastiskt men förstår att det känns nervöst också. Försök fokusera på lyckan istället.. kanske enklare sagt än gjort men ändå.. Det kommer gå fint den här gången, det har ni verkligen förtjänat och nu är det er tur! Supergrattis vännen! Hurra!
  • beingboring
    airamanna skrev 2010-11-11 08:23:13 följande:
    Jag lider med dig, var ju i världens svacka när förra gången mensen kom och jag kan bara hålla med dig, det är för jävligt, orättvist och skitjobbigt...

Skickar tonvis med kramar, gråt om du behöver - man får göra det!!!

Kram kram kram kram Hjärta 
    Tack vännen. Känns lite bättre idag även om det fortfarande är jäkligt orättvist.. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så jag slipper gå här och vänta. Suck. Sen blir det till att shoppa loss på ÄL-stickor igen. Fattar inte varför det inte vill ta sig?

Kramar tillbaka och tack för stödet Hjärta
  • beingboring
    airamanna skrev 2010-11-11 10:15:51 följande:
    beingboring skrev 2010-11-11 09:28:14 följande:
    Tack vännen. Känns lite bättre idag även om det fortfarande är jäkligt orättvist.. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så jag slipper gå här och vänta. Suck. Sen blir det till att shoppa loss på ÄL-stickor igen. Fattar inte varför det inte vill ta sig?

Kramar tillbaka och tack för stödet Hjärta
    Hej vännen, skönt att det är bättre idag.... att det inte bara är dalar i känslorna utan att de kan ta sig uppåt också. Själv har jag lagt ner stickor och räknande, dels för att jag har en ådra av kontrollfreak och höll på att bli knäpp och det slog mig just att jag tror det kanske även är lite av en skyddsmekanism, har man inte försökt tillräckligt kan man inte bli lika besviken om det inte funkar...

Men snart ska det funka för oss, det är inte mer än rätt!!! 

kramar 
    Och idag kom mensen! Lika bra det känner jag. Känner mig faktiskt inte särskilt ledsen över det utan tog nog ut den mesta ledsenheten i onsdags. Skönt det. Nu är det nya tag som gäller... igen. Hehe.

Jag förstår precis hur du tänker med stickor och räknande. För mig är det nog en skyddsmekanism att börja med stickor och annat. Jag är ju också något av ett kontrollfreak och då det här utan tvekan är en situation där man inte har särskilt mycket kontroll försöker jag nog ta tillbaka den genom att göra upp en liten plan. På det sättet får jag något nytt att planera och ta mig igenom ledsenheten och se framåt istället. Så har det fungerat den här gången iaf. Så nu har jag köpt ÄL-test och rosenrot och börjat käka. Freak var det..

Jag har bara provat ÄL-test två ggr tidigare. En gång efter MA:t för att se att ÄL hade kommit igång och denna gång efter cellförändringarna, av samma anledning. Det här blir första riktigt ÄL-test försöket.

Nu blir det till att lyssna på
    ">

If you're gonna be dumb, you better be tough, When you get knocked down you gotta get back up.. Försöka vara dum nog att låta bli att tänka och se framåt igen. December då jävlar! Eller hur?

Trevlig helg till er alla! Kramar!
  • beingboring
    Isabellee skrev 2010-11-11 11:24:12 följande:
    Hej allihopa! Var ett tag sen.

Hoppas det tar sig för er snart!

Jag själv plussade för två dagar sedan och vet inte vad jag ska tro.
    Som jag skrev innan så var min sambo otrogen mot mig. Så detta var ju inte det bästa tillfället. Arg på mig själv som var så klantig! Nu hoppas jag inte att någon tar illa upp som försöker. :$

Ska i alla fall på inskrivning den 18/11 :)
    Grattis Isabellee! Förstår att det är knepigt men säger grattis till ditt plus! Önskar dig all lycka!

Hjärta
  • beingboring

Alltså, nu har jag ringt till tre olika gynekologmottagningar för att försöka boka tid för en rutinkontroll. Jag skulle vilja att någon kollade ordentligt på mig hur allt ser ut efter upprepade MA-behandlingar, skrapning, cellbehandling, cysta men det är tamigfan skamligt omöjligt. Alla tre har varit så uppbokade att de inte ens kan boka in mig, Jag får vänta till i februari och ringa igen är det närmaste jag kommit en bokning..

Ni som bor i Sthlm, några tips? Ska man vara tvungen att åka till akuten? Jag menar det är ju inte akut men jag skulle känna mig mycket tryggare om någon kunde säga att allt verkar fungera som vanligt igen och att jag inte ska oroa mig för det iaf..

Svar på tråden Missed abort