Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

Gjorde så ett digitalt test imorse och "GRAVID"! Känns helt overkligt. Så lustigt att det tog sig den här gången när jag var så säker på att så inte var fallet..hehe. Får stryka sjätte sinne från listan också alltså Men som flera andra skrivit innan så är det ju inte samma känslor den här gången som förra. Hoppas att allt går vägen nu men fortfarande inte hoppas för mycket för att inte bli besviken... Är det knäppt att tänka så? Hoppas det går över om man kommer förbi typ 15 veckor...

Idag skulle vi ha haft BF och så får jag reda på att jag är med barn på samma dag... tror ni det betyder något? Hjärta

• beingboring
    BIM-lista 

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    Sommarbebis2010 - 19/7 - 2011
    airamanna - 24/7 2011
    beingboring - 18/8 2011
  • beingboring

Verkar dock som att glädjen blir kortvarig.. har blödit lite igår och idag och känner verkligen inga symptom alls. Har en akut gyntid imorgon men är osäker på vad de kan se så här tidigt. Känns så orättvist men jag antar samtidigt att det är bättre att det sker nu än mycket senare som förra gången.. Gråter

• beingboring
    Xperia skrev 2010-12-12 22:27:11 följande:
    Nej! Så ska det inte behöva vara! Håller tummar och tår för dig i morgon!! Vilken tid är det (så jag kan hålla tummarna)?
    Oceaner av lycko- och styrkekramar!Hjärta
    Tack vännen!

Kl 14 är det dags.. Men vet som sagt inte hur mycket man kan se så här tidigt? Hoppet är ju det sista som överger människan så visst hoppas det ännu...
  • beingboring

Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...

• beingboring

Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.

Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta.

Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Hjärta
    Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!

• beingboring
    Xperia skrev 2010-12-23 19:28:38 följande:
    Hänger på bomullshuve och önskar er alla en.....

alldeles fantastiskt GOD JUL och ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR!

lite ego: Fick idag veta att jag är gravid!! Livet leker!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
    ÅH! HURRA HURRA! GRATTIS!

Vilken julklapp som sagt. Vad glad jag blir för er! Hjärta
  • beingboring
    mammiz83 skrev 2010-12-26 12:11:26 följande:
    Minus
    Nä. fy Hur känns det? Bara fortsätta kämpa! Du är stark, men det vet du förstås redan! {#emotions_dlg.flower}
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Vad spännande! Har ni redan varit där eller ska ni gå imorgon? Håller tummarna för er men det är klart att allt ser bra ut. Det är ju er tur den här gången! Hjärta
  • beingboring

Hej alla fina brudar!

Passar på att önska er alla ett försenat gott nytt år! 2011 ska bli ett sött år för alla i tråden! Det har jag bestämt!

Vi kom hem från resan igår och har haft det bra förutom att jag blev sjuk mitt i och fick nästan 40 graders feber. Inte så kul när man har stranden bara några meter bort och det är ca 35 grader ute. Har mått illa också och framförallt då jag tänkt på asiatisk mat så jag har nog inte varit så kul sällskap när jag bara önskat mig rostat bröd och pasta. Haha. Och så dom bästa nyheterna! Imorse var vi på VUL och där var en liten bebis med ett litet tickande hjärta. Vi är i vecka 8 nu så vad som helst kan ju fortfarande hände men ändå. Det är ett gott tecken! Sambon såg ut som ett barn på julafton men jag kan fortfarande inte riktigt glädja mig. Hoppas att det går över snart för det är så jobbigt att inte kunna känna den där hundraprocentiga glädjen. Börjar nästan fundera på om det är något fel på mig, vill jag inte det här eller vad är det som händer? Suck...

Hoppas allt är bra med er alla och att ni har en fin ledighet idag!
    Kram

• beingboring

Förresten, ni som varit på tidiga VUL. När jag läser här på FL så står det att embryot i vecka 8 ska vara ca 25 mm. Vi är nu (efter mina beräkningar) i 7+3 och mätte 11 mm. Hon sa att det såg bra ut och nämnde inget om att det skulle vara märkligt men ändå. Hur har ni haft det då ni varit på VUL?

Svar på tråden Missed abort