Inlägg från: SuzR |Visa alla inlägg
  • SuzR

Jag fyller år idag, vad brukar ni få eller ge bort i present?

tja, det är lite olika. Jag firar alltid och då får jag presenter av mina föräldrar, sambo och syskon. Förra året hade jag fest och då hade mina vänner samlat in till presentkort på ett varuhus, alla får lägga vad den vill. Jag hade tårta på dagen med min familj och sen fest på kvällen. Kommer säkert göra nåt liknande när jag fyller nu igen. Jag är uppvuxen med att fira födelsedagar ordentligt och att alltid på present. Det är ju bara 'min' dag en gång om året och den ska fan firas:)
    När jag ger bort presenter så brukar vi i kompis gruppen samla in pengar. Då lägger jag 50-100 spänn lite beroende på hur nära vännen jag är. Annars går jag ut på stan och hittar något fint för 2-300 spänn.Men jag och vännerna brukar gå ihop oss och så köper vi nåt vi vet den personen vill ha.
    Men i vår familj firar vi varje födelesedag som om den vore speciell för det tycker vi att det är!

• SuzR

ja jag ska tillägga att har jag en vän som inte ska fira eller som jag träffar ganska sällan så brukar jag inte köpa present och skulle aldrig bli ledsen om inte hon köper nåt till mig.

• SuzR
    Kexchokla skrev 2010-02-10 17:00:59 följande:
    Tack för gratulationerna. Tyvärr så anser min familj, den lilla jag har att denna dag inte är någon speciell dag. Har haft några stycken som sms:at och ringt idag och förhoppningsvis så kanske nån kommer till helgen för att fira mig.I min omkrets så tycker jag alla "skäms" för att de fyller och tycker inte att det ska firas. Vilket jag tycker är synd.Jag tycker att det är lika roligt att hitta en bra, fin , rolig present åt någon som det är att få en present.Av sambon idag fick jag ett presentkort (vilket jag grymt mycket ville ha) och ett nytt Wii spel som ska testas ikväll. Jättenöjd!Middagen får jag fixa själv men det gör jag så gärna och då blir det vin till.
    jag tycker det låter jättetrevligt och att alla som tycker att 'det inte är nåt att fira' eller skäms över det, är tråkiga!
Svar på tråden Jag fyller år idag, vad brukar ni få eller ge bort i present?