Inlägg från: Hemflyttad |Visa alla inlägg
  • Hemflyttad

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa - hade han några tankar om vad det kunde bero på då? Att embryokvaliteten av någon anledning trots allt inte är bra och att det gäller att vänta/hoppas på tur? Eller hade han några andra förslag? Tog du upp det där med immunologi? Jag förstår att det måste vara oerhört frustrerande! Själv ska jag göra fler tester utomlands om detta inte funkar. Det blir visserligen ganska dyrt och jobbigt, men jag vill fortfarande veta vad det är som är fel. Och jag tycker att "bara" fem IVF med bra embryon och idel minus inte heller bara kan vara otur. Man får nog följa sitt hjärta lite där, de är ju oerhört kunniga på CA också och det skulle vara skönt på sätt och vis att bara göra som de säger.

4xIVF, 1xFET = 1 utomkveds. IVF nr 5 i november 2011
  • Hemflyttad

Vädur - hoppas att ni får resultaten supersnabbt så att ni kan börja i oktober. Annars får du köra med mig i november!

Själv väntar jag fotfarande på ägglossning efter senaste försöket, brukar alltid vara försenad efter IVF, men mer än vanligt den här gången. Men det spelar inte så stor roll om allt blir lite förskjutet, har ändå inga planer den här hösten som jag måste försöka anpassa behandlingen runt. Det känns skönt, kan bli så stressigt annars.

Hoppas alla får en fin dag!

• Hemflyttad

Om det ändå fanns en sån tablett! Lycka till med provresultaten.

• Hemflyttad

Love is - Wow, det har gått undan för er. Vad roligt det låter med bröllop, du får rapportera med alla detaljer.
    Tiden kommer att flyga iväg till nästa år för er nu!

Tror att det bara var Majsanna som blev gravid efter sommaren här på tråden, så det måste ha varit rätt många det inte funkade för. Vi får hoppas att det blir bättre fortsättningsvis...

Men är det inte meningen att de ska ringa och fråga hur det har gått på td? Det gjorde de i alla fall med mig den här gången. Första gången ringde jag själv lite innan td för jag ville boka tid för uppföljning så fort som möjligt.

• Hemflyttad

Förresten, någon som ska se Barn till varje pris ikväll på svt? Nästa vecka börjar dessutom Drömmen om ett barn på någon annan kanal, så det verkar vara ett riktigt inneämne. Härligt att vi är så trendiga ...Obestämd

Själv ska jag se dem båda två hade jag tänkt, men jag är lite orolig för att jag bara kommer att bli förbannad. Alltid ska det sitta någon idiot och säga idiotiska saker, och så blir det ofta felaktig information för att man inte kan göra sin research ordentligt eller ändrar om lite grann för att det ska låta "bättre". Men jag hoppas att det blir bra program!

• Hemflyttad

Välkommen Sofisen!

Är det ditt första ÄP någonsin? Det varierar väldigt mycket hur man känner, både mellan olika personer och mellan olika gånger. Så det är nog bara att vara tacksam! Det är oftast nedregleringen som kan vara riktigt jobbigt, och det slipper man numera oftast tack vare korta protokollet.

Tycker inte att du ska vara nervös för ÄP, det går jättesnabbt och ska inte kännas så mycket. Sedan kan man ju vara nervös för resultatet så klart ...

Lycka till!

• Hemflyttad

Grattis till äggen! Vad synd att det hade stannat av, men två ägg är ju ett mer än vad som behövs. Stort lycka till på torsdag! Kram

• Hemflyttad

Något otroligt har hänt - jag har plussat! Testade igår av olika anledningar och det var ett svagt plus - men jag hade röda blödningar samtidigt. Ringde CA och fick komma in på VUL och hcg-test. VUL visade att jag hade haft ägglossning på vänster sida där jag har kvar äggledaren. Hinnan såg fin ut, något annat kunde de inte se än. De ska ringa med testresultatet nu på förmiddagen. Om det är positivt får jag göra ett nytt senare i veckan.

Sov knappt en blund inatt och fick ett fint plus imorse också. Har inte haft några blödningar på ett dygn ungefär, men det kan bero på att jag har tagit vaggisar sedan dess.

Inser att risken för tidigt missfall är minst sagt stor, och finns även risk för ytterligare ett utomkveds, men det här är första gången jag har fått vara glad över ett plus, och naturligt dessutom. Kan inte tro att det är sant efter fyra års försök. Ingen aning när jag hade ägglossning den här månaden ens en gång, trodde att den var jättesen.

Snälla, håll tummarna för oss nu!

Kram på er

• Hemflyttad

Sofisen - Nej, vad tråkigt. Måste kännas väldigt tungt för er, men jag håller med vad de andra tjejerna har sagt. Det kan gå mycket bättre nästa gång och det är ju bra att försöket inte räknas. Kram på dig.

Tack så mycket alla för att ni håller tummarna! Har pratat med CA och mitt HCG-värde låg på 24. Det låter väldigt lågt, fast jag vet förstås inte när jag hade ägglossning. De lät inte särskilt positiva i alla fall.

Det konstiga är att jag gjorde ett ägglossningstest i lördags, det digitala, som alltid funkar bra för mig. Jag räknade nämligen med att ÄL var sen som den brukar vara efter IVF. Jag hade inga symptom alls men vaknade med ömma bröst och tyckte att det var dags, helt enkelt. Det var positivt. Sedan nästa dag började jag blöda lite, precis som innan mens. Verkade väldigt konstigt. Jag har hört att ÄL-test kan ge utslag på graviditet, så jag tänkte på tisdag morgon att jag testar för säkerhets skull. Gravtestet var väldigt svagt då men tydligt.

Men hur kan ett ÄL-test ge utslag för graviditet på lördagen och HCG-värdet bara ligga på 24 på tisdagen? Det känns som att det troliga är att hcg-värdet är på väg ner. Men man vet ju aldrig.

Ska göra ett nytt test på måndag (lång väntan!). Bara att hoppas att det inte kommer något mer blod och att värdet stiger.

• Hemflyttad

Testade i morse, plus igen och starkare än igår - så hoppet lever! Vilken berg-och-dalbana! Man blir alldeles matt ...

Sofisen - hoppas det känns bättre idag. Du ska ändå vara glad att ni får era försök på CA, de är väldigt bra! Man vill ju så klart att det ska hända med en gång, men man får försöka ha tålamod även om det är svårt. Det kommer att bli en bebis, förhoppningsvis redan på nästa försök. Kram!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19