Inlägg från: Hemflyttad |Visa alla inlägg
  • Hemflyttad

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-09-29 11:50:03 följande:
    Och en sak till, när jag var gravid en annan gång så fick jag utslag på älstickan mycket tidigare än gravtestet. De är känsligare.
    Är det sant? Jag har fortfarande svårt att få det att gå ihop, men har beslutat mig för att strunta i det och hoppas att det går år rätt håll. Ingen aning när jag hade ÄL den här månaden, måste vara första gången på flera år som jag inte hade koll. Trodde ju den skulle vara sen som vanligt efter IVF. Inte hade vi mycket sex heller. Helknäppt med andra ord! Ska inte göra nästa hcg-test förrän måndag, så det blir en lång väntan. Köpte fler gravtester idag, så jag får testa hemma så länge.

Hur är allt med dig? Hur ser planerna ut framöver?
    4xIVF, 1xFET = 1 utomkveds. IVF nr 5 i november 2011
  • Hemflyttad

Vinterland - Usch, vad tråkigt. Typiskt att det ska komma andra saker i vägen, som om man inte hade tillräckligt redan. Angående vad Majsanna skrev så finns det vissa som behandlas med Humira för immunologiska fertilitetsproblem (i god tid före IVF), så det borde ju inte påverka chanserna negativt i alla fall.

Sofisen - Tack, vad gullig du är. Vet tyvärr inte hur länge hormonerna sitter kvar, men jag tror och hoppas att du snart känner dig som vanligt igen. Vet du redan nu hur länge ni får vänta till nästa försök? Jag vet hur otålig man kan bli!

Majsanna - hur mår du? Antar att allt går bra?

Jag tog ett digitalt test i morse och fick "Gravid 2-3 veckor". Då måste ju hcg-värdet ha gått upp! Det var ju 24 på blodprovet i tisdags. Eller? Tänkte försöka slappna av nu och njuta av att vara gravid till blodprovet på måndag. Det är en alldeles ny känsla för mig så just nu är jag glad så länge det varar.

Kramar till alla

• Hemflyttad

mmiaa - tack! Ja, man måste ju hoppas. Hur är det med dig?

• Hemflyttad

Tråkigt med din farfar, skickar en stor kram.

Låter bra att börja igen om några veckor. När jag pratade med Torbjörn om möjligheten att sätta tillbaka två sa han att det inte kom på fråga med blastisar. Då har jag ändå fått sammanlagt 6 embryon återförda hittills, med endast ett X som resultat. (På första IVF fick jag tillbaka två stycken halvbra tvådagars, sedan har det alltid varit ett toppenfint embryo.) Men jag får känslan av att det kan bero på läkare också, och kvaliteten så klart också. Och det skadar ju inte att tjata. Å andra sidan är du betydligt yngre än mig, så det kan nog bli svårt.

Ska verkligen hålla tummarna för dig!

• Hemflyttad

Jag är 35 och Torbjörn sa NEJ. Han sa att om kvaliteten inte var så bra så kunde det diskuteras, men det verkade mest gälla 2- och 3-dagars. I maj när jag bara fick 4 ägg och fick tillbaka 2-dagars sa Margareta att jag kunde få 2 om jag verkligen ville. Men jag valde ett (av någon konstig anledning!) och det blev en blastis till frysen i stället. När jag nämnde det för Torbjörn på uppföljningen verkade det som att han inte hade låtit mig få två tillbaka då. Så det var därför jag tänkte att läkarna kanske ser lite olika på det där. Som sagt, man kan ju fråga och tjata lite om man nu verkligen vill.

Men har man två superfina blastisar så är det väl statistiskt sett större chans att det blir något om man återför en i taget. Och det finns risker med tvillingar, det får man också tänka på. Men det är jobbigt att vänta och genomgå flera behandlingar så klart.

Nu ska jag göra hcg-test igen imorgon bitti. Hoppas det har stigit som det ska! Någon som vet om jag får resultatet samma dag???

• Hemflyttad

Vädur - jag tycker att det låter bra! Du hade väl knappast hunnit få alla provsvar i tid för att börja den här månaden ändå. Så nu slipper du vänta så länge på nästa gång.

Jag har varit och tagit hcg-prov, de ska ringa efter lunch med resultatet ... Nervöst!

• Hemflyttad

Heja Sötisa! Självklart måste det funka nu!! Håller alla tummar för dig.

CA ringde precis, mitt värde låg på 576! Upp från 24 i tisdags så det låter ju jättebra. Inbokad på VUL nästa torsdag, känns helt SJUKT!!! Snart vågar jag kanske till och med besöka gravidtråden. Flört

• Hemflyttad

Å Majsanna, det får inte vara sant! Jag vet inte vad jag ska säga, kan bara hoppas med allt jag har att det ser annorlunda ut på tisdag. Många kramar.

• Hemflyttad

Majsanna - Tänker på dig idag. Många kramar.

Sötisa - hur går det för dig? När har du VUL?

Hoppas alla andra har det bra.

• Hemflyttad

Sötisa - härligt att vara igång igen! Hoppas det finns lagom många fina äggblåsor på måndag då. Kanske blir det ET med blastis den här gången?

Vädur - hoppas provresultaten kommer snart, aldrig kul att vänta trots att det inte är någon jättebrådska. Hoppas resultaten kan bidra till att behandlingen kan finjusteras och funka riktigt bra den här gången.

Det finns ingen ledig signatur - grattis till bebisarna! Var de tveksamma till att ge två tillbaka nu senast eftersom du blivit gravid med tvillingar tidigare? Eller gick de bara på åldern?

Majsanna - kramar till er. Jag förstår inte heller hur mycket man ska behöva orka med egentligen. Jag hoppas fortfarande för er, jag har sett så mycket bra och dåligt hända de senaste åren att jag nästan slutat lyssna på statistiken nu - vad som helst kan fortfarande hända.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19