Carlanderskatöserna del 19
Lito: Vilken grej! Vad jättehäftigt att ni fick se ett pickande hjärta istället för att bekräfta ett missfall! Stor, stor grattiskram!
Lito: Vilken grej! Vad jättehäftigt att ni fick se ett pickande hjärta istället för att bekräfta ett missfall! Stor, stor grattiskram!
Hej alla!
Bara en snabb fråga innan jag ska ha telefonsamtal med Margareta ca 16 idag.
Vid återinförandet, brukar det enbart vara en läkare med eller brukar det vara någon sköterska/barnmorska med? Förutom att någon från labb tittar in alltså.
Kram
Tack för svaren jag fick :)
Det var toppen att få prata med Margareta. Så skönt att få ställa alla frågor jag grubblat över.
Vi kommer sätta igång igen i början av augusti. Margareta tyckte att vi skulle köra på Puregon igen, men eftersom vi misslyckats med det två gånger och lyckats med Menopur så lutar det åt att vi kör på det sistnämnda ändå. Sen är frågan om vi vill köra kort eller långt protokoll. Vi har ju lyckats med långt.. Hm. Svåra val.
Kram
strawberrymilkshake: Varmt välkommen hit!!
Vad kul att så många är på g nu. GIssar att vi är rätt många som inväntat att Carlanderska skulle öppna igen efter sommaren.. Själv fick jag mens i måndags och drog igång med en Menopurbehandling igår, kort protokoll. Känner mig supertrött nu, men misstänker att det snarare beror på mens och lite lätt förkylning än på Menopuren, men svårt att veta.
Nån annan som också är igång med just Menopur?
Stort, stort lycka till till er alla nu!!!!!!!
KRAM!
Strawberry: Stort, stort grattis till pluset!
majsanna: Jag håller tummar och tår för att det ska gå vägen och att lilla Dutt ska få ett syskon som ettårspresent!
Idag är det dags för ultraljud nr 2. Spännande! Tror det var 7-8 ägg som var på tillväxt i måndags (har bara en äggstock) så vi får se om det blivit något till nu. Sist blev det äggplock redan på dag 10, men då körde vi med Puregon och nu är det Menopur vi använder så det kan ju bli annorlunda. Prel ÄP på dag 12 nu, på söndag.
Lycka till allesammans!
KRAMAR!
Förresten, kör alla på kort protokoll numera, eller är det några av er som kör på långt?
Sötisa: Ojoj, vad med blåsor!! Häftigt :) Jag hade typ 8 nu med, men de största ligger på 18 mm så det blir ÄP redan nu på fredag. Dag 10 alltså, precis som förra gången.
Verkar som om det blir klart färre ägg nu de här två gångerna på Carlanderska, jämfört med mina två gånger på Sahlgrenska. Typ hälften så många. Och ändå har doserna varit strax över de som jag fått på Sahlgrenska. Då körde vi långa protokoll, men nu är det korta. Undra om det har med det att göra, eller om det är det faktum att det gått tre år sedan Sahlgrenska. Fast vad jag förstod på läkarna så gör det inte så stor skillnad att gå mellan 30 och 33 år.
Men, men, nu ska det gå vägen ändå! :)
Kramkram!
majsanna: En stor lycka till-kram!!
Sötisa: Aha, intressant!
Tror slemhinnan vara 11 mm igår, på dag 8. Vet att Göran förra gången sa att det är väldigt viktigt att inte vänta för länge med ÄP just för att slemhinnan inte får hinna bli för gammal. Jag var lite orolig just för den saken under förra omgången eftersom de sa att det gick så fort för mig och sen lät de embryona utvecklas till blastocyster så det blev insättning först 5 dagar efter ÄP. Tänker att slemhinnan då kanske hann bli lite övermogen, lixom. Ja, hursomhelst så var det ju något som inte funkade men det är ju så klart omöjligt att veta varför. Nu är det beräknad insättning tre dagar efter ÄP eftersom de vill undvika att göra det på helgen. Och om det nu är så att jag är snabb vad gäller mognaden så hade det ju på sätt och vis känts bättre att sätta in embryot två dagar efter ÄP istället för tre. Huvva. Mycket att grubbla över..
Hemflyttad: Nä, det borde ju inte spela nån roll på vilken odlingsdag de sätter in ägget. Det som spelar roll är väl när de väljer att göra ÄP. Men det är lätt att grubbla ändå :)
Sötisa: Vad kul att det blir av nu!! Min son blev till när jag blivit överstimulerad. 17 blåsor, och jag har ju bara en äggstock så det är väl rätt många.
Idag har jag varit på CA för ÄP. De fick ut 6 ägg, precis som vid förra tillfället i maj. Vi fick preliminärt insättningsdatum på onsdag, alltså beräknat för 5-dagarsodling. Känns osannolikt att det skulle bli 5 befruktade av 6 ägg även den här gången.. Jag är glad bara det blir något som är tillräckligt bra för att sättas in. Och så klart för att bli en liten knodd i maj :)
Jag har en del ont nu efter ÄP, mer än vad jag brukat ha vid tidigare tillfällen, så vitt jag minns. Skönt med helg. Min sambo är iväg å köper chips å sen blir det mumsig thaihämtmat med tofu. Mums och lyxigt!!
Kram till er alla!!