Carlanderskatöserna del 19
Hejhej!
Apropå det där med när man testar.. Jag och min sambo vågar inte riktigt testa tidigt. Det är så sabla jobbigt varje gång det blir minus och då känner vi att vi inte vill riskera att få ett minus i onödan, så att säga.. Vi orkar inte med att få ett minus och peppa oss själva att tänka typ "men imorrn kanske det blir plus". Vi vill lixom känna att när vi testar då vet vi. Det är antingen plus eller så är det minus. Så behöver vi inte känna oss osäkra. Hänger ni med på hur vi tänker? :) Fast nån dag tidigare än testdag vågar vi allt ;)
Hur gör ni när ni testar? Jag får ofta uppfattningen att många kvinnor testar på egen hand, eller testar ni tillsammans med era sambosar/män/fruar (får förresten lesbiska par gå till CA och få hjälp?) För mig och min sambo känns det jätteviktigt att vi delar det. Min sambo vill ju vara med, det är ju lika mycket hans barn, och så tröstar vi och stöttar varandra om det blir minus och den gång vår son blev till så grät vi av glädje tillsammans när pluset kom fram :)
Jag vågar knappt skriva det.. Men jag tror att det kan luta åt plus den här gången. Vid de misslyckade försöken hade brösten gått ned till normal storlek vid det här laget, men nu är de svullna och ömma fortfarande (12 dagar efter ÄP). Och jag mår en del illa, är trött som 17 och det känns som om livmodern håller på å jobbar lite där inne för att förbereda sig på att bli stooor. Hu, nu har jag skrivit det.. Skrev faktiskt häromdagen också, men postade inte för det kändes så läskigt och overkligt. Vi har testdag på söndag men vågar oss nog på att testa på fredag. Vi är föräldralediga båda två på fredagar så om det är ett plus då så kan vi fira hela dagen lång :) Eller så får vi trösta oss med godsaker om det inte går som vi vill. Skönt att inte testa på en arbetsdag iaf, tycker jag.
Kramkram!