-
Ja jag har bara haft puregon. Lyckas jag inte bli gravid den här gången kanske man ska fundera på något annat preparat till nästa gång.amorosa skrev 2011-01-08 08:00:31 följande:majsanna: har du bara haft Puregon? Jag fick betydligt fler ägg av Menopur. Men 9 äggblåsor är ju ändå bra. Hoppas de växer på bra till måndag!
-
Fru Nafta: Vad skönt att du fick en tid hos CA så fort i alla fall. Hoppas att allt går bra.
Jag har nu också pratat med CA och är inbokad för äggplock på fredag.
-
Fru Nafta: Lycka till idag!
-
Är det någon av er som har erfarenhet av AHA (assisted hatching)?
Jag har funderingar på varför inte våra embryon fäster och om AHA skulle vara något för våra små embryon.
Tänkte att jag skulle ta upp det med läkaren som genomför äggplocket på fredag och se vad han tycker. Man försöker gripa alla halmstån som finns...
-
Det vet jag inte. Det är aldrig någon som nämnt det, varken på CA eller på Rmc i Linköping.FruNaftra skrev 2011-01-11 21:41:35 följande:Loppanlängtan: Göran sa att det var mensen och sa bara att det var en riklig mens. Riklig mens my ass. Niagarafallsmens heter det i min ordbok. Tyvärr kan man inte få svar på allt.....men men...
Jag hoppas cystan hinner försvinna av sig själv. Den var så himla stor så jag vågar inte hoppas på att den hinner gå tillbaka helt. Låter man den vara och gör FET om den minskat tillräckligt?
Majsanna, jag har tyvärr ingen erfarenhet av AHA. Jättebra att ni tar detta med läkaren. Har era embryon någonsin hatchat? Labbpersonalen brukar ju kunna se när embryoväggen är på väg att brista och kan säkert se om så är fallet för era embryon också. -
Vad härligt att få se de små liven!!!
I morgon styr vi kosan västerut mot Göteborg! Vi checkar in på Hotell 11 i tre dygn. Klockan 07.45 på fredag ska vi vara på CA. Ska bli spännande och se hur det går den här gången.
Under hela den här behandlingen har jag känns mig lite avtrubbad och blasé. Jag har liksom inte brytt mig, men nu börjar det ju bli allvar. Bäst att skärpa till sig!!
-
Nu har vi landat på hotellet, Hotell 11 på Eriksberg. Vi fick uppleva lite rusningstrafik också eftersom vi råkade komma vid halv fem, men det gick bra. Vi har ju bott i Göteborg i sju år så man vet ju vart man ska när man står i köerna.
Jag känner att jag har lite ont i magen när jag går så det finns kanske några guldägg där inne.
-
När vi bodde i Göteborg så bodde vi bland annat i Lundby, precis vid mynningen av tunneln. Året var väl 1998-99 och då var ju Eriksberg bara några hus och massor med ödetomter. Nu känner man knappt igen sig. Vi flyttade sedan ifrån Hisingen till Högsbohöjd 1999 och det var väl vid den tiden ungefär som det började hända saker med Eriksbergsområdet.FruNaftra skrev 2011-01-13 17:49:44 följande:Det är så fint nere i Eriksberg. Jag bor alldeles ovanför den stadsdelen så jag promenerar gärna dit och går längs med vattnet och njuter av havsluften
Synd att ni råkade komma mitt i rusningstrafik men om ni är vana vid trafiken så vet ni ju hur ni ska hålla huvudena kalla.
Vad spännande att du känner av guldäggen. Nu håller jag tummarna och tårna för er
Cotton: Åh det hoppas verkligen jag medOm det kunde bli en återföring i februari skulle jag bli så lycklig!
-
Tillbaka på hotellet sedan några timmar. Har nu sovit två timmar...
Fick idag ut 4 ägg så förhoppningsvis blir det återföring av ett guldägg på söndag. Lite missnöjd med mängden... men det räcker ju med ett ägg för att få bebis.
-
Äggplocket gick bra, förutom att jag blödde lite vid ingreppet. Det gör ju att jag nu är skitnervös för att det ska blöda mer. Vid första ivfen i Linköping fick jag en jättekraftig blödning två dagar efter ET (hade även då fått liten blödning vid ÄP). Blödningen då ledde till ett dygn på gynakuten och ett blodvärde och blodtryck som sjönk som en sten.
Därför springer jag nu på toaletten alldeles för ofta... Får be läkaren på söndag att kolla lite extra så att det ser okej ut.
Äggen kommer befruktas med hjälp av icsi, vilket ju gav ett bra resultat förra gången. Vi pratade också om assisted hatching med en av barnmorskorna så hon skulle skriva det till läkaren att vi hade funderingar angående om det kunde vara något för oss.
Personalen på CA är ju så bra att man blir varm i hela hjärtat! De var absolut inte dåliga i Linköping heller, men här finns en värme och speciell omtanke som jag inte kände där.