• TereseA

Vilken ålder var era barn när ni började med juniorstol?

Kanke ska köpa en junior stol på Ikea. Hur gamla var era barn när dem började använda det?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Vilken ålder var era barn när ni började med juniorstol?
  • La Lola

Vad är det?
    Juniorstol?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • En glad tjej
    La Lola skrev 2010-02-10 22:00:33 följande:
    Vad är det? Juniorstol?
    Det är väl en sådan de har när de är för stora för babystol? Tror jag i alla fall.
  • La Lola
    En glad tjej skrev 2010-02-10 22:02:19 följande:
    Det är väl en sådan de har när de är för stora för babystol? Tror jag i alla fall.
    Okej....
    Alma hade en TrippTrapp-stol som växte med henne sas.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • En glad tjej
    La Lola skrev 2010-02-10 22:04:13 följande:
    Okej.... Alma hade en TrippTrapp-stol som växte med henne sas.
    Vi köpte en baby-matstol till våra barn på Ikea och gick sedan över till en större när de inte ville sitta i babystolen längre. 
  • Lussekatten87

Vi köpte en när han var ca 22 månader men han ramlade ner från den hela tiden så den står undangömd för tillfället.Han sitter i sin Antilop eller på en vanlig köksstol.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Sencha

Till första minns jag inte. Men den blev utsliten av hans eviga runtklättrande/inte kunna sitta still...

I somras köpte vi två begagnade på en loppis. Store grabben var då 5,5 år och lillplutten 1 år. Från att vi kom hem med dem har han vägrat sitta på annat Men vi flyttade över bältet från Antilop, för att kunna spänna fast vid behov

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Ellabus

Vår son fick en för någon månad sedan, han är 2 år och 3 mån nu. Har dock återgått till barnstolen eftersom han visserligen älskade juniorstolen men inte kunde sitta stilla på den. Det blev ett evigt hämtande och tjatande på honom när han otaliga gånger varje måltid traskade iväg kladdig, med mat eller bara klättrade omkring. Han är visserligen rätt så vild annars också så med ett lite lugnare jämnårigt barn går det säkert jättebra. Det går inte att sätta på något bälte på den heller...

• TereseA

När jag säger att han ska sätta sig så sätter han sig alltid på kökstolen..så han verkar gilla att sitta där..därför jag tänkte man kunde köpa en sådan stol och prova. Kanske kan vara svårt att ta sig upp..

Akiim är mitt liv 071004
  • Ellabus
    TereseA skrev 2010-02-10 22:55:35 följande:
    När jag säger att han ska sätta sig så sätter han sig alltid på kökstolen..så han verkar gilla att sitta där..därför jag tänkte man kunde köpa en sådan stol och prova. Kanske kan vara svårt att ta sig upp..
    Om jag inte missuppfattar din sidfot så är din son nästan exakt en månad äldre än min. Min son hade inga som helst problem med att ta sig upp på stolen eller att klättra ner från den utan att trilla. Vår är från IKEA, minns inte namnet på den men den är vit i plast med aluminiumben och ett litet fotstöd fram. Problemet var som sagt att han lite för gärna klättrade upp och ner och även kom på att han kunde flytta runt den när vi inte såg, klättra upp och ställa sig på den och börja plocka i både skafferiet och överskåpen i köket...
  • BabyJia

Sonen fick sitta på vanlig stol efter de att han hade växt ur barnstolen, så vi köpte aldrig någon sån juniorstol el va de kallas. På dagis hade dem ju såna då...men hemma å andra ställen så gick de bra å sitta på vanlig stol.

• TereseA
    Ellabus skrev 2010-02-11 10:37:32 följande:
    Om jag inte missuppfattar din sidfot så är din son nästan exakt en månad äldre än min. Min son hade inga som helst problem med att ta sig upp på stolen eller att klättra ner från den utan att trilla. Vår är från IKEA, minns inte namnet på den men den är vit i plast med aluminiumben och ett litet fotstöd fram. Problemet var som sagt att han lite för gärna klättrade upp och ner och även kom på att han kunde flytta runt den när vi inte såg, klättra upp och ställa sig på den och börja plocka i både skafferiet och överskåpen i köket...
    ok..låter kul.Du har nog den Gasell stolen.Vi har den oxå.Jo funkat jättebra.Suttit flera ggr idag.Lite svårare att ta sig ner men upp är inga problem.Tycker den är ganska bred i sitsen oxå så han har inte ramlat ner än.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Marie1978

Vi tog bort bygeln på TrippTrapp stolen när V var ca 1,5 år. Storebror satt ju på riktigt stol . Visst har han ramlat ner någongång men det är inte fara.

Han är dock väldigt fysiskt tidig och gick vid 9 mån.
  • bubblan80

Dottern har tripp trapp men vi tog bort bygeln (så att det blir som en vanlig stol) när hon var 19 månader.

Svar på tråden Vilken ålder var era barn när ni började med juniorstol?