Inlägg från: Ellabus |Visa alla inlägg
  • Ellabus

Vilken ålder var era barn när ni började med juniorstol?

Vår son fick en för någon månad sedan, han är 2 år och 3 mån nu. Har dock återgått till barnstolen eftersom han visserligen älskade juniorstolen men inte kunde sitta stilla på den. Det blev ett evigt hämtande och tjatande på honom när han otaliga gånger varje måltid traskade iväg kladdig, med mat eller bara klättrade omkring. Han är visserligen rätt så vild annars också så med ett lite lugnare jämnårigt barn går det säkert jättebra. Det går inte att sätta på något bälte på den heller...

• Ellabus
    TereseA skrev 2010-02-10 22:55:35 följande:
    När jag säger att han ska sätta sig så sätter han sig alltid på kökstolen..så han verkar gilla att sitta där..därför jag tänkte man kunde köpa en sådan stol och prova. Kanske kan vara svårt att ta sig upp..
    Om jag inte missuppfattar din sidfot så är din son nästan exakt en månad äldre än min. Min son hade inga som helst problem med att ta sig upp på stolen eller att klättra ner från den utan att trilla. Vår är från IKEA, minns inte namnet på den men den är vit i plast med aluminiumben och ett litet fotstöd fram. Problemet var som sagt att han lite för gärna klättrade upp och ner och även kom på att han kunde flytta runt den när vi inte såg, klättra upp och ställa sig på den och börja plocka i både skafferiet och överskåpen i köket...
Svar på tråden Vilken ålder var era barn när ni började med juniorstol?