• lunkentuss

Vad äter du när du är sjuk eller tröstäter?

När jag är sjuk, om det så är förskylning eller magsjuka så är det nästan alltid GLASS som gäller. Gärna en god vaniljglass med eventuellt kolasås

När jag tröstäter rör jag oftast ihop en kaksmet o sitter o äter ur bunken, haha...!

Har ni några sånna vanor?

• Svar på tråden Vad äter du när du är sjuk eller tröstäter?
  • Smultron ett

Allt med socker. Och mycket frukt.

• Ord blind

Glass med oboypulver, grillchips, currysås (som jag lagat själv, den enda som duger)

Condemnant qui non intelligent
  • Shaun the sheep

Den ultimata trösten och lyxen är väl ändå Ben & Jerrys alla glassar! Min favorit är half and half,  den som är en blanding mellan brownie och cookie dough, men jag har inte haft råd att köpa den sen i september

Annars är det saker som bullar och sånt som är tröst. När jag är sjuk och tappar matlust blir det oftast mest te. Fast glass funkar ju alltid, om inte annat så slutar ju halsen göra ont iallafall

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • lövet2

Nej, när jag är sjuk har jag ingen aptit alls. Och i stället för att tröstäta, så dricker jag kaffe när jag behöver trösta mig själv ... {#lang_emotions_coffee}

• Birgitta2

När jag är sjuk äter jag inte - förutom mat som måste i magen för att överleva. Tröstätit har jag aldrig gjort.

• Trollet Ludenben

jag tröstäter aldrig... tycker inte det är sunt.

när jag är sjuk försöker jag äta det som är så lättsmält som möjligt och samtidigt har mycket näring i sig.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Jane Roe

Sockersockersocker
    Dåliga, mycket dåliga vanor ;P

¤- Kärlek är Perser -¤
  • SuzR

jag tröstäter inte men äter mycket när jag är bakis. Pizza, chips med dipp och läsk. Lyckligtvis händer inte det så ofta...

• Pyttismamman

Jag äter salta chips och smågodis då.. aldrig glass för det är inte så gott tycker jag :)

• K g

Sjuk: Fil, sura colanappar, Loka.

Tröstäter: Gör jag sällan. Däremot blir det ibland slöätning för att jag är för trött för matlagning. Då blir det färdiggrillad kyckling och kanske lite chips och dip.

• giftgrodan

Tröstäter allt som är fett och sött, tyvärr.

När jag är sjuk blir jag alltid vansinnigt sugen på blåbärssoppa och tunnbröd, så det lever jag på då.

• Eisa

Chips och allt annat som är salt som fan.

• Bellaru

choklaaaaad{#lang_emotions_innocent}{#lang_emotions_laughing} och ostbågar mums{#lang_emotions_dreamer}

• SweetNilam

Är inte bekant med begreppet tröstäta, iaf inte vad det gäller mig själv.

Sjuk- det beror helt på "hur" sjuk jag är och vad. Äter det jag är sugen på.

När jag ibland får blodsockerdippar är det choklad (gör ibland chokladbollar som stillar chokladsuget), ost, TE, salami, mjölk, frukt ibland. Men försöker att undvika dipparna.

Svar på tråden Vad äter du när du är sjuk eller tröstäter?