• 2små2stora

MajMammor 2007 15

Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Linthe

Hej, vad kul med lite aktivitet här i tråden. 3bus, härligt att J mår bättre men trist med fk strul, till jul är det ju extra trist att vara utan pengar.
    Paraflax, oj vad bra kämpat. Ska det bli vidare studier sen eller ville du bara läsa in gymnasiet?
    Vi är klara med julklappar, ska bara slå in de sista i veckan. Fattas lite mat som ska inhandlas men jag väntar in julkassen på jobbet först som innehåller bl.a. julskinka onödigt att handla innan jag vet vad vi får.
    Har ni fått nån snö då? Här där jag jobbar har det nog kommit drygt en dm sen igår och fortsätter snöa, hemma var det lite mindre men ändå vitt. Hoppas att jag tar mig hem efter jobbet idag, fastnade på parkeringen när jag kom imorse, ska inte åka sist ifall jag behöver puttas loss.

• 2Fina

Hejsvejs på er!

Jag läser lite då och då men har inte så himla mycket att skriva, eller så har jag det och det inte blir av

Vi har jättejobbigt med Leya just nu, hon är trotsig till tusen, vi kanske också tar henne på lite fel sätt men det är inte alltid lätt att gissa sig till hur/vad man ska göra. Hon är så självständig i de flesta lägen, t ex så går hon ju på gympa nu och då lämnar man och kommer och hämtar efter en timme. När nu föräldrarna fick vara med en gång, då ville hon inte att vi skulle vara med utan försökte få mig att gå och sätta mig och titta på, hon vill liksom helst vara utan oss när det är meningen. Som när hon ska sova över hos någon så vill hon helst inte att man ringer och säger godnatt.

Dock har hon blivit så himla mörkrädd, hon vågar inte vara i något rum själv överhuvudtaget, ibland undrar vi om det är någon uppmärksamhetsgrej samtidigt.... men man kan ju inte säga det utifall det inte skulle vara så. Får hoppas rädslan går över till våren då det blir lite ljusare igen.

»-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2011-12-19 13:05:07 följande:

Hejsvejs på er!

Jag läser lite då och då men har inte så himla mycket att skriva, eller så har jag det och det inte blir av

Vi har jättejobbigt med Leya just nu, hon är trotsig till tusen, vi kanske också tar henne på lite fel sätt men det är inte alltid lätt att gissa sig till hur/vad man ska göra. Hon är så självständig i de flesta lägen, t ex så går hon ju på gympa nu och då lämnar man och kommer och hämtar efter en timme. När nu föräldrarna fick vara med en gång, då ville hon inte att vi skulle vara med utan försökte få mig att gå och sätta mig och titta på, hon vill liksom helst vara utan oss när det är meningen. Som när hon ska sova över hos någon så vill hon helst inte att man ringer och säger godnatt.

Dock har hon blivit så himla mörkrädd, hon vågar inte vara i något rum själv överhuvudtaget, ibland undrar vi om det är någon uppmärksamhetsgrej samtidigt.... men man kan ju inte säga det utifall det inte skulle vara så. Får hoppas rädslan går över till våren då det blir lite ljusare igen.

Johanna har också blivit mörkrädd, från att ha somnat i ett helt mörkt rum med dörren stängd ska den nu vara öppen och lampan tänd,
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Linthe

Linnea är oxå mörkrädd, tror att det hör lite till i den här åldern. Hoppas oxå att det går över snart då hon knappt kan vara ensam om man går till rummet bredvid.

• Mevea

V är också lite mörkrädd numer. Är nog åldern, storasyster var likadan i den här åldern. Just nu har dom en stjärna i fönstret som lyser natten igenom. Sen blir det att skaffa en liten lampa till fönstret.

3bus: var tråkigt att dom är så sega på fk. Jag är glad att jag aldrig haft problem med dom.
    Mina problem har berott på mig själv Så dom har ju varit lätt lösta iallafall...
    Vad läser du nu? Läser du samtidigt som du jobbar?

Men det har varit dåligt med pengar för mig denna hösten. Men nu är det över och jag kan börja leva lite mer normalt igen.

Para: ja, det är ju helt klart smidigt med Internet. Bara jag som varit otroligt seg även  på den fronten och nu litar jag inte på att det lär hinna komma i tid, så nu blir det affärer...

Barnen är hos sin pappa nu och han ringde förut: -V säger att han har din bankdosa här. Han ville skoja...
    Som tur var så har han inte hållt på att trycka på knapparna iallafall! För jag hinner inte till banken för att fixa ny nu Men V har kommit in i att han vill busa hela tiden. Håller på med hyss och så säger han: men jag är så busig. Jag vill bara skoja med dig! med bebisröst

Puh! Jag tycker det är jättekul att plugga igen, men jag hamnar så lätt efter. Just nu har jag knappt hunnit öppna kursboken och har tenta om ca en månad i BioKemi! Tjohooo!

• 2små2stora
    Mevea skrev 2011-12-19 20:49:08 följande:
    V är också lite mörkrädd numer. Är nog åldern, storasyster var likadan i den här åldern. Just nu har dom en stjärna i fönstret som lyser natten igenom. Sen blir det att skaffa en liten lampa till fönstret.

3bus: var tråkigt att dom är så sega på fk. Jag är glad att jag aldrig haft problem med dom.
    Mina problem har berott på mig själv Så dom har ju varit lätt lösta iallafall...
    Vad läser du nu? Läser du samtidigt som du jobbar?

Men det har varit dåligt med pengar för mig denna hösten. Men nu är det över och jag kan börja leva lite mer normalt igen.

Para: ja, det är ju helt klart smidigt med Internet. Bara jag som varit otroligt seg även  på den fronten och nu litar jag inte på att det lär hinna komma i tid, så nu blir det affärer...

Barnen är hos sin pappa nu och han ringde förut: -V säger att han har din bankdosa här. Han ville skoja...
    Som tur var så har han inte hållt på att trycka på knapparna iallafall! För jag hinner inte till banken för att fixa ny nu Men V har kommit in i att han vill busa hela tiden. Håller på med hyss och så säger han: men jag är så busig. Jag vill bara skoja med dig! med bebisröst

Puh! Jag tycker det är jättekul att plugga igen, men jag hamnar så lätt efter. Just nu har jag knappt hunnit öppna kursboken och har tenta om ca en månad i BioKemi! Tjohooo!
    De har inte varit så sega tidigare. Vet inte vad det sitter i men får väl ringa och tjata i morgon igen. 

Jag läser till barnsjuksköterska på distans på halvfart i alla fall var det det som stod i kursbeskrivningen. Men hastigheten kan nog diskuteras. 
  • Mevea
    2små2stora skrev 2011-12-19 20:57:02 följande:
    De har inte varit så sega tidigare. Vet inte vad det sitter i men får väl ringa och tjata i morgon igen. 

Jag läser till barnsjuksköterska på distans på halvfart i alla fall var det det som stod i kursbeskrivningen. Men hastigheten kan nog diskuteras. 
    Ja, det kanske hänt något.

Ah, kul. Är det snabbare eller långsammare än du tänkt dig? Jag började läsa på heltid, distans, men gick ner till halvtid för jag hann inte med. Fast kommer avbryta den här utbildningen och läsa något annat. Vet dock inte vad, men jag vill inte fortsätta med kemi iallafall. 
  • 2små2stora
    Mevea skrev 2011-12-19 21:00:55 följande:
    Ja, det kanske hänt något.

Ah, kul. Är det snabbare eller långsammare än du tänkt dig? Jag började läsa på heltid, distans, men gick ner till halvtid för jag hann inte med. Fast kommer avbryta den här utbildningen och läsa något annat. Vet dock inte vad, men jag vill inte fortsätta med kemi iallafall. 
    Sista kursen har nog varit på heltid
  • Mevea
    2små2stora skrev 2011-12-19 21:02:14 följande:
    Sista kursen har nog varit på heltid
    Ja, det är väl så med en del, mycket som ska hinnas med att läras ut. Hoppas det går bra.
  • dalkulla85

Här kommer jag in igen.Tänkte också försöka bli lite mer förekommande härinne.

Min graviditet flyter på som den ska, är i v. 19+0 med BF den 14:e maj, vilket betyder att det tog två dagar från dess att spiralen togs ut till att jag blev gravid.
    Var på UL i fredags och vad man kan se verkar det bra. Vi har tagit reda på könen med E och A men denna gång fick Ian sin vilja igenom så nu blir det en överraskning.Storasystrarna önskar sig en lillasyster iaf.

Ja, visst är internetshopping smidigt. Har köpt flera klappar där. Och om man räknar med bensin till affärerna + att det oftare är bättre priser över nätet tror jag tom att det går jämt upp trots frakt, eller så tjänar man tom på det.Fast nu är det som sagt försent så jag lär också ut för de sista klapparna...inget vidare.

Esmeralda har fått en väldig separationsångest. Hon panikgråter när jag ska till skolan eller ngnannanstans och hon tom ligger på spännpå morgonenkvisten så att hon vaknar när jag går upp vid fem, något hon aldirg gjort tidigare,hon som brukar sova till sju, bara för att inte missa mig när jag ska gå. Och det är inte alltid det lättaste att bemöta henne på bästa sätt när man själv har jättebråttom och måste med tåget.

Esmeralda 2007 ~ Adelina 2009
Svar på tråden MajMammor 2007 15