• statisk

Flåsande jävla människor!

Jag blir så vansinnigt irriterad på flåsande människor. Dom är ju för fan överallt!

Ni vet Alan i två och en halv män? JAG HATAR HONOM!! Han flåsar mellan varje ord han tar, så jävla osmakligt! Jag vill bara spy!!!

Ni måste ha tänkt på det också?

Mitt ex flåsar också.

"Flås pust heeej! Flås flås hur flås mår du? flås flås"

När jag var gravid ,(ja, han är pappa till mitt barn, hur vi fick till det så pass att jag blev gravid är en gåta även för mig), Så blev jag helt skogstokig av han flåsande. Jag kunde knappt vara i samma rum! Det liksom åt sig in i hjärnan på mig kändes det som.
    Det blir som en noija. Helt sjukt.

Min Farmor tar ett irriterande andetag innan hon tar en tugga av sin mat, sen när hon tuggar så blåser hon ut genom näsan! Det gör mig också helt vansinnig.
    Sen pratar hon alltid med mat i munnen så det bara svischar små köttbitar och brunsås lite överallt, om jag har otur så får jag en bit söndagstek i pannan.

Jag blir galen!!!!

Jaha. Då har jag fått avreagera mig lite.

Men är det verkligen bara jag som hatar ljudligt "andande"? (haha hur säger man?)

• Svar på tråden Flåsande jävla människor!
  • Sofiero
    statisk skrev 2010-02-12 16:17:36 följande:
    Ja, det har jag också tänkt på. Då framförallt med mitt ex. Men han sa att han inte stördes alls. Jag blev ju orolig att han hade det tungt med andningen först, att han kippade efter luft liksom. Men, nej, han är skapt sån bara. Märkligt.
    Det jag tänkte citera gick inte att citera... {#lang_emotions_undecided}

Givetvis inte sluta andas, men inte flåsa som en hel profylax-kurs!! {#lang_emotions_laughing}
  • Suck och suck

Verkar jobbigt att störa sig på det. Jag är glad att inte jag irriterar mig på sånt, -än. Vill inte!! Jag är TILLRÄCKLIGT känslig för allehanda ljud och smågrejer. Mycket tacksam över att jag inte stör mig på något sånt. -som flåsande.

• Suck och suck

När ni säger det så, Leif GW Persson flåsar nog, men jag stör mig inte på det. Det kan väl låta lite charmigt.

• statisk
    Suck och suck skrev 2010-02-12 17:59:45 följande:
    När ni säger det så, Leif GW Persson flåsar nog, men jag stör mig inte på det. Det kan väl låta lite charmigt.
    Ja, men han är ett undantag som bekräftar regeln.
    Han är ju så släpig på andra sätt också, så flåsandet hör ju till på något vis...
  • statisk
    Sofiero skrev 2010-02-12 17:51:55 följande:
    Det jag tänkte citera gick inte att citera... Givetvis inte sluta andas, men inte flåsa som en hel profylax-kurs!!
    HAHAHA
  • ming
    Suck och suck skrev 2010-02-12 17:58:32 följande:
    Verkar jobbigt att störa sig på det. Jag är glad att inte jag irriterar mig på sånt, -än. Vill inte!! Jag är TILLRÄCKLIGT känslig för allehanda ljud och smågrejer. Mycket tacksam över att jag inte stör mig på något sånt. -som flåsande.
    Haha, nu kommer du säkert att börja tänka på det, eftersom du har läst tråden!
  • Fins Mamma

jag AVSKYR folk som andas högt, hatar mig själv när jag gör det o jag har avrit tvungen att lära mig att andas så jag inte hör mig själv pga en sjukt jobbig fobi... så WORD på TS!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Legewiel

Haha, denhär tråden ska jag visa åt min sambo så han får se att det är inte jag som är puckad för att jag stör mig på folk som flåsar och suckar, det är faktiskt ett riktigt i-landsproblem!

Framför allt stör jag mig nog på suckare, faktiskt. Brukar ha oturen att hamna bredvid dem när jag ska sitta i skolan att jobba. Oftast är det också samma personer som bankar OTROLIGT högt på tangetbordet när de skriver!
    *bank* *BANK* *bank*...paus....*djup inandning* och så *SUUUUUUUUCK*. *bank* *suck* *suck* *bank*.....
    Jag blir fullkomligt VANSINNIG, det är som att hela världen runtom mig försvinner och allt som finns kvar är den suckande/bankande personen och så jag med mina öron som förvandlats till hyperkänsliga sensorer!
    Det slutar alltid med att jag måste avsluta mitt arbete och gå hem, innan tvångstankarna där jag hugger min vassa blyerts i deras nacke tar över helt. För inte kan man ju säga åt folk att andas tystare heller

• Venna

Jag blir också toookig av högandare! Till slut är det det enda jag hör och det enda jag kan tänka på och det irriterar mig förstås ännu mer. Det blir en ond cirkel och till slut känns det nästan som att jag själv håller på att andas i takt och lika högt bara för att på något sätt stå ut med eländet. Hemskt!

Minst lika illa, fast egentligen ännu värre är ju alla radiopratare som smaskar när de pratar. Förekommer oftare i typ P3 och såna kanaler än Mix megapol osv och förekommer oftare i nyhetssändningar och väderrapporter än annat. Jag blir galen. Spotta ut all saliv INNAN du börjar prata!!!

• statisk
    Venna skrev 2010-02-13 19:36:07 följande:
     Minst lika illa, fast egentligen ännu värre är ju alla radiopratare som smaskar när de pratar. Förekommer oftare i typ P3 och såna kanaler än Mix megapol osv och förekommer oftare i nyhetssändningar och väderrapporter än annat. Jag blir galen. Spotta ut all saliv INNAN du börjar prata!!!
    Åh, gud vad jag HATAR när dom gör det!!! Det hör kategori " mördande irriterande på gränsen till avsky". hahah

En sak till som stör mig är dom som säger bokstaven S i varje ord med ett litet visslande ljud. Det enda jag hör då, är det där S´et. *ryyys*
  • statisk
    Legewiel skrev 2010-02-13 19:21:26 följande:
    Haha, denhär tråden ska jag visa åt min sambo så han får se att det är inte jag som är puckad för att jag stör mig på folk som flåsar och suckar, det är faktiskt ett riktigt i-landsproblem! Framför allt stör jag mig nog på suckare, faktiskt. Brukar ha oturen att hamna bredvid dem när jag ska sitta i skolan att jobba. Oftast är det också samma personer som bankar OTROLIGT högt på tangetbordet när de skriver! *bank* *BANK* *bank*...paus....*djup inandning* och så *SUUUUUUUUCK*. *bank* *suck* *suck* *bank*..... Jag blir fullkomligt VANSINNIG, det är som att hela världen runtom mig försvinner och allt som finns kvar är den suckande/bankande personen och så jag med mina öron som förvandlats till hyperkänsliga sensorer! Det slutar alltid med att jag måste avsluta mitt arbete och gå hem, innan tvångstankarna där jag hugger min vassa blyerts i deras nacke tar över helt. För inte kan man ju säga åt folk att andas tystare heller
    Hahaha ja, det är ju en lättnad att det finns fler av oss, så att säga.

Eller oroväckande.... hmm... Tål att fundera på.
  • Venna
    statisk skrev 2010-02-13 19:53:53 följande:
    Åh, gud vad jag HATAR när dom gör det!!! Det hör kategori " mördande irriterande på gränsen till avsky". hahah En sak till som stör mig är dom som säger bokstaven S i varje ord med ett litet visslande ljud. Det enda jag hör då, är det där S´et. *ryyys*
    Åh nej...Det hade jag förträngt! Visslande S är ungefär i samma klass som de som visslar genom näsan när de andas. Det hade jag också glömt att jag får rysningar av. De som visslar varje gång de andas in eller ut har jag lust att gå fram och tvångssnyta!
  • Weyoun
    Legewiel skrev 2010-02-13 19:21:26 följande:
    Haha, denhär tråden ska jag visa åt min sambo så han får se att det är inte jag som är puckad för att jag stör mig på folk som flåsar och suckar, det är faktiskt ett riktigt i-landsproblem! Framför allt stör jag mig nog på suckare, faktiskt. Brukar ha oturen att hamna bredvid dem när jag ska sitta i skolan att jobba. Oftast är det också samma personer som bankar OTROLIGT högt på tangetbordet när de skriver! *bank* *BANK* *bank*...paus....*djup inandning* och så *SUUUUUUUUCK*. *bank* *suck* *suck* *bank*..... Jag blir fullkomligt VANSINNIG, det är som att hela världen runtom mig försvinner och allt som finns kvar är den suckande/bankande personen och så jag med mina öron som förvandlats till hyperkänsliga sensorer! Det slutar alltid med att jag måste avsluta mitt arbete och gå hem, innan tvångstankarna där jag hugger min vassa blyerts i deras nacke tar över helt. För inte kan man ju säga åt folk att andas tystare heller
    EXAKT så känner jag för folk som tuggar, sörplar och smaskar! Jag MÅSTE gå därifrån annars mördar jag dem!!!!!!  Det händer att jag ber folk att tugga med munnen stängd eller att spotta ut tuggummit...men för det mesta använder jag mina älskade öronproppar eller går...
  • statisk
    Venna skrev 2010-02-13 23:34:18 följande:
    Åh nej...Det hade jag förträngt! Visslande S är ungefär i samma klass som de som visslar genom näsan när de andas. Det hade jag också glömt att jag får rysningar av. De som visslar varje gång de andas in eller ut har jag lust att gå fram och tvångssnyta!
  • annzah

Det kan vara otroligt irriterande. Min sambo är visserligen lite av en flåsare - han märker inte det själv, jag tror att det är en astmagrej och även att han har polyper men det kan jag leva med.

• Legewiel
    Viccy skrev 2010-02-14 03:23:03 följande:
    EXAKT så känner jag för folk som tuggar, sörplar och smaskar! Jag MÅSTE gå därifrån annars mördar jag dem!!!!!!  Det händer att jag ber folk att tugga med munnen stängd eller att spotta ut tuggummit...men för det mesta använder jag mina älskade öronproppar eller går...
    Oooh öronproppar! Varför har jag inte tagit med såna? Ska genast inhandlas!
  • Jenny

Håller med - härligt att höra att man inte är ensam om att bli galen på detta! Har nog inte reagerat på någon annan än min man (jo, farsan oxå) men jag kan bli tokig på honom! Att sitta brevid honom under en lång bilresa kan vara en mardröm ibland!

♥ Alice 050510 ♥ Lilly 081026 ♥
  • anchel

Folk med för mycket luft gör mig tokig!!! Jag är ljudkänslig överhuvudtaget men flåsande är nog det värsta som finns! Enrique Iglesias... Han flåsar som f-n när han sjunger. Går inte att höra på. Jag får frispel varje gång!

• Champagne

Min man har ett klickande ljud för sig. Jag vet inte om det är när gommen slår ihop när han andas, men det är så sjukt störigt att jag håller på att bli galen! Dessutom andas han jättehögt, som om han är väldigt andfådd och bara får andas genom näsan. Hela hans familj är likadan tyvärr.

• Weyoun
    Legewiel skrev 2010-02-14 14:44:33 följande:
    Oooh öronproppar! Varför har jag inte tagit med såna? Ska genast inhandlas!
    Gör det!! De är underbara
Svar på tråden Flåsande jävla människor!