Inlägg från: Granada |Visa alla inlägg
  • Granada

Katt som ätit râ kyckling..risker?

Jag har en katt som i ett obevakat ögonblick snodde till sig râ kyckling, ca 4 dagar sedan. Sâ fort han blev upptäckt tog jag det ifrân honom men han fick i sig en del. Nu undrar jag om det finns nâgra speciella risker med detta? Han fick diarré nâgon dag efter men jag tror att det gâtt över nu, han bajsar bâde ute och inne sâ jag har inte stenkoll plus att jag har 3 andra katter sâ jag kan inte heller vara 100% pâ vem som gjort vad alltid..Det har dock inte varit diarré i lâdorna sista dagarna.

• Svar på tråden Katt som ätit râ kyckling..risker?
  • Granada

âh skönt, jag tänkte att han kanske fick i sig för mycket...de kan ju visst fâ diarré av för mycket protein, men sedan började jag nojja för salmonella och sâ. Blir extremt stressad och oroad av minsta grej dâ jag förlorade en katt pga av njursvikt för lite över ett âr sedan.

• Granada

Han har mest varit inomhus de senaste dagarna sâ jag har koll pâ hur han mâr dâ jag är medveten om rskerna med diarré. Han är pigg och lekfull och äter normalt nu.

• Granada

Okej, tack för alla svar...Nu framgâr det ju inte frân början men vi bor i Spanien sâ köttet var inte svenskt. Hade dock ställt samma frâga om vi bott i Sverige. Hur som helst sâ känns det inte som han är i fara om jag utgâr ifrân era svar. Fortsätter ha koll pâ hans mage för det kan ju ha varit en annan orsak till hans diarré. Ska frâga veterinären för säkerhets skull ocksâ.

Svar på tråden Katt som ätit râ kyckling..risker?