Inlägg från: Storbarnsmamman |Visa alla inlägg
  • Storbarnsmamman

Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!

Har varit hemmamamma sedan vintern 1999

Jag är lyckligt lottad som har haft den möjligheten och är glad att jag kunnat ge mina barn möjligheten att vara hemma istället. 
  • Storbarnsmamman
    Superbia skrev 2010-04-06 08:43:14 följande:
    Vad säger din omgivning om detta? Tycker dom "synd" om dina barn som inte får gå på dagis osv?
    Ja, många tycker att det är synd om barnen för att de inte får umgås med andra barn, gå på dagis osv...
    MEN...mina barn umgås visst med andra barn! Vi sitter ju inte hemma hela dagarna Många verkar också tro att barnen skulle klara av skolan sämre för att de inte fått gå på dagis (?!) men det stämmer inte alls. Mina barn har inte haft några som helst problem i skolan. 
    Sen finns det ju en liten skara som önskar att de också kunde vara hemmamammor och det är alltid lika kul att träffa andra likasinnade
    *~´ Mamma till barn födda 91, 94, 99, 04, 07 & snart 10 '~*
  • Storbarnsmamman
    miss nöjd skrev 2010-07-12 18:32:21 följande:
    Undrar hur mycket era män tjänar, ni som är hemma långt efter att FP tagit slut så att säga? Min man tjänar som två normala löner, så visst skulle jag rent ekonomisk kunna vara hemma... Men jag tvekar, just för att jag på något sätt får lite dåligt samvete över att han ska dra in alla pengar medans jag får njuta livet med barnen? Sen är ju våra redan 4 resp 6år. Men får vi lyckan att få en till bebis kommer jag nog vara hemma många år för att få familjelivet att gå runt.... 
    Undrar om "hemmafru"iden var eran egen som ni övertalat mannen om eller var det mannens ide eller var det bara så det blev? 
    För oss var det naturligt att jag blev hemmamamma. Vi fick trillingar 1999 och var hemma med dem båda två, sedan gick han tillbaka till jobbet och jag fortsatte vara hemma. Det har funkat kanon för oss och vi trivs med lösningen. Vi får tid med barnen, tid för att sköta hemmet och liknande. Plus att vi får ett litet annat band till barnen, tycker jag i alla fall. Maken har ingenting emot att jag är hemma, han tycker det funkat super.
    ~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
Svar på tråden Jag VILL ju vara hemmafru/hemmamamma!