Hur arg/sur/irriterad får man bli på sin bebis för att den inte sover?
Hej!
Jag är ensamstående till min dotter på 10 månader.
Nu har hon börjat strula jättemycket med sömnen och jag känner att jag inte orkar snart.
Så fort jag hör henne gnälla på natten så blir jag sur. Sur för att hon inte sover och sur för att inte jag får sova. Ibland kan hon vara vaken ett par timmar mitt i natten. Det är som att hon bara vägrar sova även om hon är jättetrött. Så har hon aldrig gjort förut. Hon har inte sovit hela natten men hon har varit lätt att få att somna om, om hon vaknat.
Hon kan vakna innan 5 och får då välling men sen somnar hon inte om igen. Jag försöker natta henne men hon vägrar sova. Det enda hon gör att att skrikgnälla. Jag känner att jag blir mer och mer irriterad på henne och ibland har jag lust att bara kasta ut henne (vilket jag naturligtvis INTE gör!!).
Jag orkar snart inte mer. Jag får sova runt 4 timmar per natt. Har jag tur blir det i sträck.
Pappan finns med i bilden men han är nu bortrest och kommer vara det i 2-3 veckor till. Förhoppningsvis kommer han börja ha henne över natten då, men jag vet inte när det kommer bli.
Nästa vecka ska mina föräldrar ha henne fre-lör men min stolthet hindrar mig att fråga om de kan ha henne hela helgen även om jag verkligen skulle behöva få vara själv.
Känns så himla fel att känna såhär. Man "får" ju inte bli arg på sitt barn bara för att barnet inte kan sova.
Till råga på allt så är hon inne i en jättejobbig separationsfas och jag kan knappt gå två steg från henne utan att det blir massa skrik och gnäll. Det blir riktigt påfrestande till slut och jag vet inte hur mycket mer jag orkar!
Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget och jag ber om ursäkt att det blev så långt. Var bara tvungen att skriva av mig.