• Solsken25

Min 1,5 åring är såå röd på skinkorna att det har börjat blöda lite :(

blivit helt rödflammig och han kliar ganska mycket på skinkan, hade inget igår, har sätt detta innan och smörjer med salva för röda rumpor, det försvinner ofta men det gör jue så ont på honom när man torkar då han har bajsat, torkar alltid med våtservett, men nu såg vi att det vart 2 röda prickar på ena skinkan som det blöder på, vart e detta, har ni med barn med haft de?

• Svar på tråden Min 1,5 åring är såå röd på skinkorna att det har börjat blöda lite :(
  • Pruttiluskan

Kontakta bvc & be att få en tid för att kolla upp det så fort som möjligt!

• Glimma76

OM du använder våtservetter, så sluta med det, för de innehåller masssa kemikalier och ditt barn kanske inte tål det.

Prova annars att byta blöjor, vissa blöjor har lotion som några barn inte tål.

Min äldste son har eksem som är svåra att få bukt med, på låren och då ska man undvika kemikalier, ex sköljmedel. Men det är inte alls omöjligt att det är våtservetterna för er del. Prova med vanligt vatten och torrservetter.

• SchumiFerrari

ibland har barn en frätande avföring. Även om man byter fort så kan det hinna fräta sår. Fortsätt smörj och går det inte bort på 2 dagar så kolla med bvc. Låt honom gå utan blöja och vädra om möjligt

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Girlinthecity

Använd INTE våtservetterna om han är så känslig!! Jag vet inte vad du använder för salva, men jag rekomenderar Inotyol. Och lufta mycket!

• Alcarinque

Ja prova att sluta med våtservetter. Min dotter fick stora röda ilskna sår av Pampers våtservetter...
    Jag gjorde egna av vatten och olja.

♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
  • Mamma Zandra

Min son är lika dan efter att han började med kåvepenin.
    Har pratat med Bvc och dom säger inte så mkt.
    Han ligger och luftar, och idomin är den salva som hjälper på han.

• Solsken25

oki vi har euroshoppers, ska ta och testa vanligt toapapper med vatten och sedan smörja ofta som möjligt, för byter blöja tycker jag att vi gör ofta så det kan inte vara de i alla fall..

• TaBz

Inotyol, tipsar jag också om. Ett tjockt lager!

• Solsken25

Vi andvänder en vit och ljusblåtub med en nalle på ganska bra faktiskt, det e för röda rumpor och utslag

Svar på tråden Min 1,5 åring är såå röd på skinkorna att det har börjat blöda lite :(