• Fe73

torslanda/gbg med bf vår-sommar -10

Hej,

Efter att ha sökt på forumet och "hidejackat" en tråd som aldrig kom igång så startar vi en ny och hoppas att fler Torslandamammor hittar hit.

Vi skall vara mammalediga från sommaren och hoppas på att träffa nya kompisar att fika, promenera och umgås med.

Häng med!{#lang_emotions_smile} så lär vi känna varandra i tråden först...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 13:37
    Tilläggsrubrik: & mammor som vill lära känna nya mammor.
  • Svar på tråden torslanda/gbg med bf vår-sommar -10
  • Fe73

Nu har jag bokat in mig på magplasket Lunbybadet..fick väl sista platsen så sent ute som jag var.
    Jösses vad skall man ha på sig tänker jag nu. Skall man behöva gå ut och shoppa badkläder eller passar dem man har?
    Himlans dyrt är det men tur att företaget betalar 1000kr i friskhetspremie.

Har aldrig varit på Lundbybadet, trodde det låg nere vid Eriksberg men tjii fick jag. Bästa vägen från Torslanda, nån som vet?

• mithrandil
    emmisss skrev 2010-03-23 21:47:39 följande:
    Dock vet jag att man ska ha en kudde nu för tiden eftersom huvudet inte ska bli platt på dom, och har ett stöd för nacken och axlar...men det är la sånt som kommer och går...hehe bada med bebis är nog ingen idé för oss... vi duschar skollhett! ;) Inte så bra för bebisen...
    ja dom rekomenderar kuddar nu mera kanske. vet itne, när vi fick alex för bara ett år sen skulle man helst inte ha kudde. men alexander har alltid hasat sig bort från kudden så han har aldrig använt den endå.
    Man kan inte alltid följa rekomendationerna utan man får se hur det utvecklar sig.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • mithrandil
    Fe73 skrev 2010-03-24 13:31:19 följande:
    Nu har jag bokat in mig på magplasket Lunbybadet..fick väl sista platsen så sent ute som jag var.Jösses vad skall man ha på sig tänker jag nu. Skall man behöva gå ut och shoppa badkläder eller passar dem man har?Himlans dyrt är det men tur att företaget betalar 1000kr i friskhetspremie.Har aldrig varit på Lundbybadet, trodde det låg nere vid Eriksberg men tjii fick jag. Bästa vägen från Torslanda, nån som vet?
    Bästa vägen är nog förbi biskopsgården vidare förbi eketrägatan.
    Är usel på vägbeskrivningar, men förstår du hur man kör eller ska jag leta upp någon som kan beskriva bättre? Jag ser så bra hur man kör i huvudet men sen när man ska förklara så blir det bara pannkaka.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • Fe73
    mithrandil skrev 2010-03-24 20:17:03 följande:
    Bästa vägen är nog förbi biskopsgården vidare förbi eketrägatan.Är usel på vägbeskrivningar, men förstår du hur man kör eller ska jag leta upp någon som kan beskriva bättre? Jag ser så bra hur man kör i huvudet men sen när man ska förklara så blir det bara pannkaka.
    ;) Tack jag skall nog på nåt sätt hitta min väg...jag får övningsköra helt enkelt.
  • emmisss

Kul att du också har anmält dig! ...  när börjar din klass?
    Antar att du är i den gruppen för omföderskor...  jag börjar den 8 maj! haha jag har oxå tänkt på det där med badkläder... kan man ha bekini eller är det bättre med bad dräkt? Jag har en bikini från när jag bodde i usa, och ja då vägde jag mer än vad jag gör nu när jag är gravid! ;) Hoppas den funkar...  

• Fe73

8 april börjar jag, sista gången på mitt BF datum 3 juni...ja det är för omföderskor.
    När jag kollat runt så verkar de flesta ha bikini...skall kolla om min passar.

Just det du bodde i USA...jobbade Ni?

• emmisss

ja under 2008 bodde vi där... hehe han jobbade... jag var "hemmafru"! :) Vi åkte dit pga hans jobb (ericsson) eller vi anmälde oss att vi var intresserade av en utlandflytt och så dök det upp ett LTA, (long term assigment)...så vi flytta det dit till Dallas i Texas.

• emmisss

jag skrev fel.. min kurs börjar oxå 8 april, och slutar den 3 juni! Vilken tid ska du gå?? Jag ska gå 19.15 tror jag...

• Fe73

19,15?.. jag med?! Kul men Knepigt men jag skrev för omföderska..kanske det är en blandgrupp.

Hur som helst så kommer jag behöva fixa med barnvakt varannan tors...skall kolla runt med släkten nu och varannan vecka åker jag direkt fr jobbet då jag jobbar sent tom till 19 så det gäller att köra fort ;).
    Ev kan vi samåka varannan vecka om du vill, om jag har barnvakt vill säga.

Nu känner jag en liten fot eller armbåge som står ut från magen thihi

• emmisss

jo då det verkar stämma, var tvungen att kolla så jag inte hade bokat fel... det var samma tid, datum och kurs kod till både omföderskor och förstagångsföderskor...antagligen så kör man samtidigt antingen tillsammas eller i var sin bassäng...

Vi kan ju höras här när det börjar närma sig, såg att dom ville att man skulle vara där18.15 första gången...

Svar på tråden torslanda/gbg med bf vår-sommar -10