Septemberbruttorna - tråd 20
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Här fortsätter vi bruttor tillsammans. Tänk att vi firar 20-tråds jubeleum!
Om jag kunde stavat rätt till jubileum så vore det ju ännu bättre. ![]()
Grattis på stora dagen! Vart tar tiden vägen?
Och grattis till första steget. Har det blivit fler?
Jumjum, så kul med kalas. Men trist med vattkoppor. Hoppas de inte är för illa. Min lillebror som fick det samtidigt som jag klarade sig undan med tre prickar. Kändes orättvist för mig som hade prickar överallt.
Sternchen, fy så oproffisionellt av doktorn. Försök att inte ta åt dig, men jag förstår att du blev ledsen. Det hade jag också blivit. Men så skönt att allt såg bra ut i alla fall.
Jumjum, så gott när det börjar kännas klart! Grattis!
Här har vi inga stora nyheter direkt. Jobbsökandet går segt. Det finns inte så hemskt många jobb att söka som jag kvalificerar till, många försvinner då de kräver clearance och då måste du vara medborgare. Jag har i alla fall fått några samtal från rekryterare som varit intresserade, men sedan har jag inte valts till intervju. Jag har ett par jag väntar att höra från. Jag hittade några igår kväll som jag ska skriva ansökan till idag, så det är bara att hålla tummarna och hoppas att ett blir mitt.
Imorgon ska i alla fall pojkarna på dagis för första gången. De ska bara vara ett par halvdagar i veckan så länge jag söker jobb. Det gör ju att jag kan gå på ev intervju utan att grubbla över vart jag ska göra med pojkarna, plus att det ju blir som inskolning. Detta dagiset är väldigt flexibelt över när de kan vara där, bara de får veta en dag eller så innan. Det är ganska nystartat så de har inte många barn, vilket gör att de kan ta emot lite extra när jag kanske behöver extra tid.
Jumjum, så spännande.
Här har jag två snorungar sedan i helgen. En förkylning som verkar reta halsen eller något också för de har båda kräkts också, fast bara en gång var. Inte kul! Särskilt inte när det kommer på heltäckningsmattan.
Har lite tråkigt i väntan på att "mormor" ska komma till datorn så vi kan Skypa, så jag tänkte att jag skriver en rad. Har njutigt av det helt underbara helgvädret. Vi hade runt 25 grader och sol. Åh, så man suger åt sig solstrålarna så här års. Jag blir lätt vinterdeppig, så det gör mig så gott. Och barnen har älskat att vara ute, även om det mest bara är på vår stora balkong. Det enda som har varit trist är att vi är förkylda. Det snoras på som bara den. Barnen har varit sjuka sedan förra helgen, så de börjar bli bättre, men jag åkte på det förs nu i helgen så jag hoppas i alla fall att mina värsta dagar är förbi.
I övrig händer inte så mycket på jobbfronten. Blev besviken förra veckan då det verkligen såg ut som jag var en väldigt intressant kandidat för ett job 5 minuter från vårt hus. De ringde flera gånger på samma dag, men så tyvärr föll det på att klienten krävde medborgarskap.
Känns så synd att missa den chansen allt var så bra. Lön, arbetsplats, arbetsuppgifter, allt såg rätt ut. Så jag rekommenderade min man istället, så han har intervju med dem imorgon!
Då blir man ju lite glad i alla fall, om man kan "ge" sin man flera timmar mer hemma om dagen.
Här njuter vi av 30 grader och solsken. Någon som är i alla fall lite avis?
Mina bröder är i fjällen och åker skidor. Det känns lite konstigt när man sitter här och svettas. Men det är nog första gången de åker till fjällen som jag faktiskt inte känner mig avundsjuk på dem. Det är ju så härligt att åka skidor, men i år har jag faktiskt fått nog av snö.
Kram till er alla. Hoppas ni hade en skön påsk!
Hur är det med bruttorna och småbruttisarna?
Här är det bra. Barnen busar som bara den, men det får man väl ta med två tvååringar i huset. De tömde just ut en liter mjölk på köksgolvet, men vad är det. Gråt inte över spilld mjölk heter det ju. LOL Det kunde varit på heltäckingsmattan.
På fredag har jag min första "riktiga" intervju. Det ska bli jättekul! Och nervöst. Företaget jag ska intervjua för är specialiter inom det område jag söker, så det kan bli en tuff intervju. Och min erfarenhet är ju något begränsad. Vi får se hur det går. Det ska bli intressant i alla fall. Jobbet i sig är inget speciellt, men erbjuder de det så tar jag det troligtvis. Det har inga direkta fördelar, som nära till jobbet, eller kunna jobba hemifrån, eller så. Så jag skulle inte bli så besviken om jag inte får det heller. Vilket känns skönt för då behöver jag inte känna mig så pressad på intervjun. Håll tummarna för mig! Det behövs säkert, för konkurensen är så hård här nu. Men det är ju lite som spel på lotto också, vem som får jobbet. Hoppas lyckan är på min sida.
Jumjum, grattis till stegen.
Kan förstå att du känner dig besviken på dem. Det är ju jättebra att klarat av utbildningen och dessutom vara småbarnsmamma! Så är det ju synd att de begränsar antalet som får komma till examen, men det är ju förstås av platsbrist.
Själv var jag nog lite korkad när jag tog examen, för jag tyckte inte själv att det var så mycket att fira. Det var mest mamma som tyckte vi skulle ha fest och bjuda in lite släkt och ge presenter. För mig var det liksom inte så festligt, för examensdagen var innan allt var 100% klart. Dessutom kände jag mig inte så nära till mina klasskamrater eftersom det inte var samma klass som jag började i. I alla fall, när jag väl stod där och tog emot mitt diplom ramlade liksom poletten ner. Lite trög var jag kanske, men så berode det nog också på att jag ju redan hade planer att flytta hit direkt efter examen och visste att jag troligen inte skulle jobba som lärare här.
Och så stort grattis Betan. Måste ju säga det här också, fast jag redan grattat på FB. Ska läsa bloggen när jag har lite mer tid.
Här rullar det på lite bättre med jobbsökandet. Hade ju en intervju i fredags, som gick över förväntan tycker jag. Idag hade jag en telefonintervju för en möjlig postion (om de vinner kontraktet så har jag jobb). Och så på måndag har jag två intervjuer, en på morgonen och en på eftermiddagen. Får se om det leder till något. Marknaden är extrem vad gäller konkurens om jobben nu med så hård arbetslöshet. Men det känns nästan som de singlar slant om vem som får jobben ibland. Håll tummarna för mig, please! ![]()