• sweedy

Septemberbruttorna - tråd 20

Hoppas ni får bra feedback på ert arbete Jumjum.

Här går det lite framåt på jobbfronten också. Har ett projekt som ser extremt lovande ut för mig. Det är inte 100%, men väldigt sannolikt att jag har jobb där.

~*~*~♥♥~*~*~Älskar mina pojkar!~*~*~♥♥~*~*~
  • sweedy

Hoppas allt gått bra på ultraljudet idag Sternchen. Jag skulle inte oroa mig så mycket för att du inte går upp så mycket i vikt. Bara du äter rätt och inte går ner. Mycket protein är viktigt för det är ju det som är byggdelarna till en liten kropp. Barnet tar det den behöver först, innan du lägger på dig mer vikt, och den lilla kroppen väger ju inte mycket ännu.

Tack för tummarna jumjum och miolina. Tänkte jag skulle ringa och höra hur läget står till idag med jobbet. Men vi får se, jag har två extremt kinkiga barn som har haft feber, halsont och supersnor i några dagar. Själv har jag ont i halsen och är lite täppt, så huvudet är ju inte direkt 100% idag.

• sweedy

Grattis Jumjum! Häligt att livet får le lite ibland.

Här verkar det faktiskt som jag har fått jobb! Det är inte riktigt så enkelt som det låter. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Företaget har bestämt att jag har en av positionerna i ett projekt som de bjuder på. De är enda företaget som kan bjuda = de kommer vinna. Fast det kan alltid hänga upp sig på andra saker, det är ju government jobb, så det är så mycket byråkrati i det hela. Jag vet inte när det börjar i så fall, för godtar de budet kör vi igång på en gång, men det kan ta sin lilla tid innan de ger svar på budet. Det bör i alla fall bli inom en månad. Nervöst som attan! Hur ska det gå med alla omställningar!?!

• sweedy

Kram jumjum, det känns ju när man förlorar de man älskar även om man vet att de inte kommer finnas så länge till.

• sweedy

Grattis här också Jumjum. Härligt att vara färdig!

Här är det sjukthus. Båda barnen har fått antibiotika för bihålsinflammation och ev början till lunginflammation. De har varit sjuka i snart två veckor, men i tisdags då Elliot hade hög feber, igen, tyckte jag det var dags att göra ett läkarbesök. Så vi fick tid på onsdagen. När de kollade hans temp där så hade han över 41 grader! Elias hade också lite feber, men de tyckte inte det var någon fara, men då han fick högre feber igår ringde jag läkaren igen och de skrev ut även till honom. De har sovit så dåligt i flera nätter, så det i kombination med att jag också har bihålsproblem gör att vi är ganska utpumpade allihopa. 

Nu hoppas jag de kryar på sig fort, för det ser ut som jag börjar jobba nästa vecka. Det ska bli otroligt spännande för jobbet är inte att leka med. Har nog tagit mig lite vatten över huvudet, men min man är jätteduktig på det jag ska göra, så jag har gott stöd i honom.

KRAM på er alla från en slutkört tvillingmamma.

• sweedy

Så roligt med intervju. Det är ju alltid kul att i alla fall se intresse, även om man kanske inte får just det jobbet. Det är ju i alla fall bra att få lite intervjuträning. Vad ska man ta med sig? Ta med dig det du känner du vill visa. Om det inte passar att visa de så är det ju bara att låta det ligga kvar i väskan. Jag har iof aldrig behövt visa betyg vid en intervju, men det skadar ju inte att ha det med sig. Annars är det ju att prata om vad man tycker är roligt, vad man är bra på, vad man ser sig själv som lärare. En fråga som ofta kommer upp är vad man ser som ens svaghet och styrka. Tja, vi har ju fler lärare i tråden som säkert kan komma med bättre tips än mig, för jag har faktiskt aldrig intervjuat för ett lärarjobb i Sverige.
    Stort grattis till intervjun och lycka till!

• sweedy

Jumjum!!! Grattis!!! Dansar med dig, för jag har också fått jobb! Åker in för första mötet idag, så börjar det troligen på måndag. Vart är ditt jobb? Vilken barngrupp ska du ha? Berätta, berätta!

• sweedy

Låter ju perfekt Jumjum med 75%. Lite tid till lillkillen också.

Själv lär jag har heltid och mer där till. Jag kommer jobba som projektledare i ett projekt som går ut på att kolla över hela HUDs (Housing and Urban Development) företagsarkitektur (har ingen aning om hur man översätter Enterprise Architecture korrekt.) De jobbar i en väldigt föråldrad miljö vad det gäller arbetssätt och allt vad datasystem och annat heter, så vi ska gå igenom vad de har, rekommendera hur de ska modernisera, och en del annat. Har väldigt dålig koll själv just nu på vad det går ut på. Det har hållits väldigt hemligt hittills. Så jag får lära mig under tiden jag jobbar. Tyvärr så är det inne i DC, så det blir långa dagar för det tar ju ett bra tag att resa in.

• sweedy

Jättefina bilder Jumjum!

• sweedy

Tänk så skönt det kan kännas att höra att det regnar när man vaknar. Här har varit veckor med 30-35 grader, eller mer, så det är superskönt idag när det bara är 20 grader och regn.
    Annars är det inte en minut över här i veckorna. Det blir långa dagar med jobbet inne i DC. Åker vid 7 tiden och kommer, som bäst hem, kring sex. På morgonen är det inga problem. Barnen är för det mesta med på notorna, så länge de vet att de får åka med mig i bilen till dagis. Kvällarna är värre, då de är trötta och hungriga. Så att laga mat med två pojkar som vill bli burna och sitta i knät är inte lätt. Så det gäller att inte stressa över det hela för mycket. Middagarna blir inte så värst avancerade, men det bättrar sig förhoppningsvis lite när de vant sig vid lite senare matrutiner.

Hoppas allt är bra med er och att ni får njuta lite svenska sommar.

• sweedy

Hur är det med er alla?

Här är det hett som bara den, och inte alls skönt. En förkylning på det så är det helt klart bäst att hålla sig inne. Idag blir det i alla fall till att städa, tvätta och handla, mina vanliga helgbestyr. I veckorna hinner jag inte med något då jag kommer hem. Killarna är ganska kinkiga på kvällarna så det är fullt upp att bara försöka få mat på bordet och allt som ska fixas inför nästa dag.

Än så länge har det varit riktigt skönt att jobba. Det är mindre stressigt än att vara hemma med mina två busfrön. Klart att jag önksar att det inte var riktigt så långa dagar, men det är skönt att komma ut i arbetslivet igen nu. Mina små grå behöver lite nya utmaningar. Och barnen tycker det är kul att vara på dagis, och det är säkert jättebra för dem att få lite gruppverksamhet och inte bara hänga med mamma hela dagarna.

Har FL föresten tagit bort att trådarna bara är öppna i tre månader. Så bra i så fall!

• sweedy

Jumjum, hade mer seperationsångest än mina pojkar, som bara var ledsna en stund precis när jag gick (och så länge jag var kvar när de vissta jag var på väg att gå). Känner fortfarande att det är svårt att inte veta allt de gjort under dagen, för de kan ju inte berätta direkt. MEN jag vet att de tycker dagis är så roligt. Har inga problem att lämna dem nu, och Elliot vill tom åka dit på helgerna. Lite förolämpande är det ju som mamma att man är så lätt ersatt av dagis men det känns så bra att veta att de trivs så bra.

Ska försöka berätta lite mer någon dag framåt när jag har mer tid.

• sweedy

Stort grattis till Sternchen och lilla Emil!

Kul att se dig igen Imperia!

Och Happy Thanksgiving till er alla!

KRAM

• sweedy

God Jul och Gott Nytt År alla Bruttor!

Många kramar från Mig och killarna. Hjärta

• sweedy

Kikar in för att se om det händer något här. Man kan ju inte påstå att vi är så superaktiva här längre. Glad

Hoppas det är bra med er alla. Ser ju flera av er på FB men saknar undrar förstås hur det är med er andra.

Här är det bra. Killarna blev 3 1/2 igår och det är minst sagt full rulle. De är på dagis i veckorna sedan jag började jobba för nästan exakt ett år sedan. De tycker det är jättekul med dagis vilket känns skönt.

Kram till er alla!

Svar på tråden Septemberbruttorna - tråd 20