monsterbullen skrev 2010-03-07 18:58:33 följande:
Jag upplever inte att vattnet stannar kvar när jag har sköljt, kan det vara så att det är olika mellan sprutorna och kannorna`?
Jag har också funderat på det, började med att köpa en kanna men då var jag så svullen näsan att det inte gick att få vattnet att passera.. så då köpte jag en spruta så jag kunde få liiite mer tryck. Men nu trycker jag jätteförsiktigt så det är inte alls så att det blir "värsta trycket" på vattnet utan väldigt lätt och fint så det borde inte vara någon skillnad. Jag undrar om man över huvud taget KAN göra fel??
Guldrosen skrev 2010-03-07 18:55:04 följande:
Jag har också testat nässköljning. Jag började testa nässköljning när jag redan var förkyld och det var nog inte så lyckat. Vid ett tillfälle fick jag jätteont i huvudet och efter några dagar åkte jag på bihålsinflamation. Nu är jag frisk igen men jag har inte vågat testa nässköljningen igen... är rädd för att det ska göra ont igen.
Oj då det låter ju inte alls bra :-/ Jag började också när jag var förkyld och är det fortfarande, har något kroniskt som satt sig på näsan, har haft det sedan augusti, börjar blir såå trött på det *suck*