Inlägg från: monsterbullen |Visa alla inlägg
  • monsterbullen

Nässköljning - hur snabbt effekt?

Hej!
    Jag kör också på nässköljare, dock inte spruta utan en kanna. Jag tycker att det funkar jättebra. Är lite rädd för sprutorna :P
    Köpte sköljaren i syfte av att lindra min pollenallergi och den har verkligen fungerat. Är gravid nu och använder den varje dag. Dels för att skölja ut näsan och sedan så känns det som att näsan inte är "torr" på samma sätt.
    Har varit dålig på att använda den i höstas så jag kan väl inte direkt påstå att jag har sluppit undan någon förkylning. Dock så har jag använt den vid förkylningar och jag tycker nog att förkylningen har gått över tidigare eller i alla fall att förkylningen har lindrats.
    Känns bra att inte använda något nässpray så att man blir beroende. Saltvattensköljningar kan man ju inte bli beroende av på samma sätt som vissa nässpray. Kan dock hålla med om att man gärna vill skölja näsan flera gånger per dag när man är förkyld.

Callina skrev 2010-03-07 18:48:29 följande:
    Puffar lite för att se om fler vill dela med sig av dessa erfarenheter? Jag har använt min i två veckor nu men tycker inte jag blivit mycket bättre. Har mycket lock för öronen och det känns nästan som att vattnet är kvar.. fast jag snyter och tryckutjämnar. ..
    Jag upplever inte att vattnet stannar kvar när jag har sköljt, kan det vara så att det är olika mellan sprutorna och kannorna`?
Svar på tråden Nässköljning - hur snabbt effekt?