Inlägg från: Callina |Visa alla inlägg
  • Callina

Nässköljning - hur snabbt effekt?

Har ikväll testat nässköljning (med sprutan från apoteket) och tänkte höra om Era erfarenheter av nässköljning? Jag fattar ju att det är olika hur mycket det hjälpt och på hur lång tid, men berätta gärna om just dig!

Jag har haft problem sedan augusti med någon de trott var bihålorna men efter röntgen visade det sig att bihålerna är helt ok men jag är väldigt tjock och irriterad i näsan. Så nu börjar nässköljningarnas tid för mig, morgon och kväll, minst.

Hur har ni gjort och hur har det hjälpt??

• Svar på tråden Nässköljning - hur snabbt effekt?
  • Callina

Jag som trodde jag skulle få massa svar, att många börjat med det här, men icke sa nicke, så fel jag hade

• Callina

TACK för ditt svar Kommer du ihåg om du började mitt i en av dina alla förkylningar eller om du började mellan eller innan förkylningarna? Jag har nämligen börjat mitt i en rejäl förkylning. Jag känner mig bättre direkt efter men fort kommer det täppta och onda tillbaka, jag skulle vilja använda den dygnet runt.. nässköljberoende, kan det vara nåt?

• Callina

Då har det ju verkligen funka för dig, härligt att höra. Jag tycker det känns som jag får vatten i öronen men det kanske bara är inbillning. Har för övrigt fått höra att man utan problem kan skölja 2-3 ggr om dagen.

• Callina

Puffar lite för att se om fler vill dela med sig av dessa erfarenheter? Jag har använt min i två veckor nu men tycker inte jag blivit mycket bättre. Har mycket lock för öronen och det känns nästan som att vattnet är kvar.. fast jag snyter och tryckutjämnar. ..

• Callina
    monsterbullen skrev 2010-03-07 18:58:33 följande:
     Jag upplever inte att vattnet stannar kvar när jag har sköljt, kan det vara så att det är olika mellan sprutorna och kannorna`?
    Jag har också funderat på det, började med att köpa en kanna men då var jag så svullen näsan att det inte gick att få vattnet att passera.. så då köpte jag en spruta så jag kunde få liiite mer tryck. Men nu trycker jag jätteförsiktigt så det är inte alls så att det blir "värsta trycket" på vattnet utan väldigt lätt och fint så det borde inte vara någon skillnad. Jag undrar om man över huvud taget KAN göra fel??
    Guldrosen skrev 2010-03-07 18:55:04 följande:
    Jag har också testat nässköljning. Jag började testa nässköljning när jag redan var förkyld och det var nog inte så lyckat. Vid ett tillfälle fick jag jätteont i huvudet och efter några dagar åkte jag på bihålsinflamation. Nu är jag frisk igen men jag har inte vågat testa nässköljningen igen... är rädd för att det ska göra ont igen.
    Oj då det låter ju inte alls bra :-/ Jag började också när jag var förkyld och är det fortfarande, har något kroniskt som satt sig på näsan, har haft det sedan augusti, börjar blir såå trött på det *suck*
Svar på tråden Nässköljning - hur snabbt effekt?