• Sofie 87

Kortisonspruta

Hej!! Imorgon bär det av till BB för då ska jag ta en kortisonspruta som ska påskynda utvecklingen av mina små bebisars lungor. Skulle vilja veta om någon annan här har fått denna spruta och lite vad det var för biverkningar m.m!! Är lite spruträdd och folk säger att man blir alldeles hispig av den så det skulle vara skönt och veta om det verkligen är så!! Skulle även vilja veta hur lång tid efter sprutan som era barn kom!?
    Hoppas på svar!

• Svar på tråden Kortisonspruta
  • vackrastarflow

Nu har jag inte fått kortisonspruta pga det, utan fått det i min axel, men jag märkte inte av den

lycka till!

• Paincake

Jag fick kortisonsprutor för bebisens lungor i julas. 

Själva sprutsticket kändes ordentligt men jag fick inga biverkningar efteråt om det kan lugna dig
  • mina12

Jag fick 2st kortisonsprutor när vattnet gick i v.23+5 för att skynda på lungmognaden. Sprutorna i sig har jag inget minne av, men jag tror de var avgörande för min dotter, som föddes 2 dygn senare i v.24+0.

• WPmamman

Märkte inte av något av sprutan, visste inte att jag fått en förrän senare, blev lite förvirrat och kaotiskt men det var nog lika bra då jag också är spruträdd. Min dotter var på väg ut i vecka 30, låg 14 dagar med dropp som skulle stoppa värkarbetet. Hon kom i vecka 36 men då hade jag 6 veckor som jag inte fick göra något på alls.

• mina12

TS: Såg nu att du redan fått dina flickor - stort grattis!

• WPmamman
    mina12 skrev 2010-02-16 22:59:38 följande:
    TS: Såg nu att du redan fått dina flickor - stort grattis!
    Jättegrattis och lycka till{#lang_emotions_laughing}
  • Emmy K

Grattis till flickorna!

Jag har själv tvillingflickor födda i vecka 23+5.

• Pisan

Jag fick nu efter nyår och det gick jätte bra. Sprutan kändes inget och då är jag spruträdd och inga biverkningar som jag kände av... Bebisarna kom sen v 34+2 och allt har gått bra. Dom är 4 veckor imorgon

Lycka till

• WPmamman
    Pisan skrev 2010-02-20 19:15:05 följande:
    Jag fick nu efter nyår och det gick jätte bra. Sprutan kändes inget och då är jag spruträdd och inga biverkningar som jag kände av... Bebisarna kom sen v 34+2 och allt har gått bra. Dom är 4 veckor imorgon Lycka till
    Kul att höra{#lang_emotions_laughing}
  • Babe

Jag har fått sprutan för alla våra 3... med lite olika utgång. 

Själva sprutan minns jag inte, så den kan inte ha gjort så vansinnigt ont :)
    För flickan gavs sprutan i v32, hon föddes inom 2 dygn. Då mådde jag skiiit, darrig och illamående, men jag tror att det var av bricanyldroppet som jag hade samtidigt...
    För tvillingarna fick jag sprutan i v29, de föddes i v35, mådde inte alls dåligt av sprutan.
    ~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Rottistjej

Jag fick 2 sprutor i vecka 30. Blev lite öm skinkorna ett tag men annars så kände jag inget. Min pojk föddes sen 33+5. Han är nu en frisk busig liten pojk på 9 mån :).

Svar på tråden Kortisonspruta