• jayne doe

Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat

Anonym skrev 2010-02-13 23:17:57 följande:
    2 st ivf-läkare och 2 gynekologer har satt diagnoserna så de stämmer, oligomenorre och pco. Jag är ganska övertygad också om att det var p-pillret Yasmin som orsakade det. Min bm var inne på samma linje och det var hon som sa att hon misstänker p-piller för det blir vanligare och vanligare och hon har jobbat som bm i 35 år så hon borde veta tycker jag. Hennes dotter var en av de drabbade, helt plötsligt vid 32 och "frisk" innan. Jag tror inte en sekund på att jag som fick mens vid 14 års ålder som var som klockan med normala intervaller helt plötsligt skulle få pco vid 35 år som inte var orsakat av några års Yasmin-användande. Jag är också övertygad om att något, Yasmin i mitt fall, hände och att kroppen inte kan balansera sig igen. Hur gammal var du när du fick pco-diagnos?
    Då är din bm dåligt påläst. Pco är inte något man får, det föds man med. Sen kan det ge mer eller mindre symtom i perioder.
    Att påstå att p-piller orsakar pco är inte bara dåligt påläst utan även befängt då p-piller är det enda som hjälper kroppen att hålla symtomen i schack.
    ♥37♥
  • jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:32:17 följande:
    Sorry, men ditt inlägg är befängt. Det är faktiskt en hel del läkare som börjar ifrågasätta om inte p-piller kan orsaka det, speciellt tredje generationen som Yasmin. I USA är det en stor grej om det sen ett par år tillbaka.
    Hmm, lustigt att den stora grejjen inte nåt fertilitetsexperter i andra länder. Lustigt att ingen forskning hittills stödjer den stora grejjen.
    P-piller ändrar inte genetiken, och pco är genetiskt.
    ♥37♥
  • jayne doe

Och oligomenorré betyder inte tunn slemhinna.

♥37♥
  • jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:39:49 följande:
    Det sa jag inte heller. Det betyder väldigt liten blödning och det i sin tur kallas oligomenorre och det i sin tur beror på att inte slemhinnan byggs upp.
    Nej, det betyder inte det heller.
    ♥37♥
  • jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:52:55 följande:
    Tryck på "visa endast" så ser du kanske hur  dina inlägg uppfattas...
    Jag skiter i hur jag uppfattas, det är faktiskt etthundraprocent oviktigt vad bitterfittorna på fl tycker om mig. Tänka sig.
    ♥37♥
  • jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:56:52 följande:
    Varför diskuterar du här överhuvudtaget då? Om du inte vill dela med dig av dina erfarenheter och skiter i vad andra tycker?
    Tja, jag trodde att det här skulle vara en tråd om pco och symtomlindring samt fertilitetsbehandling. Inom dom ämnena kan jag bidra. Jag trodde inte att det skulle bli en tråd där svågerstatistik framhålls som fakta och p-piller är roten till allt ont. Själv föredrar jag att förlita mig på forskning snarare än "men jag vet en tjej som".
    ♥37♥
Svar på tråden Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat