Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat
Det är 1 1/2 år sen jag slutade med p-piller och jag är övertygad om att p-pillrena gav mig PCO. Det verkar ju mer än konstigt att kroppen alltid fungerade normalt och ingen såg att jag hade pco när jag var yngre och när pco:n ska vara som värst men nu som 35-åring så har jag fått pco?!
Jag har långa menscykler på 5-6 veckor och har mest troligt inte ägglossning och lägg till det att jag inte blöder nämnvärt när jag har mens. Om jag blöder en hel binda på min mens så är det "mycket" nu jämfört med 12-15 bindor med p-piller eller utan förut som var min normala mängd.
Jag bygger alltså inte upp en slemhinna har jag förstått det som, det kallas oligomenorre. Så jag har den diagnosen plus pco. Två diagnoser som inte går att bota.
Hur ska min kropp bli normal igen?! Kommer jag nånsin att kunna få barn om jag vill försöka? Varför har ingen gyn tagit tag i det här och utrett mig ordentligt? Jag har ju varit på ivf-klinik tom.
Jag blev så arg och frustrerad på min kropp när mensen kom igen men utan blod. Om någon är i samma sits eller bara vill prata så gör jag det gärna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 03:45
Oligomenorrhea is a complication of the menstrual cycle. It is the medical term used to describe infrequent or light menstruation. Women who do not get their periods regularly or whose periods are much lighter than they should be, are described as suffering from oligomenorrhea.