• Anonym

Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat

Det är 1 1/2 år sen jag slutade med p-piller och jag är övertygad om att p-pillrena gav mig PCO. Det verkar ju mer än konstigt att kroppen alltid fungerade normalt och ingen såg att jag hade pco när jag var yngre och när pco:n ska vara som värst men nu som 35-åring så har jag fått pco?!

Jag har långa menscykler på 5-6 veckor och har mest troligt inte ägglossning och lägg till det att jag inte blöder nämnvärt när jag har mens. Om jag blöder en hel binda på min mens så är det "mycket" nu jämfört med 12-15 bindor med p-piller eller utan förut som var min normala mängd.

Jag bygger alltså inte upp en slemhinna har jag förstått det som, det kallas oligomenorre. Så jag har den diagnosen plus pco. Två diagnoser som inte går att bota.

Hur ska min kropp bli normal igen?! Kommer jag nånsin att kunna få barn om jag vill försöka? Varför har ingen gyn tagit tag i det här och utrett mig ordentligt? Jag har ju varit på ivf-klinik tom.

Jag blev så arg och frustrerad på min kropp när mensen kom igen men utan blod. Om någon är i samma sits eller bara vill prata så gör jag det gärna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 03:45
    Oligomenorrhea is a complication of the menstrual cycle. It is the medical term used to describe infrequent or light menstruation. Women who do not get their periods regularly or whose periods are much lighter than they should be, are described as suffering from oligomenorrhea.

• Svar på tråden Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat
  • Anonym

Jag har inga andra symptom tack-och-lov som är normala vid pco. Det enda skulle vara fett på magen men inte allt det andra med övervikt, acne osv vilket min bm också sa att det börjar bli mer normalt nu. Hon sa att förut var det de "klassiska" utseendet på tjejer som hade pco men idag är det många smala med fin hy osv som har pco. Sammanträffande? Jag tror inte det.

• jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:32:17 följande:
    Sorry, men ditt inlägg är befängt. Det är faktiskt en hel del läkare som börjar ifrågasätta om inte p-piller kan orsaka det, speciellt tredje generationen som Yasmin. I USA är det en stor grej om det sen ett par år tillbaka.
    Hmm, lustigt att den stora grejjen inte nåt fertilitetsexperter i andra länder. Lustigt att ingen forskning hittills stödjer den stora grejjen.
    P-piller ändrar inte genetiken, och pco är genetiskt.
    ♥37♥
  • Anonym (L.)

TS: Jag har också ätit Yasmin och jag är ÖVERTYGAD om att dem rubbade min kropp!! Jag åt dem knappt ett år, men det har ställt till det ordentligt för mig.... Jag slutade äta dem i maj och misstänkte att äl har uteblivit trots att jag har haft mens hela tiden sen jag slutade. Jag har helt saknat äl flytningar, fram tills jag började med zonterapi. Då kickade äl igång igen!

• jayne doe

Och oligomenorré betyder inte tunn slemhinna.

♥37♥
  • Anonym
    Anonym (jadu) skrev 2010-02-13 23:25:15 följande:
    testa ROSENROT... den fixar till hormonerna lite...jag fick regelbunda mens på 5-6 dagar...efter ätit dem i 1 månad 2 tabletter om dagen...och kände av ÄL lossningen ordentligt Värt o testa kanske... här kan du läsa lite om det... ROSENROT
    Jag provade bidrottning i augusti förra året och jäklar vad jag kände av äl. Inte för att jag vet om jag hade äl men den kändes iaf.

Jag tog det bara i 2 veckor och månaden efter var mensen nere på 34 dagar men sen har den klättrat uppåt för varje månad igen och nu är jag på 41 dagar tror jag.

Jag ska läsa om rosenrot men jag har även funderat på att ta bidrottning igen. Har du provat båda?

Blöder ni andra mycket eller lite förresten?
  • Anonym (L.)
    Anonym skrev 2010-02-13 23:37:56 följande:
    Jag provade bidrottning i augusti förra året och jäklar vad jag kände av äl. Inte för att jag vet om jag hade äl men den kändes iaf. Jag tog det bara i 2 veckor och månaden efter var mensen nere på 34 dagar men sen har den klättrat uppåt för varje månad igen och nu är jag på 41 dagar tror jag. Jag ska läsa om rosenrot men jag har även funderat på att ta bidrottning igen. Har du provat båda?Blöder ni andra mycket eller lite förresten?
    Jag har riklig mens efter att jag slutade med p-pillerna.
  • Anonym
    jayne doe skrev 2010-02-13 23:37:17 följande:
    Och oligomenorré betyder inte tunn slemhinna.
    Det sa jag inte heller. Det betyder väldigt liten blödning och det i sin tur kallas oligomenorre och det i sin tur beror på att inte slemhinnan byggs upp.
  • jayne doe
    Anonym skrev 2010-02-13 23:39:49 följande:
    Det sa jag inte heller. Det betyder väldigt liten blödning och det i sin tur kallas oligomenorre och det i sin tur beror på att inte slemhinnan byggs upp.
    Nej, det betyder inte det heller.
    ♥37♥
  • Anonym
    Anonym (L.) skrev 2010-02-13 23:36:28 följande:
    TS: Jag har också ätit Yasmin och jag är ÖVERTYGAD om att dem rubbade min kropp!! Jag åt dem knappt ett år, men det har ställt till det ordentligt för mig.... Jag slutade äta dem i maj och misstänkte att äl har uteblivit trots att jag har haft mens hela tiden sen jag slutade. Jag har helt saknat äl flytningar, fram tills jag började med zonterapi. Då kickade äl igång igen!
    Har du googlat Yasmin survivors? Annars rekommenderar jag det. Skrämmande läsning. Jag hade så många biverkningar av det där skitpillret så det är inte sant. Allvarliga sådana. Vilka fick du?

Zonterapi låter intressant. Blev din äl och mens normal efter det?
  • Anonym
    jayne doe skrev 2010-02-13 23:40:35 följande:
    Nej, det betyder inte det heller.
    Men försöker du märka ord eller? Du kanske kan gå och jävlas i sandlådan i stället  eftersom att du inte har något av vikt att berätta för oss som kan hjälpa oss?
Svar på tråden Hatar min jävla skitkropp! PCO och annat