Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej hej allihopa!

"Familjen Mu" här igen fast med nytt nick o konto!
    Hoppas allt är bra med er alla och gratulerar till alla nya små babysar!

Mamma till en sessa född 2007 & en prins född 2010
  • Regnbågslycka
    Malinski79 skrev 2010-09-06 21:14:42 följande:
    Jag har ringt in, eftersom jag har "värkar" oxå..De frågade om jag ville komma in men jag känner att jag ska avvakta till de är tätare..Har INGEN lust att åka fram å tillbaka flera ggr...
    Håller tummen att det är på G för dig nu.
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2010-09-06 21:36:20 följande:
    så då har min lilla också fått gaser i magen. det har bubblat som tusan i magen idag men inga fisar och knappt nåt bajs. nu masserade jag en stund (10 minuter) och hon tyckte det var så skönt, kom en och en annan prutt och en laddning med bajs. bajsar era 2-3-4 veckors också gult med typ gryn i?? ser mega konstigt ut ju.

kanske är det gaserna som gjort att hon inte velat suga ordentligt på bröstet?
    Isch inget vidare ju, stackars liten! Inget farligt dock men jobbigt!

Här är vår son 2 veckor o 4 dagar; han har inget som liknar gryn i sitt bajs. Kanske e lite olika från barn till barn?!
    Ammar du eller ger du ersättning? Kanske är skillnad?!
  • Regnbågslycka
    Hmm...syns inte mina inlägg? Förvånad
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~ (Fd "Familjen Mu")
  • Regnbågslycka
    Malinski79 skrev 2010-09-06 22:06:41 följande:
    Tack tjejen!!!! Joo jag ser dem iaf
    Ah vad bra. Tänkte iomed att jag inte fick någon respons hehe...men nu så! Tungan ute
    Håller som sagt tummen att det är på G nu för din del o att ni snart får träffa er lilla sessa!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~ (Fd
  • Regnbågslycka
    Malinski79 skrev 2010-09-07 03:17:57 följande:
    Hahahaha..ja vad säger man, sitter fortfarande här å klockar värkar som bara kommer med 10min mellanrum Det blir mer å mer intensiva,men vad hjälper det...Har precis duschat i 30 min.....så ni hittar nog mig här imorrn oxå

Men jag är sååååå trött nu,har ju knappt sovit nåt sen 7 imorse..
    Här var värkarna var 10 min vid klockan 14 ca och efter bara ca 1 timme var 6-7 min och sen drog det igång ordentligt. Vattnet gick vid 16.20 och kl: 20.44 blev vår prins född. Så det kan gå fort fort. Håller tummem!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~ (Fd
  • Regnbågslycka
    Oväntad skrev 2010-09-07 08:35:55 följande:
    Grattis till bebisen och den snabba förlossningen Glad
    Tack tack {#emotions_dlg.flower}
    Ja fort gick det verkligen. Värkarna dem gjorde ont men när han väl skulle ut så kände jag absolut inget, ingen smärta...Glad
  • Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2010-09-07 08:42:50 följande:
    Tack tack {#emotions_dlg.flower}
    Ja fort gick det verkligen. Värkarna dem gjorde ont men när han väl skulle ut så kände jag absolut inget, ingen smärta...Glad
    Kan väl än en gång påpeka det att jag hade haft förvärkar i strax över 3 månader så man blev väl van vid smärta.
  • Regnbågslycka
    Malinski79 skrev 2010-09-08 17:10:00 följande:
    Hej tjejer!!!!! Man blir alldeles rörd när man läser att ni verkligen bryr er å saknar en när man inte är här

HjärtaJag skrev här senast natten till i tisdags kl. 03 och kan meddela att kl. 06.44 kom vår efterlängtade å älskade lilla Moa till världen 3500g å 51 cm å alldeles perfekt Hjärta

Kan lova att det gick undan i svängarna, blev kallaad raketmamman av bm som va med...Vi kom in kl. 04.45 å sen fick jag ligga med ctg kurva i 1 tim å därefter konstaterade bm att jag va öppen 4 cm...DÅ va kl. 05.50 å kl. 06.20 är jag öppen 5 cm och 25 min senare är hon ute!!!!!! Så det gick undan på slutet kan kag säga Fick skrika till bm att NUUUU kommer hon, så hon hann precis fram å ta emot bebisen

Åhhhhhh ni kan inte ana vad jag håller alla mina tummar å tår nu att inte ni andra behöver gå längre med värkar å dyligt längre utan att ni får ut era bebisar!!!!!!!
    Stort grattis till er {#emotions_dlg.flower} DÅ gick det med andra ord nääästan lika fort som min förlossning hihi Tungan ute
    Bara njut och mys en massa nu! Kramar
  • Regnbågslycka

Tyckte det var lite kul att jämföra min mage 3 veckor före- och efter förlossningen...

Jag har även nu börjat med att ta dagliga powerwalks på morgonen för
    att bränna ordentligt..
    Nu inväntar vi bara resultatet

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10