Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-09-09 10:40:23 följande:

hihi va kul å se, jag ser exakt likadan ut typ...har ingen mage kvar alls ju :)

Hehe...o jag som tyckte de var mycket mage Tungan ute
    Hur e allt me dig annars?
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~
  • Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-09-09 10:48:09 följande:
    haha det e ingenting kvar ju :) jodå förutom denna jäkla förskylning som e hemsk så mår jag jättebra, tar sista tabletterna emot infektionen imon, gu va skönt aså...blöder fortfarande. tyckte det började avta för ett par dagar sedan men tog fart igen, själv då?
    Blöder väl inte direkt längre men de kommer väl typ som lite sårvätska. Men när jag anstränger mig lite för mycket så kan de blöda lite.
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2010-09-09 10:53:18 följande:

Regnbågslycka - Glömde ju kommentera ditt. SHIT vilken skillnad. Helt otroligt! Hur stor var din bebis nu igen?

Hihi Tungan ute

Han var inte så stor; vägde 3180 gr och nu väger han 3550 gr!
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2010-09-09 11:05:21 följande:
    Nu gick en STOR bit av slemproppen iallafall Flört
    Tjoheeej....Hoppas de drar igång nu! Solig
  • Regnbågslycka

Idag fick jag en faktura från sjukvården som menare på att jag ska betala 200 kr för pku-testet som gjordes på vår lille prins. Jag har aldtrig i mitt liv varit med om att man överhuvudtaget betalar för barn under 20 år!

Betalde ju heller inget när vår sessa hade gjort testet!

Någon annan som råkat ut för detta?

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2010-09-14 06:58:33 följande:
    Hej alla! Efter en lång väntan (BF+13) och en låååååång förlossning så behagade lille Melwin att titta ut den 10/9. En söt liten kille som skulle komma ut med hela ansiktet först... Hoppas allt är bra med er!
    Stort grattis till er lille Melwin, äntligen är han här {#emotions_dlg.flower} 
    Här blir lilleman 4 veckor idag, eller ja det är ju 4 veckor sedan han föddes så...och han växer så det knakar!
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-14 08:07:43 följande:
    "God"morgon...!!!

Då var man hos BM igår för sista gångne och fick en tid till fl kommande onsdag (22/9) för att kika på tösen OM hon inte behagat sig komma ut då.

Hon låg gladeligen med huvudet neråt men rörligt så ja det är iaf högt upp.
    Mitt HB hade sjunkit massor såhär på slutet Fasen också det är ju ite vanligt eller? Låg bara på 115 nu så jag får proppa i mig 2 jäkla Niferex samt Blutsaft. jösses jag kommer ju skita ut småsten sen ju

BF+7 idag och ja som vanligt förväntar jag mig absolut varken känningar eller bebis idag heller eller inom de kommande.

Alla säjer man ska vila för då startar oftast FL...Javist tjena hejsan...Inte på mig iaf. jag har vilat som en jäkla dåre dagarna i ända.
    Hoppas er lilla kicka snart behagar att titta ut. Önskar er all lycka! Kramar
  • Regnbågslycka

Hej tjejer. Inte inne så ofta, har ju fullt upp med att gosa och bara njuta av mina barn härhemma...
    ute så mycket som möjligt trots skitväder. Idag blir det ÖF Glad

Har alla fått sina småttingar nu? Blivit av med länken till parallel-tråden (den man skriver i när man fött)

Önskar er alla en underbar helg! {#emotions_dlg.flower}

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2010-09-17 11:28:10 följande:
    Tack för era svar. Asså jag tror inte att jag blöder från såret utan från muttan. Dom sa ju att det kan ta några veckor innan det slutar. Jag har också stygn invärtes och utvärtes. Tror att bindan har skavt lite innan. Nu gör det inte ont på samma sätt utan nu är jag nog mer öm. Bad sambon kolla om han såg stygnen och man såg bara en liten stygnklump (knuten). Men är det vanligt att själva muttan ömmar? Ibland så känns det som typ något ligger och skaver imellan läpparna och jag har tagit duschen där och torkat med papper men det verkar inte ligga något där emellan. Om det fortsätter så nästa vecka ska jag kanske ringa min BM och prata med henne eller är det för tidigt då kanske?
    Man kan blöda/ha avslag 6-8 veckor efter en förlossning. Själv slutade jag blöda helt efter ca 2 veckor och nu har jag heller inget avslag överhuvudtaget.

När födde du? Vet inte vad som är förtidigt för att kolla tyvärr!
  • Regnbågslycka

Hallå tjejer, det var inte igår, full rulle här hemma och jag bara ÄLSKAR att vara hemma med mina 2 älskade barn Glad Då finns ju heller inte mycket tid till att sitta vid nätet.

Ja då blir lilleman 7 veckor idag o vi var på Bvc o läkarbesök häromdagen och allt var så bra så Solig
    Han vägde 4710 gr och var 55 cm lång.

• Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2010-10-21 07:22:57 följande:
    ja alltsa den ar nastan helt lakt, var bara pa ett litet stalle typ i vecket dar det var fuktigt, men nu ar vi inne pa 4e dagen med rengoring och smorjning och det ser finfint ut fast det tar nog litet tag till det ar helt lakt for det ser "fuktigt" ut pa nat satt...
    När var det hon föddes?

Jag vill inte att du ska tro att ja hoppar på dig nu, men det låter nästan som att du/ni varit lite för flitiga med att tvätta och hålla på med hennes navel. Man ska knappt röra den, bara torka torrt. Alltså inte hålla på att smörja osv, speciellt inte efter att du även berättar att den är fuktig på något ställe!

Låt navlen vara helt enkelt så kommer den att läka fint snart. (torka bara)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10