Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-06-14 21:12:12 följande:
    Tack älskade EElin hahahaha
    Nu får ni gärna läsa min blogg
    fin blogg :)
    BF 100809
  • Mandy86

min bebis ligger också i säte, har gjort det ett bra tag.. men en del bebisar fixerar sig väl sent? typ v. 37-38 någonting?

BF 100809
  • Mandy86

Tvärtom här. Min mage har hela tiden legat långt ned och den är fortfarande på samma plats. Alltså inga sparkar mot revbenen etc. Skönt!

V.33..tiden går fort nu!!

BF 100809
  • Mandy86

Dags att hämta blöjhink på babyland. Dem har haft slut sen i början av Maj!

Ska nog passa på att shoppa lite annat med..hehe.. Flört

BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 13:07:50 följande:

Känner ni av ibland ilningar/stick/hugg innuti muttan/slidan?

Jadå..kommer ibland men det hör väl till =)
    verkar som att många har haft känningar utav det

Har fått tid till 2a RUL i Malmö fredag morgon! FAST dem sagt att vi inte skulle få någon tid i sommar, aja, vi är glada för en extra kontroll!
    BF 100809
  • Mandy86

Har kommit på att jag behöver en amningsbh i storlek 90 A

kan inte gå ned i omkrets då 85 redan ger märken i huden och sitter riktigt tajt =(
    men jag undrar om 90 B blir för stort när man normalt har A kupa...hmm..

vilken djungel, drygt att prova bh:ar också, tycker aldrig den storleken finns som man bestämt sig för ändå

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-06-15 19:31:12 följande:
    haha jag hade b kupa innan, nu e det 75 DD
    jääklar..ja men de flesta får nog stora boobies! men brukar dem växa mer efter att man fött barnet? eller vad
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-06-15 21:02:37 följande:
    Jag var iallafall på ultraljud idag och vet ni?
    Min tjej har vänt på sig och ligger nu på rätt håll :)

Inte konstigt jag har skrikit AJ! rakt ut både en och två gånger de senaste 2 veckorna hahaha.
    Hon har vänt sig så nu ligger hon med huvud neråt och rumpan uppåt men hon ligger fortfarande vänd mot vänster :)
    BF 100809
    vad skönt att bebisen lagt sig tillrätta! så får du väl se om det förblir så eller om det blir mera cirkus i magen dessa veckorna som återstår! hehe.. alltid lika skönt när man varit på ultraljud och fått se bebisen en extra gång.

fick du några bra bilder med dig därifrån? =)

Och sen ang. orosmoment så har jag också tagit upp en del dåliga saker i tråden, man tänker inte alltid igenom vad man skriver när man är jätte orolig eller upplever nya graviditets för första gången.

jag håller med dig sofie och laura att vi får säga till varandra om det är så att någon tar illa upp och hålla ihop istället

kram
    BF 100809
  • Mandy86

graviditetssymptom skulle det stå i mitt förra inlägg.

och jag tycker det har varit skönt att kunna fråga er andra om ni haft liknande symptom som jag kännt av hittills eftersom detta är min första graviditet.

tycker jag läst mycket intressant här inne och fått bra svar på alla mina frågor hittills

BF 100809
  • Mandy86

vi hade en tjej (ca 30-35 år) i vår föräldragrupp på mvc som var hyperorolig över allt som hade med graviditeten att göra. hon ville bl.a.  föda barn i vatten, vilket man inte gör längre. och hon var orolig att alla BB i Skåne skulle vara fulla och inte kunna ta emot henne den dagen hon skulle föda..

hon var inte på den andra föräldraträffen för då hade hon redan fött sitt barn! 6 veckor för tidigt, men allt hade gått bra. kändes skönt att hon kom igenom förlossningen så fort som möjligt eftersom barnmorskan berättade för oss andra att hon varit riktigt orolig för allting innan.

=)

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10