• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 13:40:47 följande:
    Ja då kräks vi ihop gumman för fy fan för blodpudding och dessutom skall jag käka massa brocceli,ärtor osv...Jösses jag lär ju skita ut tegelstenar sen

Ja fy det var en mardröm nä'r dom flera ggr fick leta efer hennes hjärtljud.
    Jag vet ju jag kä'nde henne i väntrummet hos bm men jag blev skiträdd iaf när dom sa dom itne hittade något.
    Men hon hade lagt sig sååå högt upp under pattarna typ och gömt sig och låg med ryggen utåt dessutom.

Allt bra med dig annars idag???
    Gör en vit sås till blodpuddingen. Det blir supergott jag lovar. Barnen fullkomligt älskar såsen. Dessutom blir det inte så torrt.
    Äter blodpudding ngra gånger i veckan. Äter 3 tabletter varje dag så jag förstår att det blir kul på toan! :) 
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 17:16:54 följande:
    Okej skönt att höra fler med typ samma sf mått.
    tetta skrev 2010-06-23 14:52:49 följande:
    Gör en vit sås till blodpuddingen. Det blir supergott jag lovar. Barnen fullkomligt älskar såsen. Dessutom blir det inte så torrt.
    Äter blodpudding ngra gånger i veckan. Äter 3 tabletter varje dag så jag förstår att det blir kul på toan! :) 
    3 st om dan? Å jäklar. Vilken sort har du? Jag har Niferex.
    Jag har Niferex och de är ju inte så roliga att svälja. har problem med tabletter.Urk
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-23 18:05:00 följande:
    Är det din bm som sagt du ska ta 3 st Niferex om dagen?

Jag har själv tablett skräck men delar på dom och tar innehållet och sväljer med  tex c-vitamin eller någon multivitamin dryck.
    Delar gör jag inte. Det kanske man ska göra. jag tar c-vitamin juice till. Men får ta lite fil efter en timme för att magen ska klara det.
    Min bm sa till mig sist för hb sjönk till 110 jag har annars 140 så det är rejält glapp.
    Barnen tycker det är skitkul att se mig svälja dessa. Gör ju lite roliga grimaser :)

Det värsta är att nu har jag fått mer halsbränna hela tiden. Prövar nu Samarin med persiko smak. Det går ner, men gott kan jag inte påstå.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-06-24 11:33:01 följande:
    kikar bara in snabbt å berättar att jag ska upp till akuten....=( dom tyckte jag skulle komma med en gng....
    Va!
    Vad är det som har hänt?? 

Grattis till oss som går in i en ny vecka och ni som redad har gått in i en ny. Längtar nu!
    Har fått en halsbränna från helvetet.

Vi firar midsommar här hemma och det ska bli skönt. Sitta på altanen och mysa.

Glad midsommar på er!!!
  • tetta
    ssssssss8 skrev 2010-06-24 14:49:42 följande:
    Ska tillägga att jagär i v 33+0 på lördag
    Så har jag börjat att få.  Det är förvärkar. Fick ta en alvedon för det gjorde ont. Går in i v.33+0 idag.

Det är kroppen som förbereder sig för förlossningen. Men gör det jätte ont så ring din bm eller förlossningen.
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-06-24 15:55:14 följande:
    pregga: hoppas du mår bra!!! hoppas du kommer hem snart igen och kan förklara dig ! man blir ju så orolig när du bara skriver att du ska åka in men inte varför :S kramis

angående midsommar så ska vi samla familjen bara hemma hos våra föräldrar.
    idag har vi köpt jordgubbar, vågar inte chansa på att det finns några att köpa imorrn.
    men 50-55 kronor litern!!! hur mycket kostar det hos er andra?
    här fick vi ge 55:- litern. Hutlöst dyrt!
  • tetta

Hej på er!!

Hade en lugn midsommar igår. Idag kommer syster och hennes familj. Det är otroligt skönt att inte åka ngn stan.
    Knappt haft ngn sömn inatt för sammandragningarna var för hemska. Sånu sitter man här som en padda!
    Har frossat i mig jordgubbar. Att det kan vara sååå gott?!

Kanske blir det ett dop i poolen om inte ngn ser på. Ser ju ut som en vaggande anka.

Pregga: Vilka fina kläder!!! vilka fina presenter!
    Måste lägga upp det jag har handlat. Men har inte haft ork. Men de kommer.

• tetta
    Oväntad skrev 2010-06-26 19:18:19 följande:
    Har ni skrivit förlossningsbrev? Jag fick den instruktionen från senaste BM besöket fast det känns som att det inte kommer hinnas "läsas" sånt.

Liten i magen har fortfarande inte vänt sig.. Går in i v32 i morgon.. Men det kanske ger sig..
    Har inte skrivit heller på mina andra två. När jag ska till bm på torsdag så ska vi skriva ihop ngt då i journalen. Det enda jag vill ha är lustgas och att jag är nålrädd. sen får det gå som det går. jag tror inte att man ska planera hur man vill ha en förlossning. man kan nog inte veta hur det blir.
    Min man skojade om att han vill bli serverad med 5 rätters middag. :)
    När vi fick Linnéa så gick det på 2 timmar och i samband med personal byte. Jag blev inte störd. Hade ju full uppmärksamhet mot mig :)
    Har hört att en del skriver 2 sidors fyllda med vad de vill. Sen läser bm snabbt igenom och så blir det annat. För man kan ju inte veta hur snabbt en förlossning går.

Har ni funderat vad ni ska ha med i bb-väskan?
    Här blir det ett ombyte av kläder till bebisen. Blöjor får man där.
    Kamera.
    Mobil får man ej ha med. 
    Ngt att tugga på till maken.
    Ombyte till mig. Har planer på att inte stanna för länge max 6 timmar. Vill hem fort.
  • tetta
    knyzzel skrev 2010-06-26 22:12:02 följande:
    Oj snabba pix. Jag tänkte max 2 nätter hahahaha, men jag ska ju ha snitt, så d e ju lite skillnad. Min packlista ser ut så här:
    Journalperm+patientbrika och leg. Min medicin. kamera/filmkamera+laddare MP3 pengar till parkering, mat, telefonkort babyskydd amninginnlägg amnings BH toalettartiklar myskläder+flufftofflor underkläder tidsfördriv babykläder (inne och ute) blöjor snuttefilt napp bröstpump+tillbehör
    Det är ju besöksförbud och jag vill hem till mina tjejer. Kommer få nojjan annars...

Journalen går via datan till dem.
    Tog med mig tidningar sist och de lästa jag aldrig. Funderar på Mp3 spelaren men vet inte än.  Telefon får man låna.  Bröstpump får man låna.
    det är ju olika på sjukhusen. Vart är det du ska föda? Själv blir det Kss i skövde och de är helt underbara.
    Det enda vi ska skaffa nu innan är bilstolen. Den hyr vi från babyproffsen. Så den ska vi hämta 2 veckor innan. Det kostar 900:-  och man får tillbaka 400:-. Man får lånamax 9 månader.
    knyzzel skrev 2010-06-27 07:12:22 följande:
    Go`morron. Nä jag tror att d e ganska så lugnt.
    E upp tidig som du ser. Tänkte dra me hela familjen på lite ponnytävlingar i dag... mysigt.

Har tvättat allt utom dem nya kläderna till Prinsen.
    Vagnen e klar, sängen ska bäddas klart, men jag saknar madrass, skötbordet e klart, babyskyddet e tvättat ska bara sätta på klädselen igen.

Angående madrass; Ska ni ha både madrass å bäddmadrass till era små kottar? Ska in på Ikea å handla d sista tänkte jag.
    Madrass har jag sen innan och den är köpt på ikea. Helt underbar. Bäddmadrass har jag ingen. Köpte bara mer plastfrotte lakan. Det går ju åt.
    Ikea är inte dumt.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-06-28 13:02:36 följande:
    Tjejer

Detta är AKUT!!!!!!!!!!!!!!!

var ute å gick, skulle till vc å kolla mina bett på kroppen, å vad händer på vägen? jo det spallar till ngt blött som rinner ner för mina ben, hon på vc tog med mig upp till mvc direkt.
    Jag e supernojjig nu att det e vattnet som går, det e INTE dags än....har varit öm över magen i 2 dagar men tänker att det e huden som e spänd som ett trummskinn, så stor som jag e nu var jag när jag fick lillan å större ska jag ju bli, så jag tänkte attd et va d.

Min bm sa att jag skulle avvakta å se om det rann mer under dagen för då skulle jag åka in.
    men att det kunde vara lilleman som tryckt till på blåsan, eller att det var en rejäl vattnig flytning-NGN MER????

finns det ngn annan som fått en så rejäl flytning, eller läckt urin?

Känner mig lite panikslagen att det ska vara vattnet?!
    jag e inte redo än...å inte han heller..
    Har oxå så. Läkaren sa att det kan vara urinet. När man är gravid så läcker det alltid. Sen sa hon till mig att när man blir äldre är det svårt att hålla tätt. Hon tyckte att jag var gammal! Jag fyller 32!!!
    Men det är vattniga flytningar.
    Men om det kommer igen så åk in till förlossningen för att kolla. De är ju till för sånt!

Här smälter man bort! Fötterna är king size!
    känner mig yr och dåsig. Mår illa. Fast man vill vara ute i det fina vädret så orkar man inget. Det fläktar lite men inte mycket.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10