• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-28 18:50:42 följande:

Ok, tack så mkt för svaret...fick ju panik å tänkte att näe nu kommer han, haha gammal??? WTF? haha jag fyllde ju 32 förra veckan, sicken bitch! hahaha men det har inte kommit mer, såå nu e det dags för tena inkontinent-MYS! not....

japp mina fötter e med svullna, å dom e ju små annars så dom ser knubbiga ut nu ju, haha  ang mat så kan jag inte äta så mkt i denna värmen, suck....

knyzzel skrev 2010-06-28 14:43:42 följande:
    Jo jag har känt precis så, men när byxorna väl hade torkat så luktade d urin... så d blir väl blöjor snart för min del oxå hahahaha.
    Här e d oxå grymt varm å d står helt stilla i luften. Ska snart iväg å jobba 3½ timme Jippi...not...

ok, tack gumman, va skönt å höra att även ngn mer upplevt detta, jag blev livrädd å tänkte att näe nu går vattnet...haha

den läkaren ger inte jag ett röttet öre för. Att få det svaret när man har hormoner som flyger och känner sig gnällig och så kommer det svaret!
    elinnnnn skrev 2010-06-28 20:33:41 följande:
    pregga: som du redan fått höra, troligtvis är det vattniga flytningar eller urin.
    fast du var/är ju säker på att föda tidigare så varför inte :P:P
    och som svar på ett inlägg från gårdagen som jag inte kunde citera:
    jodå min midsommar har varit fin, bara firat hemma med föräldrar och syskon och ätit en himlans massa nypotatis med gräslök och grädde. köttbullar har jag haft till då jag inte äter sill :D
    sen har man ju krängt ett par liter jordgubbar också. köpte 3 st idag för 100 kr. lite bättre med 33 kr/litern jämfört med 49kr/litern i torsdags!!!

idag var jag på ikea för att köpa skötbädd, plastad frotte, tvättlappar och lite tyg som jag ska fixa till att ha som lakan i vagnen. Betalade bara 200 kronor så jag kände jag kom billigt undan, fastän det inte var rea på nåt av det jag skulle köpa, såklart!
    och inga sovpåsar hade dem :( Dem har visst inte fullt sortiment men dem skulle ha det sen när utbyggnaden är färdig. får väl se om jag köper nån sovpåse då eller struntar i det ;)

IDAG GÅR JAG IN I V.35!!!!!! HELT SJUKT JU! Tänk att 9 månader snart har gått!
    På torsdag ska jag till barnmorskan , tjohooo det ska bli roligt.
    Idag fick jag hem mitt stödbälte :D snabb leverans minsann, beställde det i torsdags.
    Och ja nu har jag gått upp 20 hela kilon!!!! Usch...........
    Grattis!!!!

sovpåsarna såg jag sist på ikea i örebro. Jätte söta och de verkade sköna oxå.funderar om man ska skaffa en sån.
    200:-var billigt! handlade för den summan oxå när man var där.
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    puchelina88 skrev 2010-06-28 23:18:07 följande:

hmm vart har ni köpt era ammningsbhar??

Ska köpa dempå minimundus. har inte så långt till Tidaholm där jag bor. De finns på nätet oxå. men deras amningsskydd är riktigt bra. mjuk och sköna. Eftersom jag inte tålde engångs så fick jag köpa deras.
  • tetta

Hej i värmen!

Här är det nu 26 i skuggan och jag får panik. Inte är det svalt någonstans! Har så ont i fötterna nu när de svullnar så jag gråter. man vet inte vart man ska ta vägen. Jag som älskar när det är varmt men nu får jag fullkomligt panik. Ingen matlust har vi heller. Svettas så fort man tänker på att göra ngt. Känner mig som värsta gnällkärringen. :(

Sammandragningarna gör ju inte det lättare precis. Känns som man vill få ut bebisen nu!

Ville gnälla av mig..... :(

• tetta
    Pregga skrev 2010-06-29 14:50:42 följande:
    Hihi meh gumman då....man får gnälla, jag tror det med fötterna gäller de flesta av oss att dom svullnar nu,jag har dock inte ont i dom, stackare gråt inte...
    jag älskar åxå när det e varmt ute å har inte ont av det nu alls, många frågar-men e det inte jobbigt att gå gravid i enna värmen? men det tycker jag inte...
    jag har åxå fått mer sd, men dom gör inte ont.
    man får "gnälla" av sig..hihi själv tvättar jag för 4de dagen i rad, men nu blir det nog klart idag..tvättar allt till lilleman....så gött å ha det klart...Glad
    Tvättat har jag inte orkat med. Känns som man ska föda så fort man böjer sig. Annars är allt tvättat. min man ska skruva upp en lampa som jag inte har bestämt mig än vart den ska sitta.

Längtar tills på torsdag. Då går vi in i ny vecka och jag ska till Bm.

Skönt att ni finns! ni vet ju hur det är att vara gravida nu i värmen.. :)
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 12:56:55 följande:
    Då har man blivit klar med dagens bestyr.
    Bara kidzen som skall badas sen.
    Har varigt ute och gått också.

Har haft så jäkla ont idag att jag nästan börjat gråta av smärta.
    Ont i svanken,rumpan och strålat ner i benen så jag inte kunnat gå utan fick stötta mig mot möblerna här hemma för att inte trilla ihop
    Är det stark foglossning?

Nu grillar vi här och skall käka nypotatis Jäkligt gott.
    Det är foglossning gumman! Har så hela tiden. Jag såg nog för rolig ut när jag gick på ikea och hade detta.
    Igår kom jag inte ens upp ur poolen här hemma! Barnen fick hämta min käre man för hjälp. Kände mig som en strandad val!
    Ta det lugnt med promenader kan jag rekomendera.

Tvättar nu upp allt som jag hämtade igår hos min syrra. Sen tar jag lite kort på detta.

Grillning står på menyn här ikväll.
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 13:39:10 följande:
    Men fy vad jobbigt för det gör så hemskt ont att jag kan störtgråta Gråter

Vist jag hade foglossning med de andra barnen men det kunde man fasen leva med. Detta är smärta från helvettet
    Det gör ont! Jag försöker härda ut varje dag. Får gå med ett elakt leende i vissa stunder.

Fick höra att vänta tills du får barnet för dåå gör det ont. ja, men det försvinner ju snabbt och så ont hade inte jag. Tycker att foglossning är ett rent helvete.
    Nu är det inte så långt kvar tills man får hålla sitt lilla mirakel i sin famn.

jag avundas alla som kan jobba. För visst vill jag jobba. Men stod och skrek rätt ut med. Bölade som en kossa...
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-02 13:41:00 följande:
    Haha strandad val. Du e skojig du. men så känner jag mig med.
    Att sätta mig ner på golvet går inte för jag kommer verkligne inte upp, Bara att resa mig från en lägre stol,soffa,solstol är ett rent helsicke.
    Man måste se lite positivt ibland. Barnen hade skoj! 
  • tetta
    bizzziie skrev 2010-07-03 11:58:28 följande:
    Hej tjejer!
    En fråga.. är det nån mer som har ont i fogarna på insidan kring musen bara på nätterna?? Jag får jätteont (speciellt när jag ska vända mig eller gå upp på toa på natten) men det går över när jag går upp på morgonen...?? Hade inga problem med fogarna med sonen så jag är helt novis på den punkten!

Och hörrni, nu är jag tillbaka för att stanna!
    Har åxo så men har alltid en kudde mellan benen för att kunna sova.
    elinnnnn skrev 2010-07-03 12:12:44 följande:
    japp jag med. kan hjälpa om du lägger en stor kudde mellan knäna eller viker ett täcke och lägger emellan benen när du ligger på sidan. Så gör jag nästan varje natt annars så vaknar jag med ont i knäna och i fogarna.

inatt när jag vaknade låg jag på rygg! haha det har jag inte kunnat sen jag blev gravid typ. helt underbart skönt var det att få vila "sidorna" en stund. Fast det blev sidoläge direkt när jag vaknade iallafall, annars hade jag inte kunnat somna om.

Idag är det jättefint väder ju! Vi ska ut lite senare i eftermiddag, vi har precis ätit lunch så nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite. Blir helt snurrig precis efter att jag ätit :S
    Upptäckte att jag oxå vaknade och låg på rygg. Så otroligt skönt.
    Pregga skrev 2010-07-03 16:59:26 följande:

hey babe :)

va glad jag blir att du efter mkt tjat, haha kommer in å stannar :) vad det gäller ditt bekymmer så har jag faktiskt inte en aning men kan tänka mig att det e ditt bäcken som e mer rörligt bara...

bamsekram

Malinski79 skrev 2010-07-03 11:59:44 följande:
    Vi har åkgräsklippare,så det är inte sååå jobbigt Jepp det får nog lov att bli prinsesstema, tror det är relativt enkelt oxå..Man får börja kika runt redan nu...Ja jag förstår att du vill planera å börja så tidigt som möjligt eftersom du är ensam om utgifterna..För det är trots allt inte biligt med dop! Förra dopet va vi ca 55-60 gäster,för vi har skilda föräldrar båda två så det blir stor släkt å så vill man såklart ha ens vänner med oxå Men måste försöka minska ner det lite denna gången känner jag!

När har du/ni alla tänkt ha dop??

Jo det e just pga ekonomiska skäl mkt som jag planerar dopet redan nu, har kikat på dopklänning idag :) jag kommer ju få dra ner antalet så det stannar vid en ca 20 pers, å det e ju mest vänner då jag inte har ngn direkt fam.. jag tänkte ha dopet iallafall innan han e 3 månader :)4

Tjejer-Idag jag jag SHOPPAT loss rejält, nu e i stort sett allt klart till lilleman, ska bara hämta resterande på fre, som bilstol,(babyskydd) å lite annat. Idag har det handlats de sista kläderna till prinsen,tvättlappar 600 st, haha å våtservetter,å en massa annat. Dottern fick ny klänning,kjol,fräck t-shirt,skor,ny hylla till sitt rum,hårband trosor,simkort till badet, osv-HELT SLUT!
    å på fre ska jag hämta det sista, blev ett bäddset till lilleman med ,det sista med mumintrollen på i babyblått,(svindyrt) men men, haha kul har jag haft :)
    å mer att tvätta upp..hihi

Stor shoppat!!!
    Har inte börjat att fundera på dop men fick veta att kyrkan vi tänkte ha dopet ska stängas för renovering ( varnhems klosterkyrka) Den är helt underbar!

Har varit och badat hela dagen sitter nu inne i svalen och njuter av svalkan.
    Är så trött av värmen. Kan inte sova på nätterna numera på grund av detta. Blir nog en tredje dusch idag.

Var hos bm i torsdag och barnen var med.
    "Det låter som en häst galopperar sa Linnéa"
    hjärtljuden var 135 och symfus måttet var 33. Skönt. men den är fixerad och redo.....
    Fick med mig emla kläm när det är dags för förlossning. Så krämen hinner sitta en 1 timme innan de sätter venflonen.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-03 17:49:30 följande:
    japp här har vi shoppat loss, hahaha så kul, å jag e i stort sett helt färdig :) å lillan blev så glad för sitt idag med, nu e busen å badar med kompisen :)  åh va trist att den kyrkan ni ville ha var stängd, hm..lite typiskt. Vi ska vara i en av gbg äldsta kyrkor å där döptes även min dotter å en god väninna till mig begravdes där för 3 år sedan..
    det e ju jättekul å gå till Bm, wohoo-det älskar vi ju :) haha
    vad e det för kräm å för vad??
    Det är en bedövnings kräm så jag inte känner sticket. Gör så förbannat ont annars!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-03 20:37:50 följande:
    ok, då e jag med :)
    Är så fruktansvärd nålrädd. Så bm sa att denna kräm ska helst sitta på handen i 1 timme innan. Och det kan ju gå snabbt vid förlossningen.

Barnen fick varsin necessär av henne. Hur snällt som helst. Nu är brevet klart hos henne iallafall.
    - Vi vill ha raka rör när det gäller allt. De ska inte smyga med ngt.
    - Vi vill att de lyssnar på oss.
    - Lustgas med stort L
    - Tidig hemgång om möjligt.

Klart!
  • tetta
    bizzziie skrev 2010-07-03 20:53:04 följande:
    Har värsta ångesten!! Är på konsert med beach boys just nu och bebis började sparka som en galning... gick såklart bort från det höga ljudet men har så jäkla dåligt samvete!!! Är så rädd att den blivit stressad i magen... lugnade sig när jag gick iväg en bit, men ändå!!!!
    Inte behöver du ha ångest. den tycker kanske om musiken.

Här har man solat hela dagen inte täckt över magen med ngt. Såg folk som var gravida och de tittade snett för man solade. De hade tröjor eller annat som täckte för magen. Jag bara undrar ska jag ha dåligt samvete för bebisen får xtra sol? Inte protesterade den.
    Nu har man en brun fin mage och en kickande bebis!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10