Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-07-21 08:28:00 följande:
    Jag har haft microlax för att tömma och stimulera. Det var ingen fara. Fick även ett klyx en gång för de järntabletterna jag åt då var verkligen förstoppande fast man drack och åt nyttigt för magen.

Nu äter jag niferex och de är tvärtom för mig. Hellre de än förstoppande.
    aha okej... ja jag ska ta upp det med BM idag. skulle vara skönt att få "tömma" helt nångång...
    klyx??

jag äter niferex nu.... men ska fråga BM om hon kanske rekommenderar mig till att byta till en annan sort, fastän niferex för under för mitt järnvärde.

tack för delad info ;)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

godmorgon alla!
    hoppas ni sovit gott och haft en skön morgon!

nu ska jag iväg med mina föräldrar och käka lunch, sen är det BM besök. Och förmodligen apoteket efter det ;)

Önskar er alla en underbart skön och härlig dag!

"ses" säkert ikväll =)

kramar

• elinnnnn

eftersom det är så många som skrivit så är det nog bäst att jag skriver min kommentar nu innan jag fortsätter läsa hahaha

nallepuhmamma: välkommen tillbaks :) jobbigt med massa värkar, hoppas resten av tiden "springer" iväg.

Carohl: awww söte, snart måndag jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa =)

pregga: haha, jo men 8 månader var det för att vi hade helt enkelt inte råd att resa just då så vi fick helt enkelt vänta.
    vi gick på mellanstadiet/högstadiet i samma klass för länge länge sen ;) sen flyttade han utomlands och sen träffades vi igen ca 12-13 år senare. vi letade efter varandra samtidigt hahaha, som tur hittade han mig för jag hade inte alls nån tur :(
    sen har vi ju bott på olika ställen. han har ju inte bott i sverige sen -94.
    så vi har ju fått träffas på semestrar bara och det kostar ju lite ;) dessutom så har han jobbat så mycket, och man tar ju ingen resa så långt bara över helgen.

så vi började träffas nov.2006 , träffades ett par gånger då eftersom han projekt jobbade i närheten sen åkte han tillbaks till Libanon. sen åkte jag ner 6 månader efter på sommaren sen åkte jag ner igen på vintern osv....
    när vi inte träffades på riktigt så har vi spenderat timtals på MSN och per telefon. ofta 8 timmar i streck, låter lite sjukt länge nu i efterhand hahaha men då kändes det som en timme ungefär ;)
    vi gifte oss hösten 2008 men hade inte bröllop förräns sommaren året därpå dvs förra året....
    ja det var lite privat info om oss ;)

• elinnnnn

pregga: jag tog upp lite allt möjligt med min barnmorska idag hihihihihi

jag frågade tom om ditt fall ;) med hinnsvepning, omogen tapp, öppen 1 cm.
    och det stämmer faktiskt att tappen kan vara öppen 1 cm fastän tappen är omogen. när tappen är omogen känns den som en nästipp, när den är mogen är den mjuk mer som ett par läppar. och hinnsvepning kan göras även med omogen tapp bara den är öppen så man kan få in ett finger vilket du ju är.
    fast hinnsvepningen hjälper oftast inte om tappen är omogen.

angående laxermedel sa hon att jag kunde ta microlax en eller två gånger för att få loss "proppen" och sen att ta ett slags laxeringsmedel som heter lactulos som tas oralt.

hon rekommenderade en annan järntablett till mig. som är en brustablett som heter Fexim som visst ska vara väldigt mild för magen.

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 17:52:55 följande:
    Oj, tack för att du ville dela med dig :) låter ju onekeligen mkt romantiskt, haha å en kärlek som klarar de prövningarna, ja det  strongt! då e det bara meningen, helt otroligt att ni letade efter varandra samtidigt, haha UNDERBART e det :) som jag säjer om våran lille prins, när han skapades så var det av den mest genuina, äkta kärleken-mitt x sa alltid, en kärleksbebis :)
    Låter som om ni haft lika tur där..:)

NU menar jag inte att det inte gäller ngn annan, klart era bebisar e skapade av kärlek, men jag tycker elinnnns, historia e fantastisk.
    tack gumman. det tycker vi med hihihihihi skulle blivit en bra bok/film av våran historia ;)
    jag är verkligen så tacksam och överlycklig över att vi hittade varann igen och att vi passar så bra ihopa. helt otroligt efter allt som jag gått igenom ( du vet ju en bit av det)

och som du säger, alla bebisar är skapade av kärlek =)
  • elinnnnn

mitt bm besök idag var bra :)

blodtryck: 105/70
    sf mått: 35.5 cm
    hjärtslag: 145
    hb: 124

bebisens huvud är fortfarande rörligt, jag förväntar mig inte att det ska hinnas märka att det är fixerat innan förlossningen då det inte hunnits vid graviditet nr 2 och 3 heller.
    uppskattad födselvikt av BM: 3700g (jag tror mer på 3300gr som mina andra ;))
    men hon trodde att barnet väger 3200gr redan.

hon sa även att jag antagligen redan är öppen 1-2 cm då det är väldigt vanligt för omföderskor och det kan ha öppnats så utan att jag märkt det. fast det var bara lite info ingen fakta ;) bryr mig inte så mycket om det iallafall, prinsessan kommer när hon kommer även om jag är öppen nu eller inte ;) hon får gärna komma INNAN hon växer 3.7 kg hahaha jag tycker det är mycket.

• elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-21 16:09:18 följande:
    Jaha... Då ska man ringa å få snitt tiden (klockslag) om en timme då.... Denna eviga väntan tar på mina krafter. Får väl ta å städa lite till... suck
    åååååååh vilken tid fick ni?????? =) så himlans nyfiken hihi hoppas allt går bra imorrn och att du och prinsen mår bra. kramar
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 18:01:17 följande:
    naaw va göllig du e gumsan ju, hihi Hjärta tusen tack för att du frågade, jag ringde ju in själv å frågade ida då jag har blodblandad flytning fortfarande men dom säjer att det kan bli så efter sådana undersökningar jag gjort nu det sista...
    va bra att du kan ta laxermedel å få loss på det hela, låter ju sjukt jobbigt asså...hm, äter du mkt kött?
    tusen tack för att du frågade :) guld värt....pussss
    elinnnnn skrev 2010-07-21 17:56:30 följande:
    tack gumman. det tycker vi med hihihihihi skulle blivit en bra bok/film av våran historia ;)
    jag är verkligen så tacksam och överlycklig över att vi hittade varann igen och att vi passar så bra ihopa. helt otroligt efter allt som jag gått igenom ( du vet ju en bit av det)

och som du säger, alla bebisar är skapade av kärlek =)
    hihi ja men varför inte, skriv gumman..låt bara ord,tankar å känslor falla ner på pappret:)
    ja men det är ju lite taskigt att inte förklara för dig hur det hänger ihopa egentligen ;) sen är jag ju nyfiken och vill faktiskt också veta =)
    men det är rättså vanligt att få blodblandade flytningar efter hinnsvepningen.

nä jag äter typ inget kött eller ja, kyckling äter jag ju och fisk. ang hemmisarna skrev hon det i min journal att jag har stora problem med dem och att jag provat med xyloproct (som inte hjälpte utan bara gjorde så att det började blöda) jag är inne på min 4e dag nu som det blöder... så antagligen blir det till att "snörpa" av dem efter förlossningen.
    och dem på förlossningen kommer ju också se anteckningarna om hemmissarna och hon sa att jag skulle be om en smärtstillande kräm vid förlossningen (för hemorrojderna alltså)
    jag ska börja min dunder mag kur ikväll. hoppas det ger nåt resultat =)

jo jag började faktiskt skriva för ett par år sen men jag har liksom inte kommit så långt hahahaha
    en dag kanske =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 18:04:59 följande:
    Jo jag vet en bit av ditt förflutna å blir så glad för din skull att du är lycklig nu för det är du såå värd {#emotions_dlg.flower}
    haha jag håller med, det räcker gott med 3000-3200 gr, haha dom ska ju ut åxå utan att man vill spricka upp emot nacken, hahahahaha
    pratade med mitt x igår om just förlossningen å han ska trots allt vara med, men han sa-din mamma måste åxå vara med, för jag kanske mår jättedåligt...hahahaah såg framför mig hur han signlade ner på golvet hahaha men men vi får se hur det blir, känns inte som om sånt går att planera iallafall. jag hade alla planer klart med lillan å inget av det blev som jag tänkt.
    har pratat ut med min mamma å hon ska prata med min dotter å se till att lösa det som blivit mellan dom.
    tack gumman. önskar det samma för dig Hjärta
    usch som du säger "spricka upp emot nacken" eh nääää tack hahaha fast det beror mer på huvudstorlek än vikten ;)
    vad skönt ändå att ni kunde prata om det och vill han vara med och det känns okej för dig så ska han ju helt klart vara det. hahaha vad roligt att han sa "jag kanske mår dåligt"
    hahaha det är därför jag haft min mamma med 2 gånger av 3 för jag har inte litat på att pappan skulle kunna hålla sig vid medvetandet hahahhaa
    3 gången var hon inte med för då fick hon och min pappa passa våra andra 2 barn. och pappan svimmade faktiskt inte ;)

denna gången så ska min mamma nog också vara med tror jag. hon har en lugnande effekt på mig. det har min nuvarande man också i och för sig, men dubbelt upp ska nog inte skada ;)

vad bra att du pratat ut med din mamma också, jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig ang relationen med ditt x och särskilt med din mamma.... på ett eller annat sätt
    många kramar till dig "gumsanplumsan" hahaha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-21 18:17:32 följande:
    Men jag uppskattar det mkt ska du veta så tack :) ok, då behöver jag inte oroa mig för lite blodiga flytningar då, asså dom kollade mig ju igår pga detta å han sa att det inte blödde fr varken livmoder, eller moderkaka. tack å lov...
    ok, näe jag äter ju inte heller rent kött utan som du fisk å kyckling, sen kan jag använda köttfärs som max. tänkte att det kanske var därför du va så hård, tarmarna jobbar ju inte på lika effektivt nu när man är gravid.
    fy va jobbigt för dig att ha så ont av dom, mina blöder ju inte..än. har opererats ett par gng för det efter dottern, sen gjorde jag en lite större operation då det spred sig som polyper typ uppåt i tarmen å jag tog bort en bit av tarm. att snörpa åt dom vill jag förbereda dig på att det gör ont, vill inte skrämma på ngt vis men vill att du ska vara medveten om det. kan upplevas som mensvärk typ.
    hoppas verkeligen att din dunderkur ger resultat så du slipper detta jobbiga snarast.
    jaså du har börjar skriva? haah samma som mig, jag skriver på en bok..men den går i stil med stephen king.
    har läst första kapitlet för folk som sitter med gapande mun å bara stirrar på mig, haha sen kommer det-men vad händer sen???? hahahahaha
    när jag gick i 4de klass så skrev jag en uppsats om apartheid i afrika, min lärare var så impad att hon skickade in den till en radiostation....å gissa vad? jag blev ditkallad att läsa upp den i sveriges radio, hahaha
    jo det gör säkert ont, men då kanske man slipper dem sen. fast det känns lite onödigt att göra ett ingrepp eftersom vi planerar ett barn till. inte än på ett par år men iallafall. jag lär ju få hemorrojder igen då ju isåfall.... jobbigt

ja alltså jag skrev ett tag för typ 2 år sen... men sen har det legat på is. kanske får ta itu med det sen nån dag :P

hahaha, härligt att få sån reaktion ju ;) jag älskar att skriva, skrev alltid små noveller, dagbok osv när jag väckte upp och dessutom är jag en bokmal... eller ja när jag har tid ;)

häftigt att läsa upp sin uppsats i SR när man går i fyran! ja även nu i vuxen ålder hahaha
    jag kommer ihåg jag skrev ett arbete om varför man inte ska dricka alkohol... då gick jag i sexan ;) fast det fick inte komma till radion :( lika bra det för jag hade ändå inte pallat sån uppmärksamhet, jag är ju blyg som få. eller ja ialalfall då, det är liiiite bättre nuförtiden =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10