Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-22 00:03:12 följande:
    asså jag hör ju ganska så snart om han e grälsjuk å då e det ju bara att lägga på luren å aldrig svara mer. men han vill vara med på fl säjer han,men han visar ju ngt helt annat. nej det e inte värt att bli upprörd å bråka för jag e så innerligt lycklig över min prins som snart e här ute med mig :)
    kraaam

hihi bra det :) kan tyvärr inte ge dig ett bättre råd än så.

hoppas som sagt att du slipper SD och värkar och sånt, jag tycker du har haft din "släng" av det den senaste veckan, du kan behöva lite vila tills om ett par veckor det blir dags på riktigt :D

nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova...

ha en finfin natt och dröm sött

kram{#emotions_dlg.flower}

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

godmorgon alla underbara tjejer!!!

nallepuhmamma: jag tog microlax för att jag har massa hemorrojder som blöder (5e dagen idag :( och kan inte tömma tarmen ordentligt, därför rekommenderade min BM mig att ta en microlax för att få ut "proppen" och sen ta lactulos som också är som laxermedel, fast som man tar oralt. om man följer doseringsanvisningarna så ska det inte göra att förlossningen startar.
    det vill jag absolut INTE, eftersom min make inte är här.
    microlaxen tog jag igår och fick effekt inom 10 minuter, och herregud vad skönt det var att få tömt ordentligt. hahaha

carohl: haha, ja men vi pratade ju om det förra veckan du var så ledsen för att du inte kunde se det och sen missade du reprisen pga din fina dotters dop :) jag ska se reprisen i lugn och ro på lördag eftersom jag pratade med min älskling igår så jag kunde inte koncentrera mig på programmet hahhha

• elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-22 10:09:11 följande:
    Ny vecka idag. tjohoo.  v.37

Grattis till ni som har gått och går in i en ny vecka.  Snart är det bebis gos!

Här regnar det så man får nog hitta på ngt inne idag. Ska få barnen att städa. Det blir ett roligt projekt.
    grattis till ny vecka :)
    och alla ni andra, det är väl iaf pregga och carohl också som byter idag? säkert nån till som jag missar... som vanligt :S
    sorry

ang användningen av microlaxen: ja det var otroligt skönt faktiskt haha
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-22 10:24:17 följande:
    Tack!!!

Nu är det inte långt kvar. Kan inte somna på kvällarna längre. Drömmer om förlossning och allt annat. Knepigt att man gör så. Nu passar man på att njuta varje dag. Förvärkarna blir ju kraftigare för varje dag så man vet ju inte. Jag väntar hellre en vecka till.
    Vill verkligen inte gå över denna gången med. När man fick den minsta så gick jag över 2 veckor och skulle bli igång satt samma dag som hon kom. Hon kom en timme innan vi skulle vara inne :)
    Men det var psykiskt påfrestande att gå så länge och när hjärtljuden sjönk och höjdes sen på förlossningen. Då var jag ett nervrak. Så när de sa att de satte igång mig så var jag lycklig kan jag säga. De gjorde en hinnsvepning så det kom igån av sig själv och 2 timmar senare är hon född.
    jag somnar som en bebis (varför säger man egentligen så mina bebisar har iaf inte somnat lätt om kvällarna hahaha)
    fast jag drömmer också extremt mycket... andra natten i rad faktiskt som jag drömmer om förlossningen.. börjar känna det i kroppen nu att det verkligen snart är dags.
    även om jag inte har några förvärkar längre, några sammandragningar då och då men dem har man ju haft ett tag  så dem märker man ju knappt längre =)
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 10:45:31 följande:
    Att gå över tiden är ett rent helsicke.
    Har också gått över med mina bägge andra barn och lär ju bara för det gå över med tösen här nu med *suck*...

Jag hoppas på att min man hjälper mig sen längre fram vid BF att sexa på vilket nog han inte lär hjä'lpa till med för han verkar så anti emot sex nu också
    Man känne rju sig lagom snygg nu för honom när han knapt äns ser mig och inte vill ha mys i halmen...

Vad skönt din hinnsvepning hjälpte då...Hade gärna viljat ha en hinnsvepning sen nu också vid bf eller precis innan bf och hade hoppats på att den skulle hjälpa.
    jag gick över tiden med mitt första barn, dem dagarna var ju 100 ggr längre än dem 9 graviditets månaderna tyckte jag.
    otrooooligt drygt.
    jag håller tummarna för att du, och alla andra härinne, slipper gå över tiden!!!

jobbigt att du är pro sex och mannen anti :S här är det mer tvärtom vilket också är jobbigt i och för sig...
  • elinnnnn

åååh tänk om knyzzels lille prins är ute nu!!!
    hoppas allt gått bra..

KNYZZEL: mina tankar är hos dig, hoppas allt går bra och att ni mår prima.. väntar med spänning för uppdatering så fort du orkar och kan.

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 11:40:26 följande:
    Fy då har vi samma problem men har inte fått tag i min bm då hon är på semester.
    Jag har själv hemorojder som blöder massor varje dag och jag kan inte göra nr 2 som jag vill utan får gå flera ggr per dag och få ut små harkluttar bara i små mängder
    Gör jätte ont att gör nr 2 också och man säjer alltid aj och ställer sig av smärta.
    har både Microlax och Lactulos hemma så kanske borde ta det jag med?
    Hur länge ska man ta det?
    Jag får ju hemska magkramper av att vara förstoppad

KNYZZEL:

Åh jösses vad jag tänker på dig/er idag
    Vilken lycka för er idag.
    Hoppas allt går/gått superbra. Många lyckoönskningar///Kram!!!
    om du tar xyloproct stolpiller så sluta med dem om dem inte hjälper dig. jag får blödningar när jag använder dem. på mig gör dem mer skada än nytta tyvärr.
    jag har också bara fått ut harpluttar och typ 1/3 av den avföringen som finns i tarmen, eftersom det inte funkar att trycka på ordentligt, dels för det gör ut och dels för minskad tarmfunktion nu under graviditeten.
    jag tog en microlax igår kväll, och ska ta en ikväll också.
    barnmorskan sa att lactulosen ska man ta 30 ml i 2-3 dagar och sen 15 ml varje dag.
    det står också i dosanvisningarna.
    jag får inga magkramper som tur är eftersom jag får tömt lite om dagen. men baken har jag ont i och lider mest av det onda i den ändan så att säga.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 11:39:29 följande:
    Vi höjer våra glas å gör en fet skååååål för knyzzel
    Varma gratulationer knyzzel fr oss alla Fl mostrar, haha

SkålSkålSkål SKÅÅÅÅÅÅÅL TA MIG TUSAN!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 12:22:09 följande:
    Vräkte i mig lite chocklad å ahlgrens bilar, haha det gjorde susen :) å lite musik såklart :)
    vad skönt :)
    jag vet inte om du dem blodblandade flytningarna kommer försvinna överhuvudtaget innan det är dags för förlossning... men tror inte du ska räkna med det. men du har väl kontakt med förlossningen och sånt så dem vet vad som pågår?
    Catsa skrev 2010-07-22 12:27:34 följande:
    Oj, det kan alltså bli så för omföderskor. Hade hört något om det :) Men det "gäller" ju inte mig, är ju ny på detta  ;) skönt och läsa från er att det inte är onormalt med så "högt". :) Känns lite bättre då :)
    Allt är bara fint, lite trött. Sovit dåligt av värme och lite ont bortemellan. :/ Men det verkar ha försvunnit igen. :)
    Pregga skrev 2010-07-21 23:12:00 följande:
    Va skönt att ditt Bm besök gick bra gumman :) jag e glad för din skull....
    tack så mkt, jo jag får ju ta med ngn som jag kan lita på då han visar sig inte vara pålitlig...vem vet, när det e dags å han säjer-men jag stängde av mob för jag sov?!
    jag blev åxå besviken på dagens avsnitt men förra var mkt bättre å det tror jag nästa blir med..
    Ja det var så kul att det gick bra :)
    Hmm, jag skulle absolut inte lite på att han finns där när det är dax. För presic som du säger, tänk om han gör så. :/ Jag vill ju vara helt hundra på att jag har någon med mig iallafall, och inte sitta där i sista minuten och ringa runt. :/
    Ja vi får hoppas på det :) Ser fram emot nästa vecka. :)Haha, så kan det bli ibland. Det händer mig rätt ofta. :P
    Ja precis, det rä ju en milstople. Det känns ju som att det är liiite närmare iaf :)

Kram på er. :)
    jo jag förstår det :) det är inte lätt som förstföderska.... jag minns den tiden och fyyyy vad jobbig den var.
    men allt kommer säkert gå jättebra för dig, sänder lite styrkekramar :)
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-22 12:33:29 följande:
    Ja allt är ju helt nytt, och ibland vet man inte vart man ska ta vägen med alla funderingar och tankar.
    Men jag är glad att jag hittade in här tillslut, även om det var lite sent. ;)
    Ja detta klarar jag sen :) Tack! :)
    ja, tveka inte att ta upp din oro, glädje eller dina frågor här. vi hjälper mer än gärna till.
    bättre sent än aldrig ;);););)
    {#emotions_dlg.flower}
    Pregga skrev 2010-07-22 12:38:11 följande:
    Jo det var skönt, det var en liten puff...men den kom iallafall..hihi
    vad det gäller blod blandad flytning så kommer det nog vara så framöver som du säjer, e jag rädd för...jag har varit i kontakt med förlossningen som säjer att det kan bero på alla undersökningar å ev tryck fr bebis på livmodertapp osv att den e såå känslig nu med alla ytliga blodkärl, å har jag fått ett litet sår efter dom kände efter så är det mkt svårläkt nu. Dom tog ju både ul,vul å såg ingen blödning fr livmoder eller moderkaka....tack gode gud.
    usch vad jobbigt med såna undersökningar därnere nu ju... fast som du säger tack gode Gud att inte livmoder eller moderkaka det är som blöder.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10