Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-09-07 03:17:57 följande:
    Hahahaha..ja vad säger man, sitter fortfarande här å klockar värkar som bara kommer med 10min mellanrum Det blir mer å mer intensiva,men vad hjälper det...Har precis duschat i 30 min.....så ni hittar nog mig här imorrn oxå

Men jag är sååååå trött nu,har ju knappt sovit nåt sen 7 imorse..
    Åh hoppas du får din bebis nu
  • Oväntad
    Regnbågslycka skrev 2010-09-07 08:17:26 följande:
    Här var värkarna var 10 min vid klockan 14 ca och efter bara ca 1 timme var 6-7 min och sen drog det igång ordentligt. Vattnet gick vid 16.20 och kl: 20.44 blev vår prins född. Så det kan gå fort fort. Håller tummem!
    Grattis till bebisen och den snabba förlossningen Glad
  • Oväntad
    Regnbågslycka skrev 2010-09-07 08:44:13 följande:
    Kan väl än en gång påpeka det att jag hade haft förvärkar i strax över 3 månader så man blev väl van vid smärta.
    Det låter som jag det.. Jag har också haft det länge före och ja man vänjer sig på nåt sätt..Obestämd Det märkliga är från vecka 30 så fick jag medicin som bromsade så inte förlossningen skulle komma igång och sen v 38 så har det varit mer än lugnt.. Och nu sitter man på övertid.. Galet..
  • Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-09-07 15:10:10 följande:
    Malinski - Är du inne nu? Du har ju inte skrivit här på länge nu. Håller tummarna för dig iallafall.

Ja som sagt inatt hade jag världens jäkla värkar och imorse kom det gammalt blod. När jag ringde in så sa dom ju att det bara var att vänta in värkar för nu var det nog något på gång. Vid 13 hade jag värkar igen men nu är dom som bortblåsta ännu en gång... Varför är det så? Fan jag går på övertid. 10:de dagen idag mn vad får man för det? Jo ont,utan att det händer ett skit. Visst mycket kan hända inatt men va fan det känns som att jag får gå till Bm imorgon iallafall.... *suck*
    Aww.. Det där är skitjobbigt.. Hoppas din BM kan ge bra tips eller komma med idéer så du slipper gå så länge till..
  • Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-09-08 06:04:39 följande:
    Hur går det för er andra? Är jag själv kvar här nu?
    Nope du är inte ensam kvar Glad Status idag är lugnt som en filbunke i magen.. Får väl hoppas att magen förstår att just idag är det en bra dag att föda barn på. Flört

Jag ska till BM på torsdag och jag är glad för det är min ordinarie BM's vikarie.. Då kanske man får lugnande svar istället för att bli mer orolig.. (Jag har nog en av Sveriges sämsta BM's, faktiskt..)
  • Oväntad
    Malinski79 skrev 2010-09-08 17:10:00 följande:
    Hej tjejer!!!!! Man blir alldeles rörd när man läser att ni verkligen bryr er å saknar en när man inte är här

HjärtaJag skrev här senast natten till i tisdags kl. 03 och kan meddela att kl. 06.44 kom vår efterlängtade å älskade lilla Moa till världen 3500g å 51 cm å alldeles perfekt Hjärta

Kan lova att det gick undan i svängarna, blev kallaad raketmamman av bm som va med...Vi kom in kl. 04.45 å sen fick jag ligga med ctg kurva i 1 tim å därefter konstaterade bm att jag va öppen 4 cm...DÅ va kl. 05.50 å kl. 06.20 är jag öppen 5 cm och 25 min senare är hon ute!!!!!! Så det gick undan på slutet kan kag säga Fick skrika till bm att NUUUU kommer hon, så hon hann precis fram å ta emot bebisen

Åhhhhhh ni kan inte ana vad jag håller alla mina tummar å tår nu att inte ni andra behöver gå längre med värkar å dyligt längre utan att ni får ut era bebisar!!!!!!!
    Åh grattis till lilla Moa Skrattande Snabbt verkar det ha gått ja.. Skoj Skål
  • Oväntad

BM besök idag. Hoppa för allt i världen att mitt blodvärde gått upp men frågan är om det hinner det på en vecka.. BF +10 idag och nu börjar det kännas... urk.. Finns nog inget ställe i kroppen man har ont i.. Rynkar på näsan

• Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-09-09 06:43:35 följande:
    Ännu en för jävlig natt. OM det är likadant inatt så tänker jag be om en sov dos! Fy jag är ju helt slut.
    Usch stackare.. Jag tog en sovdos förra veckan och det hjälpte massor. Iof är jag lika trött nu igen men då hjälpte det som sagt.
  • Oväntad

Som vi befarade så har mitt blodvärde åkt ner några pinnhål till och nu ligger jag på ca 100 i HB.. =/

På måndag så kommer jag bli skickad till förlossningen och de plockar ut han någon gång nästa vecka.. (Om han inte kommer självmant före förstås)

Till min överraskning var min ny BM riktigt trevlig och kunde skoja och ta skämt och gav mig lugnande besked även om mitt blodvärde gör mig worried..

Annars ligger jag bra till viktmässigt +4kg, blt: 120/80, inga busiga bakterier, ruckbar och inte fixerad.. m.m.

• Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-09-09 14:14:36 följande:
    Låter verkligen jobbigt. Ska du göra kejsarsnitt isåfall? Roligt att du fått en bättre BM. Tur att alla inte är lika sura och vränga. Skönt att "något" är bra iallafall. {#emotions_dlg.flower}
    Japp det är bra att få en trevlig BM såhär på slutet. Tyvärr ska jag träffa min ordinarie på måndag och hon ja.. suger faktiskt.. Borde inte jobba med människor.. alls.. Skrikandes

Tror inte kejsarsnitt ligger på tapeten utan kanske då igångsättning i första hand. Fast jag vet ju inte om mitt blodvärde stället till det.. Är inte heller sugen på något kejsarsnitt, tycker det verkar skitläskigt och skulle inte gå igenom det om det inte var fara för mitt eller bebisen liv.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10