Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-24 20:54:13 följande:
    denna dagen har varit jobbig om jag ska vara ärlig...har ju sjuka Pms, haha blir tjurig som attan för allt!
    jo asså jag e öm över magen men jag har åxå haft lite mkt sd ida...pga upprörda känslor!

jo jag misstänkte väl att bubblet var fr mina egna tarmar..haha tror inte heller att man känner det, haha hade ju vart ngt...nej jag har inte burit ngt men blir orolig över denna "ömma" mage nu....
    jobbigt! lite orättvist att behöva lida av typ pms under graviditeten ;)
    får väl hoppas på att morgondagen blir bättre och att du får riktigt god sömn inatt.

tror inte du behöver oroa dig om magen, som du säger har du ju haft mkt sd idag.. men du vet ju själv bäst hur öm du är.. jag är en förespråkare av att lita på sin egen instinkt så ring FL om du känner för det.

nu ska jag lägga mig ner en stund och vila, jag har också haft massa SD idag och 2 bitar av slemmisen har kommit bara idag..... intressant =)

tittar nog in snart igen, brukar inte kunna hålla mig borta hahaha
    kramen
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 21:13:24 följande:
    jo men jag tror det beror på lite stress pga det som hänt med ambulansfärd, sd,värkar osv...därav pms,en tror jag. jo jag hoppas jag får sova inatt med å imon e en ny dag.
    e du inte öm efter alla sd?
    intressant med slemmis..hahahaha jo man har ju svårt å hålla sig borta..haha kraam
    nä jag blir inte öm av SD...... det är ju bara sammandragningar, hade det däremot varit  förvärkar som kommer och går kanske jag blivit öm... ingen aning det är ju lite individuellt också och beror nog på hur starka sammandragningar man har, tror jag
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 21:35:35 följande:
    men det kanske e förvärkar....då?
    dina menar du? ja det kan det vara. förvärkar brukar ju göra ont.
    sammandragningar är ju bara livmodern som tränar lite och gör inte ont...
    det är iallafall så jag fått lära mig skillnaden

fast i och för sig så blir jag inte öm av förvärkar heller :S

men som sagt så har ju inte alla lika starka sammandragningar och förvärkar men dem kan ge samma resultat.
    du kanske har mycket starkare SD och /eller förvärkar än mig
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 22:00:49 följande:
    jo jag undrar ju vad som häner, jag e alldeles öm..som mensvärk...
    jag tycker det låter som om att det är tappen som mognar och kanske tom har öppnat sig lite till
    jag läste ju du fått fler blodblandade flytningar igår eller var det idag kanske....
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 22:24:59 följande:

Förlåt mina korta svar innan men jag satt i tel samtidigt som jag ville svara dig...min bästa väninna sen 10 år berättade att hon träffat en kille .....en cuban! jag blev helt ställd då det inte finns så många av just dom i sverige, å än mindre i göteborg....å han hade en massa likheter i sättet som mitt x...blev lite ställd...så jag försvann lite hör gumman, blev lite frånvarande. jo det e som en moöande värk, kanske e förvärk då?

jo jag har blod blandade flytningar om vartannat...igår, idag osv..kram

det är lugnt gumman =)
    vad trevligt för henne att hon träffat en kille :)
    tror nog inte det är ditt x, antar att det är det du funderar på?
    förstår dock att du blev ställd.. men din bästa väninna sen 10 år vet väl vem ditt x är och skulle väl aldrig börja dejta honom????

om "sammandragningen" känns som molande mensvärk och sen går över för att kanske komma tillbaks igen eller bara komma nån enstaka gång, så är det säkerligen en förvärk.
    som sagt, jag tror det är din tapp som mognar och förkortas, och kanske håller på att öppnas lite mer....
    kram tillbaks
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 22:40:18 följande:
    jo det var min första tanke då mitt x har så mkt gemensamt med den hon tydligen träffat...så tanken slog mig, vi har vart de bästa vänner i 10 år så jag har svårt å tro det om henne, men han sa en gng för längesen-den dagen då jag vill såra dig, så går jag på dina vänner å försöker med dom.
    asså jag vet inte, blev så himla ställd då hon var på dejt med enna killen igår, å mitt x var ju ute å tog en öl som du minns....klart hon vet vem han är, mkt väl åxå....

ok, för denna värken om man kan kalla den så sitter i som mensvärk..å jag har haft mkt sd innan idag...kraam
    jag tror och hoppas verkligen att ni är så pass bra vänner efter så lång tid att hon aldrig skulle gå med på att dejta ditt x..
    jag tror ju nog att dina vänner står på din sida och inte går på hans manipulationer
    att hon var på dejt igår och att ditt x var ute och tog en öl igår är säkert bara ett sammanträffande.

ang "mensvärken" ring till förlossningen om den blir värre eller inte går över. sist jag hade nåt liknande, visserligen flera veckor sen nu, men då hade jag som en ihållande värk i ca 3 timmar. jag ringde inte förlossningen men min barnmorska har sagt i efterhand att jag skulle EGENTLIGEN ha ringt till förlossningen då, istället för att gå och lägga mig som jag gjorde :) men som sagt så gick ju mitt över senare, men det hade varit intressant att få veta vad det var för slags ihållande värk och vad den berodde på.

nu ska jag gå och lägga mig, jag hoppas du också kan göra det så din kropp kan få lite vila.

kram på dig gumman och som jag sa, ring förlossningen om det blir värre eller om det inte går över.
    {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 23:49:09 följande:
    men jisses vilken värk jag har då....ajaj AJ!!!!! ska lägga mig snart å se om det ger sig..
    ojdå, hoppas det lugnade ner sig under natten och att du fick sova gott. kram
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:
    Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

Elinnnnn hur går det för dig och bebis? Är den ute?
    hej hej :)
    nej min bebis är inte ute hahaa, den får gott vänta iallafall tills nästa vecka tycker jag ;)
    idag har jag dock haft några förvärkar medans jag fortfarande låg kvar i sängen och jag har en känsla i kroppen om att det skulle vara på gång. men det är säkert bara långsam förberedelse och bebisen är säkert inte ute förräns om typ 2 veckor runt BF alltså....

Hur är det med dig själv?
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-25 09:43:24 följande:
    Hur går det?
    Har molande värk idag. men ska svepa i mig lite hallonbladste igen.

Kalaset igår det är en historia i sig...Orkar inte med det just nu. Men man kan säga att förbannad det var jag....

Nu ska vi mysa med lite frukost. Det regnar och det är tråkigt väder som man hoppas att det försvinner. Vi skulle plocka hallon med barnen.
    hej tjejen!
    har du också molande värk? jo tack jag med....
    du gav ju så goda råd om microlaxen och lactulos så jag hoppas du kan svara på detta också :D
    var nyss på toaletten och med avföringen kom det typ en slemhinne bit i ljusare färg än avföringen.. eller jag antar att det var en slemhinne bit, såg likadant ut som man kan ha i menstruationen........ något du vet nåt om?
  • elinnnnn

nu ska jag gå och göra mig iordning, vi ska iväg och luncha, som vanligt.
    det är grått, blåsigt och kallt ute :S det kunde ju varit liiiiiiiite varmare så man iallafall slipper frysa!

vet ni?!!??!?!?! imorgon kväll kommer min älskling ÄNTLIGEN hit =)

• elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-25 11:01:49 följande:
    Nu ska vi se här.....farbror doktorn svararSkrattande

Det kan bli så när man tar lactulos och tar microlax. Det är ingen fara. Det är läkemedlet som kommer ut.
    hihihi tack doktorn =)
    det har ju bara kommit en gång, får se om det kommer nån mer gång.... kändes lite läskigt och ovant, men nu har jag ju tagit lactulos i 3-4 dagar 30 ml och microlax dag 1 och dag 3... så from idag ska jag gå ned till "underhållningsdosen"..
    Malten skrev 2010-07-25 11:06:28 följande:
    Hej på er! Härligt elinn att din man kommer imorn, förstår att du längtar.  Pregga hoppas det lugnar ner sig med värkarna. 

Själv börjar jag bli riktigt less på alla krämpor osv, vill att lillen ska komma ut snart. Jag hoppas (och misstänker) att jag är lite längre gången än det datum jag fick på RUL. Med tanke på oregelbunden mens, att jag fått tidigare datum på andra UL och att bebisen är så pass stor redan finns det ju en chans....

Jag är ju helt ledig nu och har massa tid, men tyvärr ingen ork. Håller på att fixa och dona i lägenheten men blir helt slut direkt... 
    tack=) ja jag längtar ju som en galning hahaha
    vad skönt att du är helt ledig nu, lite typiskt att du inte har någon ork ;) du får fixa och dona lite i taget bara så du hinner vila också.
    när har du BF enligt RUL? hoppas dem "räknat/mätt fel" så du får tidigare ;);););)
    Pregga skrev 2010-07-25 11:39:05 följande:
    Funkar detta med hallonblads te eller e det ännu en myt?
     Min värk har gått över tack å lov, men det var en sjukt stressig dag igår....var säkert mkt pga det.
    frukost låter som en ide...magen kurrar här ju...
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:
    Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

Elinnnnn hur går det för dig och bebis? Är den ute?
    hej å välkommen till vår tråd får jag säja först, tror jag missat det :)
    ja asså vad det gäller min bästa väninna sen 10 år å mitt x som även ska bli pappa till min son så hoppas jag ju inte att dom e så sjukt falska...men då förtjänar dom dock varandra. Men jag skulle mista min bästa vän.
    jag hoppas ju att det var ett sammanträffande, men saken e denna att när hon beskrev honom så kunde det lika gärna vara mitt x, å sen finns det så ytterst få cubaner i sverige överhuvudtaget å spiciellt i gbg.
    värken har gett med sig....tack å lov, han får allt vänta lite, hahaJotack, den har gett med sig....å jag har sovit ok...nu änteligen så kommer din make imon gumman, såå härligt :) å sen blir det bebis imon natt, hahahha
    jag frågade min BM om det stämmer att hallonbladste stärker livmodern, förkortar läkningstiden efteråt och ifall det har en positiv verkan om man ska amma. och hon sa att det stämde. dock frågade jag inte om den kan sätta igång det hela tidigare, för jag tror som sagt att bebisen kommer när h*n är redo oavsett =)

hahaha bebis imorrn natt??? mmm frågan är om vi orkar det :P hon får gärna komma nästa vecka. maken tycker hon ska komma på torsdag hahaha

vad skönt att du sovit gott... kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10