Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-22 13:42:29 följande:
    hahaha asså jag har perioder då jag kan sakna sex, sen kan jag känna-gu va skönt å få vara ifred...men klart som du säjer, kel å mys...hahahaa asså sist jag å x.et myste, för ett par månader sen, kanske 2...så sa han-nu stoppar vi här, det blir inget mer ändå. hahaha jag sa då, men kan du inte bara ta mig lite på magen, å brösten, du har så varma å mjuka händer...han såg chockad ut å utbrister-
    PÅ BRÖSTEN? SKA JAG TA IG PÅ BRÖSTEN?????
    hahaha jag bara öh, jaa lite bara...han tog la på dom e 3 sek sen var det klart, han sa-detta var det närmsta knulla du kommer godnatt så vände han sig om å somnade, hahahaah task mört!!!
    haha såå du lurar honom?! *asg*
    haha, okey tooo much info ;) :P
    störigt när man vill ha mer och den andra bara stoppar mitt i.....

njae vill inte kalla det för att jag lurar honom hahahaha, mer än att jag lugnar honom lite. han börjar rättså lätt att oroa sig osv och jag är sån som anser att det är helt onödigt att oroa sig inför vad som kan hända eftersom det kanske inte händer iallafall. fast dock oroar jag mig iallafall angående måndagsnatten hahaha
    ja jag säger ju emot mig själv egentligen hahaha men ja det skulle vara så typiskt om hon föds på måndag natt, då vi så gärna vill ha lite ensamtid innan hon föds :)

nej ni tjejer, nu ska jag lämna er en stund, mamma ska hjälpa mig och klä om vagnen. hoppas det går bra hahaha
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 13:52:20 följande:
    hahahaah SORRY, *asg* tänkte att då vi pratar flytningar å hemmisar så va detta inte såå farligt, hahaha
    ok,ok, dåå e jag med, du lugnar honom...hahahahahaha DÖÖÖR av skratt här :)
    men gumman, buss på honom på mån å hoppas på att lillan vill stanna liiite till då :)
    Ha det bäst så hörs vi :) ska sj hoppa in i duchen här, kraam
    Belly skrev 2010-07-22 13:49:15 följande:

Grattis alla som går in i ny vecka idag!

Tack så mkt gumman {#emotions_dlg.flower}
    hahahahaha ja det är klart :)
    ja lugnar honom, precis. nu har du fattat grejen ;) *asg*

vi har redan fixat med vagnen... mamma är bäst hon gjorde det på 10 minuter hahaha
    ha en skön dusch då gumman :) kram tbx
    Belly skrev 2010-07-22 13:53:25 följande:
    Haha... ja, det är helt galet.. men så många fläktar har jag här.. samlade ihop allt vi hade för jag står inte ut!
    Här i Hstd är det mkt svalare idag,..hoppas det kommer till dig med!!
    åh tackar :) fast tror det behöver bli mkt svalare för att jag ska känna nån effekt faktiskt haha. men det är lugnt jag kan sitta här på soffan hela dagen i fläktblåset ;););)
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 14:01:54 följande:
    Ja tajat så mycket du kan och hjälper inte BM så hör på FL...
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:31:56 följande:

naw, söte du själv ;)
    ja, alltså jag har inte så stort val hahaha
    vi hade dessa val: föda i libanon, föda i sverige, föda i saudi.
    om jag skulle fött i libanon hade jag fått bo hemma hos svärisarna i typ 2 månader innan BF
    i saudi hade jag visserligen varit tillsammans med maken, men nä jag vill helst inte föda där :S
    eller att föda i sverige på svenskt sjukhus där jag känner mig säker och dessutom få ca 2 månaders umgänge med min familj som jag inte sett på ett år?
    inte så stort val ;););)

självklart hade jag önskat att min man var här med mig under tiden, men han kunde omöjligt ta ledigt från jobb i 3½ månad ;) vi planerar ju att stanna här i ca 1½ månad efter att bebisen är född

haha hoppas han går med på det, vilket övertalningssätt du än väljer ;)
    Ja jag hade nog också valt att föda i sverige faktist.
    ja annars får jag ta min man när han sover Hehe ja men då är bebben redo att komma ut till sin mamma och pappa
    Det hade bara varigt underbart för mig hehe ja inte nu men när jag varigt i din vecka

Mitt vatten gick ju med sonen men viste då att jag var lite öppen iaf.
    Med dottern började det med värkar.
    Får se vad det börjar med denna gången.
    Hoppas själv man börjar öppna sig liiiite iaf innan så man är lite öppen innan allt startar...
    jo de e klart. skulle vara skönt ändå att bara vara gravid tills på måndag.. jag vill bara ha tillbaks min kropp igen och sätta igång och bygga upp den igen. och helst av allt vill jag inte ge mer tid åt viktökningen, redan uppe i 22kg plus!!! sen är ju prinsessan ändå färdigbakad i stort sett så....fast det är ju bara så enkelt att jag önskar ensamtid med maken först innan hon kommer :) fast kanske ändras det sen när han väl kommer hehe
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 14:13:37 följande:
    Måste berätta ngt gulligt...som ni alla vet så fick ju jag e xx i jan 09-
    å min dotter ville inte visa sin sorg å förtvivlan, för jag var så slukad av min egen...
    men iallafall så sa hon ganska så nyligen ngt så fint...

-Mamma, jag tror dominic såg hur ledsna vi blev när han försvann fr oss så han sa till gud att han måste tillbax till oss...så kom han tillbax Hjärta
    med tårar brännandes bakom ögonlocken så sa jag-jaa så måste det vara natalie....

så sa hon, för du vet mamma-när jag var uppe hos gud å såg dig så sa jag till honom-där är min mamma, henne vill jag ner till nu....

gu som jag älskar ungen asså....mitt allt e hon Hjärta
    awwww, tårarna bränner bakom ögonlocken här också. vilka fina tankar hon har och vad fint att ni delar med er så öppet
  • elinnnnn

nä här var det tomt för tillfället hehe.
    ska logga ut en stund och göra något annat :)

hoppas ni andra är utloggade för att ni har en helt underbar dag!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 20:06:23 följande:
    kan det vara så att dom råkat ge mig ett litet sår efter alla usk å det e svårläkt nu pga alla ytliga blodkärl?
    Sen idag så skulle jag busa med lilleman så jag puttade lite å han tillbax, å så höll vi på lite...å sen så råkade vi båda 2 trycka samtidigt på exakt samma sida, jisses....jag kom åt ngt hårt...kan jag ha skadat han??

Mår skit nu ju...PANIK här...snälla svara ngn??
    tror det är rättså vanligt att man blöder efter hinnsvepning ju. sen så kan man ju blöda också vid öppningsskedet och det är du ju på G med...
    jag tror absolut inte att du skadat honom, det var nog mer att du kanske tryckte på hans fot eller knä samtidigt som han försökte knäa/sparka dig.
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-22 20:16:14 följande:
    Hej mina goa tjejjer!!

Ja nu e höns mamman i farten!

PREEEGGGA sitter ochn oroar mig att inte mjölken räcker till=( vill ju amma!
    Med dottern så var mina tuttar  konstant hårda!
    Nu är mina bröst mjuka efter 1 veckas hårdhet bara.
    Men när jag trycker så kommer det mjölk ur och jag har första bvc besöket med alvin på måndag!
    Så har han gått upp då kommer jag att vara lugn!

Ja när jag iaf sitter tillsammans med min alvin så hamnar jag i en mysvärld hör inget ser bara mitt underverk!
    Jag njuuter och kan inte känna mig lyckligare över min lilla skatt!
    Så liten och oskyldig!
    hej gooing själv :)
    nääää du ska inte oroa dig för att mjölken räcker till. det är ju oftast på 3e dagen mjölken rinner till ordentligt och sen kan det väl bara vara skönt att slippa ha spända bröst hela tiden?
    jag har lite mer spelrum i mina bröst , lite extra skinn så att säga hahaha så mina blir inte spända förräns det gått så långt att det blivit mjölkstockning.
    går pojken upp i vikt så betyder det ju att du har mjölk... hoppas det blir måndag snart och försök att inte oroa dig så mycket, lite på din egen insikt om att det finns mjölk
  • elinnnnn

pregga: fast är du väldigt orolig så får du ju ringa förlossningen, som vanligt =) {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 20:30:49 följande:
    Liiite pinsamt asså, jag ringde in å dom visste vem jag var...Skäms
    nåja täckningsblödning kan vara en liten blödning man får när slemmis lossnar eller tappen börjar påverkas å inget konstigt i min vecka som jag är i nu, kan hålla i sig till slutet...

Hittade även en tråd här inne om det..

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m53325151-2.html
    hahaha vad roligt att dem visste vem du var ;) det är väl bara positivt så har dem hela din historia ;);););)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-22 20:52:43 följande:
    heeey gumman :)
    Jag tror mjölken rinner till ordentligt snart, jag läste ngn stans att får man för tidigt så kan det ta ngn dag extra innan det rinner till, så avvakta bara lite så sålänge han går upp i vikt å mår bra så ska du se att han får vad han behöver....klart han e bedårande , hihi en liten prins ju :)
    elinnnnn skrev 2010-07-22 20:19:19 följande:
    tror det är rättså vanligt att man blöder efter hinnsvepning ju. sen så kan man ju blöda också vid öppningsskedet och det är du ju på G med...
    jag tror absolut inte att du skadat honom, det var nog mer att du kanske tryckte på hans fot eller knä samtidigt som han försökte knäa/sparka dig.
    jo om det nu var en hinnsvepning hon gjorde vill säja, nu vet jag ju inte längre...asså jag vet inte alls om jag e på g att öppna mig ngt mer heller då dom sa i mån att inget e förändrat....bara fingerblomman som e öppen typ...ca en halv till en cm . jo jag frågade dom nu om jag kan ha skadat han å dom sa nej...men vi tryckte samtidigt å jag blir så orolig nu...jo jag hoppas att ni har rätt....suck....tack så mkt...
    Ni här inne e guld värda..
    elinnnnn skrev 2010-07-22 20:27:49 följande:
    pregga: är det inte teckenblödning dem menar? www.barnsidan.se/cldoc/85.htm
    det kan ju också vara slemproppen fortfarande som lossnar.....
    googla lite =)

jo så hette det, ska kika på din länk, har googlat lite på det...tack snuttan...

så jäkla pinsamt....jisses....paranoida jag lixom....men blod det klingar inget bra, fast det e ju inte rent utan med flytning, kanske e bitar av slemmis då?!

nej blod gör ju en orolig.. men det är väl blodblandade flytningar du har? det kan ju vara slemmisen också...
    det är väl inget rent blod som kommer??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10