Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-09-10 17:42:37 följande:
    Nu jävlar tjejer sitter jag här med STARKA värkar alltå från 2-4 min mellanrum.
    Allt startade för bara ca 1½ timma sedan i affären.
    Har ett hemskt tryck neråt och lillan sparkar vilt också så det gör jätte ont så jag gråter.
    yay hoppas det gör så du får din bebis snart..Skrattande
  • Oväntad
    Pregga skrev 2010-09-10 12:54:08 följande:
    Hej igen!

åkte in akut igår natt efter att ha svullnat på rejält å det kittlade i halsen, utslagen ökade å tog fart trots tavegylen. jag fick komma in direkt på akuten å fick 12 st betapred tabletter(kortison) å en remiss i handen upp till sjukhuset, jag fick även där konstaterat att utöver detta så har jag en rejäl mjölkstockning med stora knutar i ena bröstet så dom hjälpte mig å pumpa å värmde med fetvadd. sen fick jag hyra med en elektrisk pump hem å instruktioner om olika amningsställningar.så inatt stod jag på alla 4 å ammade som en KO! men det hjälper faktiskt.
    Kollade lilleman åxå som var såå ledsen å bara skrek igår vilket han aldrig gjort innan å han kräktes otroliga mängder, å även han har reagerat på medecinen jag tagit så som magont å illamående.
    jag har givetvis lagt ner den. Dom tog prover igår å Vul som visade att livmoderinfektionen gett med sig.

Kom ihåg-mkt viktigt får du feber kort efter förlossningen så sök vård direkt! även om det inte känns som ngt annat en en förskylning.
    lilleman e glad idag å skrattar å får behålla maten, antara tt det e för att medecinen lämnar min kropp.

VIKTIGT!-Ät inget med honung-får barnet i sig det så kan det dö direkt!!!!
    undvik chocklad ,vindruvor,jordgubbar vid amning.
    Pregga, det där har jag varit med om.. Fast jag blev allergisk mot medicin men resultat blev detsamm förutom att jag fick blodutgutelser på hela kroppen och blev blå.. Fick också äta massa kortison och måste akta mig för viss typ av medicin.. Men att ha mjölkstockning samtidigt.. urk...
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-10 18:40:16 följande:
    Hmm rätt lungt nu när jag sitter ner, värre när jag är uppe på benen.
    Får se omd et blir mer eller minskar.

Men fy farao vilken panik man känner. man får ju skräck i kroppen så man näst intill tjuter.
    Hur fasen ska man våga klämma ut en unge???
    Hm... Om man bara har fokus på vad  "resultatet" blir och inte tänker på hur ont det kommer göra när bebisen väl passerar så tror jag man kan hålla paniken i någelunda schack..
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-11 07:43:55 följande:
    INGEN bebis här ännu

Nu är det jätte lungt här *Snyft*. Jag som hade så jäkla ONDA värkar igår så man tjöt och vek sig och regelbundna så är allt borta

Vafan ska man behöva ha sådär ont till och från och ändå inte få sin skatt?
    Verkar vara så att det är ens "lott" den här gången.. Obestämd Jag börjar misströsta bigtime, varje dag känns som flera år.. Är det såhär att gå över tiden?? Enda jag kan se fram emot är måndag för då är det sista BM besöket sen upp till förlossningen för planerad igångsättning. Jag kommer "hänga" på låset och be om det asap,... Är så trött på att ha ont, trött och inte ens funka som mamma till min 3åring..
  • Oväntad

Hm.. För ca en timme sen så läckte jag något som kan beskrivas som något vattnigt med flytningsinslag.. Det läckte tillräckligt för att ta i "golvet".. haha lol... Hur som helst, det kändes som jag inte kunde hålla tätt.. Luktade på det och det luktade som hm... metall i vatten..

Saken är den att jag blir tveksam till det hela eftersom jag "myst" några timmar tidigare. Kanske det liksom är ett resultat av det.. Iof har det aldrig blivit såå mycket av det..

Har i vart fall fått "mensvärk" av det och använder troskydd just nu. Fast känner mig fortfarande som något rinner..  Fast inte i samma mängd..

Har sagt till barnvakten att det kanske är något eller inget alls men hon har mobilen på.

Men jag avvaktar, har ingen lust att åka till förlossningen i onödan..

• Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-11 17:19:43 följande:
    Åh vad spännande. Fostervattnet kan lukta sperma eller som tång i vattnet.

På mig med sonen kom det bara lite åt gången
    Ja är det något så lär det ju komma mer.. Det är jag ganska säker på Glad
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-11 17:27:59 följande:
    Självklart Håll koll bara så det inte blir missfärgat. Känner du någon värk eller mensvärk?
    Jag har mensvärk men inga värkar.. De har faktiskt lyst i sin frånvaro nästan i 2 dagar nu.. Typiskt va.. När man verkligen vill ha dom så börjar dom bli mindre..
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-11 17:45:12 följande:
    hehe skojar du eller? Jag blev så besviken igår när alla värkarna bara försvann. Men men idag har jag bara haft lite små spänningar men inget mera
    Nope, tyvärr inte. Även fast min natt blev allt annat än rolig med många hårda onda sd, huvudvärk och en mage som slagit bakut p.g.a Niferex.. Obestämd

Men i morgon eftermiddag så lär jag veta mer när bebisen ska komma. Skrattande
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-12 09:50:49 följande:
    Jaså skall du bli igångsatt eller vad?
    Ska själv till min BM imorgon och hade ju hoppats på att slippa den tiden
    Japp det blir igångsättning. Ligger ju på få se... +13 tror jag Tungan ute
  • Oväntad
    Malinski79 skrev 2010-09-12 11:38:31 följande:

Passar på att lägga in en bild på min prinsessa Hjärta

Aww vilken sockerbit Skrattande
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10