Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Första svängen i olika bröståkommmor (mjölkstockning, svamp och bakterier i brösten) gjorde att jag hade feber i 7dagar och mådde ruskigt dåligt. Kunde inte ens hålla in armen mot kroppen för att inte nudda brösten. Alla de här konstiga ställningarna gör att jag har värk i nästan alla muskler.. Rynkar på näsan

Jag har köpt ny bh fast att gå utan verkar helt bäst. Jag har varmt på mig ute men undrar om jag inte ska tänka på hur jag går klädd inne med.

När det var som värst då blev lillkillen arg när det inte kom igång med utdrivningreflexen så som han "ville". Nu ömmar bara brösten och jag är osäker på om det är på väg bort eller om det är på väg tillbaka med en ny stockning.. urk det om något vill jag aldrig mer ha.. lol föder heller barn..

• Oväntad

Äntligen börjar vårt liv ordna sig och jag är i bättre skick än jag var innan. jobbigt att vara sjuk och nyförlöst men nu är allt mycket bättre... Skrattande

Lille Loke är 18dagar går upp ca 200-300g i veckan (hitills) något jag är glad för då jag varit mycket sjuk.. Kräks

Jag själv har gått ner 17kg på 17dagar.. känns lite märkligt då jag bara gick upp ca 10kg.. Men försöker äta lite mer då min kost inte är tillräcklig tydligen.. okej jag hade ingen bra aptit när jag var som mest sjuk men jag åt ändå..

Har fortfarande avslag och undrar hur ett eventuellt samliv ska komma till skott när allt är så skört där nere.. Ja alltså när avslaget är "slut"..  Man har ju lust men det verkar inte räcka för att man ska bli mindre "skör"..

• Oväntad

Fina bilder ni har lagt in på era bebisar Glad skoj när man ser att de blir större.

• Oväntad
    elinnnnn skrev 2010-10-05 22:35:38 följande:
    ang samlivet, alltså mitt avslag är borta typ för en vecka sen är det HELT borta, men underlivet känns mysko. känns liksom som att det buktar ut lite . jag är inte redo för samlag ännu. men snart har ju 8 veckor gått och man "ska" väl vara redo då....
    men jag tror att i mitt fall kan det bero på att jag inte gjort knipövningarna ordentligt.. läste igenom det där gröna pappret man fick vid hemgång ang knipövningar och lite stretching osv och där står det att man ska göra 100 knipövningar om dagen.... ehhh jag har nog inte ens gjort så många sammanlagt under dessa 6 veckor som gått....
    men ja, det är väl aldrig försent?
    hur har det gått för er med knipövningarna? kommer ni ihåg att knipa??
    Försöker köra så ofta jag minns att göra dom.. Fast det är helt olika från dag till dag.. Det är inte 100 om dagen anyway.. Kanske 10-20 max..
  • Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-10-13 17:48:23 följande:
    Föresten glömde ju skriva vilka fina bilder ni lagt in! Dessa barn bara växer och växer. Man hinner ju knappt med längre Skrattande Allt bra med er? Kramar
    Där håller jag med dig. Alla barn växer snabbt och det är väldigt fina bilder Glad

Min lille plutt är på väg att bli 1 månad Skrattande Eller liten och liten.. Senaste veckan gick ha upp 450g på en vecka..Förvånad hur ska det här sluta.. Tungan ute
  • Oväntad

Halloj tjejer

Det har varit rätt hektiskt med lille bebisen och han har nu hunnit bli 5 veckor Glad Har haft otalt många mjölkstockningar och är väldigt trött på att amma men samtidigt så är jag det inte när det fungerar. Vet liksom inte vad som går "snett" och som gör att de kommer om och om igen..

Nåja han växer som en mindre elefant iaf så man får väl vara glad för det lilla Tungan ute

Hoppas ni har det fint med era små bebisar..

• Oväntad

Är det någon som fått "blödning" efter avslaget tagit slut.? Jag hade slutat blöda för ca 2 veckor sen och sen bar jag bebisen i 2 dar ganska mycket. Hade en mysstund och började blöda kort efter det.. Det är inte massor men en del.. Kanske en matsked om dagen.. =S Sonen blir 8 veckor på fredag..

Ska beställa efterkontroll men tänkte kolla om ni haft det problemet..

• Oväntad

Ser att ni skriver om vikter Glad Min lille vägde 4110g och var 52 cm lång.. När han var 6 veckor så vägde han 6230g och 61cm lång.. BVC brukar fråga om jag har grädde i bröstmjölken Skrattande

Lille Loke på sin fasters axel =)

• Oväntad
    Bubbis10 skrev 2010-11-12 13:34:59 följande:
    Eftersom jag är Ts för denna tråd så vet ni ju vem jag är, men SHHHHH, jag bytte nick av en anl.
    kraam på er
    Trist att du behövde byta nick
  • Oväntad

Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10