Inlägg från: bizzziie |Visa alla inlägg
  • bizzziie

Vi fortsätter, Bf aug 10

Carohl:
    Ja jag märkte också att du var borta för nån vecka sen!! Trodde du tagit bort mig?? {#lang_emotions_cry}
    La iaf till dig som vän igår igen, tror jag? Haha.. om jag inte har gjort det (utan välkomnat nån helt annan okänd CS till min sida) kan du ju försöka lägga till mig, du har kvar mailet här på fl om min mail-adress?
    ♥♥ Sötnöt: 060627 ♥♥ Liten, BF:100807 ♥♥
  • bizzziie

Hoppar in och säger hej! Hoppas ni kommer ihåg mig?!

Har vart inne här i tråden under hela tiden jag varit "borta" och smygläst då och då men det har inte blivit av att jag skrivit någe..

Men efter att ha pratat en massa med Pregga på FB insåg jag att jag saknade att skriva här i tråden.. och jag ser ju nu att nästan alla underbaringar som var med från början är kvar! Har saknat er!

Jaaaa... jag är i vecka 33 nu då.. eller 32+4.. Cool Mår bra i min graviditet, har inga större problem.. mina värden ligger jättebra, jag har ingen foglossning (än, peppa peppa..) och bebis sparkar, trycker, hickar och styr i magen massor! Blivande storebror tycker det är konstigt men spännande och blivande 2-barnspappan kan (liksom blivande 2-barnsmamman) inte sluta känna på magen när bebis styr runt där inne!
    Tiden flyyyger fram. Jobbar heltid som SSK-vikarie fram tills 16 juli då jag är i vecka 37 så jag hinner knappt tänka på annat..

Har hänt lite andra roliga saker med.. vi har köpt ett superfint hus!! Och det ska vi flytta in i 1 augusti (är ju beräknad 7 aug) så vi har MYCKET att stå i framöver nu! Bara att hoppas på att bebis håller sig i magen tills BF så att vi hinner med att packa och flytta!

Jahaja, det var en liten uppdatering!
    Ha det bra alla! KRAM!!!

• bizzziie

Hej underbaringar!

Nu måste "syster" Johanna lägga sig i diskussionen..

Prostata är en körtel som män har som producerar manliga hormoner, bl.a. testosteron och framförallt sädesvätska. Körteln sitter mellan pung och penis ungefär.. Den sitter alltså inte i anus. Däremot känner alltid läkaren i anus eftersom man därifrån kan känna prostata då den ligger mellan penis och ändtarmen (precis som man kan känna blindtarmen genom anus om den är inflammerad). Därifrån kan man känna om prostata är förstorad eller öm.

En prostatacancer märks tydligast genom att mannen har svårt att kissa (kommer bara småskvättar, eller runn stråle), men det kan även göra ont. Täta trängningar är också vanligt. Man tar ett blodprov vid misstanke om cancer i prostata för att se om det finns ett speciellt prostata-antigen i blodet. Att mannen blöder från penis är mindre vanligt! Har faktiskt aldrig hört nån som har gjort det.. men tror inte det är helt uteslutet..

Du kan alltså INTE smittas av detta.

Jag vet inte mycket om inflammation/infektion i prostata men vet att det oftast orsakas av sexuellt överförbara virus eller bakterier.... jag hittade en sida om prostatit, alltså inflammation i prostata... www.urologkanalen.com/prostata/prostatit/index.shtml

Du kan smittas OM det är en sexuellt överförbar sjukdom som orsakat din mans problem... kan vara gonorré men klamydia verkar vanligast.. och en sådan sjukdom får man ju inte utan sex så någonstans ifrån har han ju fått det!

Lycka till!!! <3

&#9829;&#9829; Sötnöt: 060627 &#9829;&#9829; Liten, BF:100807 &#9829;&#9829;
  • bizzziie

Hej tjejer!
    En fråga.. är det nån mer som har ont i fogarna på insidan kring musen bara på nätterna?? Jag får jätteont (speciellt när jag ska vända mig eller gå upp på toa på natten) men det går över när jag går upp på morgonen...?? Hade inga problem med fogarna med sonen så jag är helt novis på den punkten!

Och hörrni, nu är jag tillbaka för att stanna!

• bizzziie

Har värsta ångesten!! Är på konsert med beach boys just nu och bebis började sparka som en galning... gick såklart bort från det höga ljudet men har så jäkla dåligt samvete!!! Är så rädd att den blivit stressad i magen... lugnade sig när jag gick iväg en bit, men ändå!!!!

• bizzziie

Hej!!

Allt bra med er hoppas jag??
    Svalare ute idag, ingen blir väl nöjdare över det än en gravid kvinna va?

Tänkte fråga en sak... är det någon av er som tidigare använt eller tänkt använda bärsjal till bebis från nyfödd??
    Jag hade ingen förra gången men tänkte att jag skulle skaffa en denna gången.. flyttar ju till hus veckan innan BF och så har man ju en fyra-åring att underhålla med när inte mannen är hemma..
    Är en sjal något att rekommendera??

Har ni några cravings förresten??
    Jag har några konstiga.. och det är inte enbart ätbart.. Haha!
    WC-anka active gel (den blåa), ajax original och gröna äpplen (granny smith)... Drömmer
    Och tro nu inte att jag dricker de två först nämnda!! Haha.. behöver jag säga att jag städar ofta nu för tiden?? Hihi..

tetta skrev 2010-07-06 18:25:34 följande:
    Jag tror det tränas rejält.  Känner hur huvudet skruvar sig i magen. Den har sparkat rejält idag i takt med musik så pigg kan man säga att den är.
    Så känner jag med.. att det skruvar och trycker neråt.. bebis verkar nästan arg ibland när h*n sparkar upp mot revbenen!!!

.................
    Har era bebisar fixerat sig ännu?? Min är rörlig fortfarande men huvudet ner.. sonen fixerade sig aldrig.. är lite orolig att inte denna heller gör det.. men kan man känna att det hänt? Att bebis fixerat sig alltså?
  • bizzziie
    Pregga skrev 2010-07-11 00:15:58 följande:
    Nu en jättepinsam fråga men jag blev helt paff...då jag inte rakat mig på länge så har jag ju inte heller använt ngn spegel nertill, iallafall...jag tog mig en titt nu för att se eländet typ, haha å jag e ju jättesvullen över muttan samt blygbenet?
    Typ bullf***a ? muttan e ju helt svullen, detta kommer jag inte ihåg fr lillan...
    Samma här!!

VECKA 37 idag!! Tiden går sååååå sakta!!!! Men det är mysigt nu, känns att det är en person i magen nu..

Sambon satt o kollade på TV igår och så vände han sig om och sa "Nu vill jag att den där lille ska komma ut, jag vill veta vad det är för en filur!" Och sonen känner o pussar o klappar på magen och frågar mycket om bebisen är glad eller om bebisen gillar det eller det... så nu längtar hela familjen!

Hoppas ni har det bra i värmen!
    Jag har en vecka kvar att jobba, sen är det semester och föräldraledigt fram till mitten av januari!

KRAM PÅ ER!
  • bizzziie

hoppsan, gick snabbt där... min nyskriva gnälltråd... peppa mig igenom min sista jobbvecka hörrni!!!

Sitter på jobbet, nu kom kollegorna tillbaka....

Kram på er

• bizzziie

Jag svarar.. :) Sitter i min leasingbil på jobbet.. fick 5 min över så jag sitter här och svalkar mig med ac'n utanför en patients bostad! :) Hoppas inga kollegor åker förbi bara, då undrar dom nog! :)

Jag hade massa Hemorojder när jag väntade sonen, fick operera bort dom i höstas.. nu är det några på gång igen.. suck..

Har också massa sd, och nyss kändes det som att bebisens huvud var på väg ut, haha.. gjorde så himla ont!! Måste lyssna på min kropp mer, borde vila ist för att springa i trappor på jobbet!! Men tre dagar kvar, sen kan jag vila till januari! :)

Snart är det dags.. herregud vad fort det går! Vecka 37.. jisses..

Hoppas du får en kanondag trots värmen! Rekommenderar bilåkning med ac, underbart!!

• bizzziie

Åh vad less jag blir... skrev ett långt inlägg från min telefon förut ju, men det enda som kom med var Grattis till Sofie...... såg det nu!

Såhär ska det vara:

Men åååååh vad jag blir glad!! Grattis till Sofie&Laura!!
    Kul att allt gick bra och att dom mår bra trots att det var lite tidigt!

Nu ser man ännu mer fram emot att få se sin egen bebis och att alla här inne ska få sina små!!

Jag svarar.. :) Sitter i min leasingbil på jobbet.. fick 5 min över så jag sitter här och svalkar mig med ac'n utanför en patients bostad! :) Hoppas inga kollegor åker förbi bara, då undrar dom nog! :)

Jag hade massa Hemorojder när jag väntade sonen, fick operera bort dom i höstas.. nu är det några på gång igen.. suck..

Har också massa sd, och nyss kändes det som att bebisens huvud var på väg ut, haha.. gjorde så himla ont!! Måste lyssna på min kropp mer, borde vila ist för att springa i trappor på jobbet!! Men tre dagar kvar, sen kan jag vila till januari! :)

Snart är det dags.. herregud vad fort det går! Vecka 37.. jisses..

Hoppas du får en kanondag trots värmen! Rekommenderar bilåkning med ac, underbart!!
    okej så bra någon är härinne, började känna mig lite ensam ;)
    haha nä det får vi väl hoppas på att inga kollegor åker förbi, sicken syn haaha

jasså du fick hemmorojderna bortopererade? hur gick det till och hur ont hade du efteråt? läkningstid osv, berätta gärna då jag funderar på att ta bort mina då dem är så många och stora och blir bara värre och värre. jag fick min första vid första graviditeten -02 och sen dess har det bara blivit värre :S

ojdå springa i trappor låter inget vidare, får hoppas på att du inte har foglossning också!
    hoppas dessa 3 dagar går fort då så du kan få välförtjänt vila innan bebisen kommer =)

japps v.37 gäller för mig, du också?

ah det är inte så värst varmt här idag faktiskt, vi har regn väder, kommer en liten skur då och då och hittills är solen skymd bakom molnen =) så himlans sköööönt.
    ja vi brukar antingen åka till campingen (mina föräldrar har husvagn) där är det alltid svalt och skönt, dem har en plats med skugga mestadels av dagen hehe
    eller så åker vi till något köpcentrum där brukar det också vara svalt =)

kan ju inte åka runt i bilen hela dagen heller hihihihi

Mina hemorojder opererade jag bort under narkos.. låg på dagkirurgen ett dygn sen fick jag åka hem. Det gör verkligen jätteont 3-4 dagar efteråt, så att man är liggandes, och sen är det lagom att man står ut 3-4 dagar till på starka smärtstillande läkemedel, sen börjar det ge med sig.. men det är SÅÅÅ värt det!! Dom försvann helt och jag har inte haft några som helst problem efter det... tills jag nu blev gravid igen förstås.. Men det är ju självförvållat... så som det ser ut nu blir det en ny operation i vår...

Japp, är i vecka 37 (36+2) idag.. det känns som tiden går i snigelfart, ändå blir jag nästan rädd när jag inser att det är 28 dagar kvar till bf!! Ojojoj..

3 dagar kvar på jobbet, sen är det ledigt till januari, wohooo!!!!

knyzzel skrev 2010-07-13 15:23:41 följande:
    Hej hej. Allt bra me er idag? Hant inte in här igår kväll. Dottern hade vänt dygnet å somnade bredvid mig i sängen först kl 23:30... suck, men hon sov oxå till 10:30 i morse... gött med lite sovmorron. Här e d annars tropikvärme så cola med isbitar å fläkten e mina närmaste vänner idag... hahaha

Bara 9 dagar kvar nu..... MÅSTE packa väska i kväll, måste sy klart påslakan till vagnen oxå.

Ojojoj, går dagarna fort eller sakta??

Oh, den som ändå hade en fläkt!! satt som sagt ett bra tag i jobbbilen o gämde mig förut med ac'n på full effekt, så skönt.. men sen tog jag fem-sex steg mellan bil och dörren till jobbet och så var jag sjöblöt igen.. suck.. Usch.. det är 33 grader varmt här... det är så otroligt kletigt... längtar efter en kall dusch!!

Pregga skrev 2010-07-13 15:17:52 följande:
    får man gnälla lite?? jag har ONT i ena handen...hua....

Klart du får gnälla!
    Varför har du ont gumman??

• bizzziie
    Pregga skrev 2010-07-13 20:40:41 följande:
    ja att hon ens kan med....blev as förbannad! så messade hon, bråka inte med mig för att JAG är besviken!
    VA?? min dotter har hon skitit i helt å jag sa fr början, gör ingen skillnad på barnen.

mina sd börjar släppa å jag som aldrig får några ju...la mig lite på sidan i sängen men det kändes bara lite hm...ont i sidan oavsett åt vilket håll jag låg..så jag fick gå upp igen..
    hihi som jag sa-hon villade upp sig inför maraton din lille sessa :) hah
    ja min e det full fräs på nu med...bara det inte häner ngt nu för att jag blev rejält förbannad...så inte sd, sätter igång ngt för det vill jag inte...han måste vänta i 3 veckor till iallafall...
    min mage har åxå sjunkit, hihi får la veta imon em hur det ser ut, hade tid kl 15.30

japp det e tungt å vända sig om, haha som en hel dags ansträngning :)
    Å Men tjena, helt klart har hon ingen rätt att över huvud taget ha något att säga till om när det gäller dig och DITT liv.. vet att du nämnt henne innan och hur hon betett sig mot dig tidigare, nä fy fasen!!

Kramar till dig kämparnas drottning! Hjärta Lägg dig och vila lite så ska du se att dina sd lugnar sig!! Tänker på dig!
  • bizzziie

Knyzzel: Stort lycka till!! =)

• bizzziie

Hej på er!

Har flyttat till hus och så kraschade datorn andra dagen här.. nu är jag tillbaka igen efter att huset är klart, trivseln börjar tillta ordentligt och datorn är omformaterad!

Ingen bebis här inte.. BF +6 idag.. =(
    Va hos spec MCV förra veckan och gjorde tul som visade på att bebis mådde utmärkt och beräknades väga 3600g ca.. så ingen tidigare igångsättning här inte! Läkaren kände på mig och jag var mjuk och helt öppen upp mot förlossningskanalen.. livmodertappen var kort och redo (med förra barnet var jag inte ett dugg redo eller mjuk ens på BF +15 då jag blev igångsatt så det var stooor skillnad ).. det kunde sätta igång vilken dag som helst sa hon... jahaja, det var 8 dagar sen hon sa det nu..

Somnar varje kväll med ett hopp om att förvärkarna jag har ska bli riktiga under natten, sover superdåligt hela natten och vaknar med en stor besvikelse varje morgon då ingenting hänt...

Och hela dagarna får jag höra (framförallt från folk som ALDRIG bryr sig om mig annars): "Ingen bebis än?" "men du ska ju inte va här, du ska ju va på BB!!" eller "men NU får väl bebisen ta och komma i alla fall!!"... Att till exempel min mamma skickar sms varje dag o frågar bekommer mig inte alls, blir bara glad, men att folk som inte pratar med mig mer än HÖGST en gång/år eller nåt ska hålla på o kommentera, DET stör mig!!

Jaja.. nu ska jag lägga mig i sängen med golvfläkten på max o genomlida ytterligare en tråkig händelselös dag!!

Hoppas ni andra mår bra! Tänker på er!
    Kramar

• bizzziie

Kikar in och säger hej till er alla gamla rävar i tråden!

Ser att alla verkar kommit till rätta med sina småttingar som ju inte är så himla små längre. Otäckt vad tiden går fort!! Min är 5,5 mån redan.. jisses! Var på BVC förra veckan, han var 71cm lång och vägde ca 7700g. Lång kille! =)

Ha det bra alla!

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ -----> vitamalmen.blogg.se -om inredni
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10