Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-29 18:31:53 följande:
    jag hade 123, och det var lite lägre än vad jag brukar ha, men ingen fara enligt BM. men 104 lät lite lågt..?
    Skumt om min barnmorska sa att det var ok.. Kanske hon var "tankspridd"..
  • Oväntad
    Medusan skrev 2010-03-29 18:43:10 följande:
    Dyker upp från ingenstans och vill kommentera Hb. Jag är själv gravid med barn nr 2 och är beräknad till den 30/8 (RUL på onsdag). Oväntad: 104 är på tok för lågt, du ska defintivt ta järntillskott med ett så lågt Hb. Har du känt dig väldigt trött, svag?
    Japp trött har jag kännt mig ett tag.. Dålig ork/motor.. Men jag har ju ätit apotekets kvinna sen i höstas (dvs för jag blev gravid) och i den tabletten finns ju järn..
  • Oväntad
    Medusan skrev 2010-03-29 18:52:35 följande:
    Har din BM sagt något om vad ditt ferritinvärde ligger på (står för järnförråd). Om du har ett lågt sådant värde kombinerat med lågt Hb är det jätteviktigt att du tar järntillskott. Jag tror absolut att du bör göra det oavsett och tycker att du ska ringa BM redan imorgon ang. detta. Tycker att det låter jättekonstigt att hon sagt att 104 är ok, för det är för lågt utan tvekan och det är inte alls konstigt om du känt dig ovanligt trött och svag pga. det. Dessutom är risken stor att det sjunker ytterligare om du har dåliga järndepåer också, vilket är troligt om du har så lågt Hb.
    Ok nu är det så många som sagt som min kompis så då är det nog så.. Får ringa henne (BM) i morgon och kolla..
  • Oväntad

Idag kom nästa milstolpe.. 100dagar kvar {#lang_emotions_smile}

• Oväntad

Knepig "läcka".. 2 gånger den senaste månaden har jag läckt något genomskingligt lättrinnande i samband med sex.. Ena gången var det efter och nu under tiden... Eftersom det inte finns övrig tid så får det mig att undra om det är så att jag inte kan hålla tätt typ, eller en vattnig flytning.. Skumt känns det ändå..

Ska dock ringa förlossningen för att fråga, men jag är inte så orolig..

• Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 12:45:16 följande:
    Kan ju inte påstå att vi har sex här direkt och har vi det så ja inte ser det ut osm sex iaf utan ser mer ut som min man gnuggar sig mot en övergödd köttfärslimpa

Det är fasen jobbigt att ha sex nu, att bara ta av sig kläderna och böja sig så man klämmer ihop magen får mig att spy, och sen känna hur magen och fettet gungar och plaskar i tiakt gör så man blir sjösjuk och nej fy jag tycker inte man e en vacker syn för ögat nu direkt och plus då doggystyle som funkar bäst nu då magen ej e i vägen försöker jag undvika så inte mannen ska se den där jäkla hemorojdern som vinkar glatt åt honom när han står bakom och desutom släpar magen i sängen och ungen trycker på spygaspedalen då
    Men har du inte tänk att du kan "rida" din man då? Jag kör den plus doggystyle och sked förstås.. Inget annat fungerar just nu.. Försöker inte tänka på vilken "syn" min man får se bakifrån dock..Tungan ute
  • Oväntad

Hittlls har jag lyckats gå upp ca 6-7kg (Är i vecka 29 i morgon) tippar på att jag går upp runt 5kg till kanske..

Hade dock lite för många trivselkilon före graviditeten som jag gärna tar bort med tiden. Glad De ligger på ca 8kg.. Så allt som allt så borde jag gå ner ca 15-18kg efter graviditeten men jag tänker skynda långsamt så inte ammningen tar stryk.

Mina cravings är jordgubbar och melon.. Så smarrigt. Skrattande

• Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:26:51 följande:

Jag har testat att rida men magen är i vägen och puttar in min man i soffan så kan klistras fast där haha och sen tycker jag det känns obehagligt som att snorren skall kika ut ur halsen.

elinnnnn skrev 2010-06-07 17:55:57 följande:
    ja men det är klart :) jobbigt och tråkigt att paddla själv liksom :P
    det är en flicka i min mage :) Och i din?
    Ash.. Då är det nästan bara sked kvar då för er. .. Glad Inte så illa det heller men det kräver ju en del av killen..
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:37:31 följande:
    bara 6-7 kg? vad skönt, lite mer lagom viktökning.. jag har som sagt lagt på mig typ 17 kg.. och jag är i v.32....... hoppas det stannar lite nu, men tvivlar på det, jag har gått upp 1.5 kg sen förra veckan! läskigt om det ska fortsätta i den takten!!!!!
    ¨
    mmmm jordgubbar och melon.... så fräscht :D
    Fast med mina extrakilon innan så ligger vi ju rätt lika dårä.. Glad
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2010-06-07 22:45:52 följande:
    förresten, visst var det någon annan som sa hon hade värk i undre delen av magen?
    jag har så precis nu........typ som mensvärk fast värre, förvärkar kanske?
    jag läste ju det skulle komma runt denna veckan.....hm
    Jag har haft det den senaste tiden.. Om jag går när jag får det måste jag stanna upp ett tag.. Gör riktigt ont.. Rynkar på näsan Fast är det förvärkar?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10