Inlägg från: puchelina88 |Visa alla inlägg
  • puchelina88

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon
    lycka till alla i dag som ska på Ul;)
    Sj ska man till arbetsförmedlingen kl 9 så blir en promenad in till stan på morgonen!!
    nehe ska käka lite men vi hörs vid 11 tiden då är ja väl hemma igen;)

• puchelina88

Hejsan tjejer!
    nu är man hemma igen efter möte på arbetsförmedligen!
    Hmm pregga vart är du är ju nyfiken som bara den;)
    Magen bara växer och växer här oxå;)
    Imorrn är sambon ledig så på morgon kör han mig till tandläkarn sen ska vi åka till Tranås och kolla på barnvagn;)

• puchelina88
    060810 skrev 2010-03-25 14:48:57 följande:
    Jag befinner mig i stor chock! *det är inte tvillingar* Min älskade bebis har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. :(Just nu har bebis hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta. :(Jag befinner mig i mer än chocktillstånd. Jag vet inte riktigt hur jag känner.Bara gråter så fort jag tänker på det och tårarna rinner på mig när jag skriver detta. Först såg allting hur normalt ut som helst, men helt plötsligt så hämtar hon som gör ul:et en läkare som kommer in och tittar. Hon sitter tyst i ca 2 min (kändes som en evighet) och tittar på skärmen och har sig. Sen säger hon:Jag är ledsen men ditt barn har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. Hjärtat sitter på höger sida och levern sitter där hjärtat borde suttit.Då börjar jag stortjuta! För det var INTE så mitt ultraljud skulle gå till!! Jag skulle gå därifrån med ett friskt barn och få veta könet.Enda positiva är att jag fick veta könet och det är en liten flicka. Det har gjorts fostervattensprov och på måndag ska jag till Lund på extra kontroll och mätning av hur pass stor missbildningen är.Visar fostervattensprovet på en kromosomavvikelse så kommer de inte rädda mitt barn men visar det inte på något onormalt så kommer jag bli snittad i Lund och de ska försöka rädda min lilla flicka där. Nä nu gråter jag igen.Men nu vet ni.Det föds inte ens (statisktiskt sett) ett barn per år med det här på mitt sjukhus, ca 1 vartannat år. VARFÖR JUST MITT BARN???????Nallepuhmamma:Jag tänkte på dig för när du gjorde ditt ul så låg jag och gjorde mitt fostervattensprov i rummet mitt emot.Vem gjorde ditt ul? Victoria Grape? Det var hon som gjorde mitt.
    Tänker på dig!!
    vet inte va ja ska skriva;/
    men finns här om du vill prata!!!
    du får en stooooooooor kram av mig!!
  • puchelina88

Pregga-Grattis till killen;)
    Ååå ja vill oxå veta men hon sa ju inget i tisdags!
    men vi har ju filmen hemma men den sitter med benen i kors

• puchelina88

God morgon alla!
    I dag ska ja till tandläkarn kl 9:(
    men sen efetr de ska jag och sambon åka in till Tranås kolla barnvagn;)
    han är ledig i dag såå skönt att ha honom hemma:)

• puchelina88

Hejsan!
    nu har vi beställt vagn;)
    vart en svart/beige vagn med bilbarnstol i samma färg;)
    i kväll blir det att äta gott och bara ta det lungt hoppas ni får en bra och skön helg tjejer!!

• puchelina88

Godmorgon tjejer!
    Ååå i går och i mrose kände ja mini så härlig känsla;)
    i dag får vi se va som händer!!
    ha en bra söndag alla;)

• puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-03-28 11:07:31 följande:
    Godmorgon tjejen! Det är första rörelserna va? Det var väl du som tyckte det dröjde så länge? Isåfall JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIG! Och ja det är så härligt att känna dem :) Ha en fin dag du också! Kram
    jo de är dom första rörelsena;)
    Kram;)
  • puchelina88
    t0va skrev 2010-03-28 13:37:00 följande:
    Visst är det mysigt. Tror min är vaken nu, var lite småbuffar igen. Känns bara så overkligt trots att jag har känt det endel nu i ca 2 veckor. Blir fundersam varje gång vad det är.
    jo de är härlig känsla;)
    man blir så glad inombords;)
  • puchelina88

god morgon på er!
    I dag går ja in i vecka 21 så nu har man gått halva tiden hihi;)
    har jänt mini hela helgen så underbart;)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10